2010-2019
Vi er samlet igen
April 2012


Vi er samlet igen

Vor himmelske Fader er opmærksom på hver eneste af os og på vore behov. Må vi blive fyldt med hans Ånd, når vi deltager i møderne ved denne konference.

Mine elskede brødre og søstre, vi er igen samlet til Kirkens generalkonference, og jeg byder jer velkommen og ønsker at give udtryk for min kærlighed til jer. Vi mødes hvert halve år for at styrke hinanden, give opmuntring, yde trøst og opbygge tro. Vi er her for at lære. Nogle af jer søger måske svar på spørgsmål og udfordringer, som I oplever. Nogle kæmper med skuffelser eller tab. Vi kan hver især blive oplyst og opløftet og trøstet, når vi mærker Herrens Ånd.

Skulle der være ændringer, der er nødvendige i jeres tilværelse, må I da finde motivering og mod til at gøre det, mens I lytter til de inspirerede ord, der bliver talt. Må vi hver især på ny beslutte at leve, således at vi er vor himmelske Faders værdige sønner og døtre. Må vi fortsat bekæmpe det onde overalt, hvor det findes.

Hvor er vi velsignede ved at være kommet til jorden på en tid som denne – en fantastisk tid i verdens lange historie. Vi kan ikke være sammen under ét tag, men vi har nu mulighed for at overvære denne konference via miraklerne tv, radio, kabel-tv, satellittransmission og internet, tilmed på mobiltelefoner. Vi kommer sammen som ét, skønt vi taler mange sprog og bor i mange lande, men vi tilhører alle én tro med én lære og ét formål.

Fra en beskeden begyndelse for 182 år siden kan vores tilstedeværelse nu mærkes over hele verden. Dette store værk, som vi er involveret i, vil fortsat gå fremad, forandre og velsigne mennesker, mens det sker. Ingen sag, ingen magt i hele verden kan standse Guds værk. Uanset, hvad der kommer, vil denne store sag gå fremad. I mindes sikkert profeten Joseph Smiths profetiske ord: »Ingen uhellig hånd kan standse dette værks fremgang. Forfølgelser kan rase, pøbelhobe kan forene sig, hære kan samles, og bagvaskelse kan smæde, men Guds sandhed vil gå fremad frimodigt, ædelt og uafhængigt, indtil den har gennemtrængt hvert kontinent, besøgt hvert himmelstrøg, fejet hen over hvert land og lydt i hvert eneste øre – indtil Guds hensigter er udført, og den store Jahve skal sige, at værket er fuldbragt.«1

Mine brødre og søstre, i verden i dag er der meget, der er vanskeligt og udfordrende, men der er også meget, der er godt og opløftende. Som vi erklærer i den 13. trosartikel: »Hvis noget er dydigt, elskeligt, værd at tale godt om eller rosværdigt, så tragter vi efter det.« Må vi fortsat altid gøre det.

Jeg takker jer for jeres tro og hengivenhed over for evangeliet. Jeg takker jer for den kærlighed og omsorg, I viser hinanden. Jeg takker jer for den indsats I yder i jeres menigheder og i jeres stave og distrikter. Det er den indsats, der gør Herren i stand til at opnå mange af sine hensigter her på jorden.

Jeg takker personligt for jeres venlighed over for mig, uanset hvor jeg kommer. Jeg takker jer for jeres bønner på mine vegne. Jeg mærker disse bønner og er meget taknemlig for dem.

Nu, mine brødre og søstre, vi er kommet for at blive undervist og inspireret. Der vil lyde mange budskaber de næste to dage. Jeg kan forvisse jer om, at de mænd og kvinder, der vil tale til jer, har søgt himlens hjælp og vejledning, mens de har forberedt deres taler. De er blevet inspireret om det, som de vil fortælle os.

Vor himmelske Fader er opmærksom på hver eneste af os og på vore behov. Må vi blive fyldt med hans Ånd, når vi deltager i møderne ved denne konference. Det er min oprigtige bøn i vor Herre og Frelsers, Jesu Kristi hellige navn. Amen.Note

Noter

  1. Kirkens præsidenters lærdomme: Joseph Smith, 2007, s. 440.