2010–2019
Til vi ses igjen
Oktober 2011


Til vi ses igjen

Måtte den ånd vi har følt her, være med oss når vi går tilbake til våre hverdagssysler.

Mine brødre og søstre, jeg vet dere er enige med meg i at dette har vært en høyst inspirerende konferanse. Vi har følt Herrens ånd i rikt monn disse to dagene, og vårt hjerte har blitt rørt og vårt vitnesbyrd om dette guddommelige verk styrket. Vi er takknemlige til alle som har deltatt, innbefattet de brødre som har holdt bønn.

Vi er alle her fordi vi elsker Herren og ønsker å tjene ham. Jeg vitner om at vår himmelske Fader er oppmerksom på oss. Jeg anerkjenner hans hånd i alle ting.

Nok en gang har sangen og musikken vært storslagen, og jeg vil uttrykke min egen og hele Kirkens takknemlighet til dem som er villige til å dele sine talenter med oss.

Vi uttrykker vår dype takknemlighet til de brødre som har blitt avløst under denne konferansen. De har virket trofast og godt, og har gitt betydelige bidrag til Herrens verk.

Jeg er dypt takknemlig til mine trofaste og hengivne rådgivere, og takker dem offentlig for den hjelp og støtte de gir meg. De er virkelig kloke og forstandige menn, og deres tjeneste er uvurderlig.

Jeg takker mine brødre i De tolvs quorum for deres ytterst kyndige og utrettelige tjeneste i Herrens verk. Likeledes vil jeg takke medlemmene av De syttis quorumer og Det presiderende biskopsråd for deres uselviske og effektive tjeneste. Jeg setter også stor pris på kvinnene og mennene som virker som funksjonærer i hjelporganisasjonene på generalplan.

Brødre og søstre, jeg forsikrer dere om at vår himmelske Fader er oppmerksom på de utfordringer vi møter i verden i dag. Han elsker oss alle og vil velsigne oss når vi streber etter å holde hans bud og søker ham i bønn.

Hvor velsignet vi er som har Jesu Kristi gjengitte evangelium. Det gir svar på spørsmålene om hvor vi kommer fra, hvorfor vi er her og hvor vi går hen når vi forlater dette liv. Det gir vårt liv mål og mening og håp.

Takk for den tjeneste dere så villig utfører for hverandre. Vi er Guds hender her på jorden, med befaling om å elske og tjene hans barn.

Takk for alt dere gjør i deres menigheter og grener. Takk for deres villighet til å virke i de stillinger dere er kalt til, hva de enn måtte være. Alle er viktige for å fremme Herrens verk.

Konferansen er nå over. Måtte vi komme hjem i trygghet. Måtte vi finne alt i orden etter at vi har vært borte. Måtte den ånd vi har følt her, være med oss når vi går tilbake til våre hverdagssysler. Måtte vi være enda vennligere mot hverandre. Måtte vi alltid være opptatt med Herrens arbeid.

Måtte himmelens velsignelser være med dere. Måtte deres hjem være fylt med harmoni og kjærlighet. Måtte dere stadig gi næring til deres vitnesbyrd, så det kan beskytte dere mot den onde.

Som deres ydmyke tjener ønsker jeg av hele mitt hjerte å gjøre Guds vilje og tjene ham og tjene dere.

Jeg er glad i dere. Jeg ber for dere. Jeg vil igjen be dere huske meg og alle generalautoritetene i deres bønner. Vi er ett med dere når det gjelder å fremme dette strålende verk. Jeg vitner om at vi alle står sammen, og at enhver mann og kvinne og ethvert barn har en rolle å spille. Måtte Gud gi oss styrke, evne og besluttsomhet til å spille vår rolle på en god måte.

Jeg bærer vitnesbyrd for dere om at dette verk er sant, at vår Frelser lever og at han leder og veileder sin kirke på jorden i dag. Jeg gir dere mitt vitnesbyrd om at Gud vår evige Fader lever og elsker oss. Han er i sannhet vår Fader, og han er personlig og virkelig. Måtte vi innse og forstå hvor nær oss han er villig til å komme, hvor langt han vil gå for å hjelpe oss, hvor høyt han elsker oss og hvor mye han gjør og er villig til å gjøre for oss.

Måtte han velsigne dere. Måtte hans lovede fred være med dere nå og alltid.

Jeg sier farvel til vi ses igjen om seks måneder, og jeg gjør det i Jesu Kristi, vår Frelser og Forløsers navn. Amen.