2005
Glæd jer over Mormons Bog
September 2005


BESØGSLÆRERINDEBUDSKABET

Glæd jer over Mormons Bog

Udvælg bønsomt de skriftsteder og lærdomme, som bedst møder behovet hos de søstre, som du besøger. Fortæl om dine egne oplevelser og bær vidnesbyrd. Lad dem, du underviser, gøre det samme.

L&P 17:6: »[Joseph Smith] har oversat den del af bogen … Og det er sandt, så vist som Herren, jeres Gud, lever.«

Hvordan kan jeg øge min åndelige kapacitet ved at glæde mig over Mormons Bog?

Præsident Gordon B. Hinckley: »Hvis I hver især vil følge denne enkle anvisning [nemlig at læse Mormons Bog inden årets udgang], uanset hvor mange gange I allerede har læst Mormons Bog, så vil I have Herrens ånd i jeres hjem i større målestok. Jeres beslutning om at være lydige mod hans bud vil forstærkes, og I vil få et større vidnesbyrd om, at Guds Søn er en levende virkelighed« (»Et levende og ægte vidnesbyrd«, Liahona , august 2005, s. 6).

Ældste Russell M. Nelson fra De Tolv Apostles Kvorum: »Hvert eneste menneske, der studerer Mormons Bog under bøn, kan også modtage et vidnesbyrd om guddommeligheden af den. Desuden kan denne bog være en hjælp i forbindelse med personlige problemer på en meget virkelig måde. Vil I gerne af med en dårlig vane? Vil I gerne forbedre de indbyrdes forhold i jeres familie? Vil I gerne forøge jeres åndelige evner? Så læs Mormons Bog! Den vil føre jer nærmere Herren Jesus Kristus og hans kærlige kraft. Han, der bespiste en skare med fem brød og to fisk, han, der hjalp den blinde til at se og den lamme til at gå, kan også velsigne jer! Han har lovet, at de, der efterlever forskrifterne i denne bog, ›skal få det evige livs krone‹« (»Et vidnesbyrd om Mormons Bog«, Liahona , januar 2000, s. 85).

Hvordan kan jeg dele min glæde over Mormons Bogs fremkomst med andre?

Præsident Ezra Taft Benson (1899-1994): »Vi medlemmer af Kirken, og især missionærerne, skal … berette og vidne om Mormons Bog lige til jordens ender. Mormons Bog er den store standard, vi skal benytte. Den viser, at Joseph Smith var en profet. Den indeholder Kristi ord, og dens store opgave er at føre mennesker til Kristus, alt andet er underordnet. Det gyldne spørgsmål med hensyn til Mormons Bog er: ›Ønsker du at vide mere om Kristus?‹« (»Mormons Bog er Guds ord«, Stjernen , maj 1988, s. 6).

Julie B. Beck, førsterådgiver i Unge Pigers hovedpræsidentskab: » Herren har fortalt os, »at I skal anvende jeres tid til at granske skrifterne« (L&P 26:1), og at »Mormons Bog og den hellige skrift er givet jer af mig til jeres belæring; og min Ånds kraft levendegør alle ting« (L&P 33:16). Enhver kvinde kan være seniorsøndagsskolelærer i sit eget hjem, og hver eneste søster i Kirken behøver evangelisk kundskab som leder og lærer. Hvis I ikke allerede har udviklet en vane med dagligt studium af skriften, så begynd nu og bliv ved med at studere for at være forberedt på jeres ansvar i dette liv og i evighederne« (»Thi min sjæl fryder sig over skrifterne«, Liahona , maj 2004, s. 107-108).