2010-2019
Indledende bemærkninger
April 2018


Indledende bemærkninger

Vi bekendtgør en betydningsfuld omstrukturering af vores kvorummer i Det Melkisedekske Præstedømme for at udføre Herrens værk endnu mere effektivt.

Tak, bror Holmes, for dit vigtige budskab.

Kære brødre, vi savner dybt præsident Thomas S. Monson og ældste Robert D. Hales. Alligevel fortsætter vi alle fremad i Herrens værk.1

Jeg er meget taknemlig for hver eneste mand, som bærer det hellige præstedømme. I er håbet for vor Forløser, som ønsker, »at enhver må kunne tale i Gud Herrens, ja, verdens frelsers navn«.2 Han ønsker, at alle hans ordinerede sønner repræsenterer ham, taler for ham, handler for ham og velsigner Guds børn over hele verden indtil enden, »for at tro også må tage til på jorden«.3

Nogle af jer tjener, hvor Kirken har været etableret i generationer. Andre tjener, hvor Kirken er relativ ny. For nogle er jeres menigheder store. For andre er jeres grene små, og afstandene er store. Jeres personlige omstændigheder uagtet er I alle et medlem af et præstedømmekvorum med et guddommeligt mandat til at lære og til at undervise, til at elske og til at tjene andre.

I aften bekendtgør vi en betydningsfuld omstrukturering af vores kvorummer i Det Melkisedekske Præstedømme for at udføre Herrens værk endnu mere effektivt. I hver menighed vil højpræsterne og ældsterne nu blive kombineret til et ældsternes kvorum. Denne tilpasning vil i stort omfang forbedre kapaciteten og evnen hos mænd, der bærer præstedømmet, til at tjene andre. Kommende ældster vil blive budt velkomne i og indført i fællesskabet i det kvorum. I hver stav vil stavspræsidentskabet fortsat præsidere over højpræsternes kvorum i staven. Men sammensætningen af det kvorum vil være baseret på nuværende præstedømmekaldelser, hvilket bliver forklaret senere.

Ældste D. Todd Christofferson og ældste Ronald A. Rasband fra De Tolv Apostles Kvorum vil nu undervise os mere om disse betydningsfulde tilpasninger.

Disse tilpasninger er blevet gransket i mange måneder. Vi har følt et presserende behov for at forbedre den måde, vi udviser omsorg på for vores medlemmer og rapporterer om vores kontakt med dem. For at gøre dette bedre må vi styrke vores præstedømmekvorummer for at fokusere mere på den omsorg bestående af kærlighed og støtte, som Herren ønsker for sine hellige.

Disse tilpasninger er inspireret af Herren. Når vi iværksætter dem, vil vi blive endnu mere effektive, end vi tidligere har været.

Vi er engageret i den almægtige Guds værk. Jesus er Kristus! Vi er hans ydmyge tjenere! Må Gud velsigne jer brødre, når vi lærer om og gør vores pligt, beder jeg om i Jesu Kristi navn. Amen.