Kom dan en volg Mij
U geeft les in de Kerk van Jezus Christus


‘U geeft les in de Kerk van Jezus Christus’, Kom dan en volg Mij – voor de zondagsschool: Nieuwe Testament 2019 (2019)

‘U geeft les in de Kerk van Jezus Christus’, Kom dan en volg Mij – voor de zondagsschool: 2019

Afbeelding
De bergrede

U geeft les in de Kerk van Jezus Christus

God heeft u geroepen om zijn kinderen naar het voorbeeld van de Heiland te onderwijzen. U bent met het gezag van zijn heilige priesterschap aangesteld. Zelfs als u geen ervaring als leerkracht heeft, zal uw hemelse Vader u de invloed en de macht van de Heilige Geest schenken als u waardig leeft, dagelijks bidt en de Schriften bestudeert (zie 2 Nephi 33:1).

Allen die aan uw zorg zijn toevertrouwd zijn kinderen van God en Hij weet wat ze nodig hebben en hoe we hen het best kunnen bereiken. U wordt tijdens uw voorbereiding en tijdens uw onderwijs geleid door de Heilige Geest. Hij zal u onthullen wat u moet zeggen en doen.

Het essentiële doel van evangeliestudie is mensen veranderen. Uw doel als leerkracht is om wie u onderwijst te helpen met hun bekering tot het evangelie van Jezus Christus. Een doel dat veel verder strekt dan de lestijd. Moedig wie u onderwijst aan actief deel te nemen aan hun eigen studie van de beginselen en leer van Jezus Christus, en te handelen naar wat ze hebben geleerd. Moedig hen aan om vooral thuis het evangelie individueel en in gezinsverband te bestuderen. Door individueel of in gezinsverband te studeren, handelen ze in geloof en nodigen ze de Geest uit, en dit is hen meer tot zegen dan alles wat een leerkracht kan doen.

Onderwijs de leer van het herstelde evangelie van Jezus Christus alleen zoals die in de Schriften en in de leringen van de hedendaagse profeten vervat is. Zuivere leer, de eeuwige, onveranderlijke waarheid zoals die door God en zijn dienstknechten onderwezen wordt, nodigt de Geest uit en heeft de macht om mensen te veranderen.

Uw roeping om te onderwijzen is een heilige verantwoordelijkheid, en het is normaal dat u zich soms overstelpt voelt. Maar blijf indachtig dat God u heeft geroepen en dat Hij u nooit in de steek zal laten. Dit is het werk van de Heer, en wanneer u ‘met geheel uw hart, macht, verstand en kracht dient’ (LV 4:2), vergroot Hij uw kwaliteiten, gaven en talenten en bent u met uw inzet hen die u onderwijst tot zegen.