2005
Fryd deg over Mormons bok
September 2005


BESØKENDE LÆRERINNERS BUDSKAP

Fryd deg over Mormons bok

Velg ydmykt og les de skriftsteder og læresetninger fra dette budskapet som best dekker behovene til de søstrene du besøker. Gi søstrene del i dine erfaringer og ditt vitnesbyrd. Oppfordre dem du underviser, til å gjøre det samme.

L&p 17:6: «[Joseph Smith] har oversatt boken … og så sant deres Herre og deres Gud lever, er den sann.»

Hvordan kan jeg få mer åndelig styrke når jeg fryder meg over Mormons bok?

President Gordon B. Hinckley: «Jeg lover dere at dersom hver enkelt vil følge dette enkle programmet [å lese Mormons bok innen utgangen av året], uansett hvor mange ganger dere tidligere kan ha lest Mormons bok, vil en større grad av Herrens ånd få innpass i deres liv og i deres hjem, og også en fornyet beslutning om å vandre i lydighet til hans bud og et sterkere vitnesbyrd om at Guds Sønn virkelig lever.» («Et levende og sant vitnesbyrd», Liahona, aug. 2005, 6.)

Eldste Russell M. Nelson i De tolv apostlers quorum: «Enhver som studerer Mormons bok med en bønn i hjertet, kan også motta et vitnesbyrd om dens guddommelighet. Dessuten kan boken meget reelt hjelpe oss med personlige problemer. Vil du gjerne kvitte deg med en dårlig vane? Ønsker du å skape bedre forhold innen familien? Ønsker du større åndelig kapasitet? Les Mormons bok! Den vil bringe deg nærmere Herren og kraften i hans kjærlighet. Han som mettet en folkemengde med fem brød og to fisker – han som hjalp blinde til å se og lamme til å gå – kan også velsigne deg! Han har lovet at den som vil etterleve denne bokens forskrifter, “skal få det evige livs krone”.» («Et vitnesbyrd om Mormons bok», Liahona, jan. 2000, 85.)

Hvordan kan jeg dele min glede over Mormons boks fremkomst med andre?

President Ezra Taft Benson (1899-1994): «Vi som er Kirkens medlemmer, og særlig misjonærene, må være … forkynnere og vitner om Mormons bok til jordens ender. Mormons bok er det store banner vi skal bruke. Den viser at Joseph Smith var en profet. Den inneholder Kristi ord, og dens store misjon er å føre mennesker til Kristus. Alt annet er sekundært. Det gylne spørsmål i forbindelse med Mormons bok er: “Vil du vite mer om Kristus?”» («Mormons bok er Guds ord», Lys over Norge, mai 1988, 6.)

Julie B. Beck, førsterådgiver i Unge kvinners generalpresidentskap: «Herren har fortalt oss at vi skulle “vie vår tid til å studere Skriftene” (L&p 26:1) og at “Mormons bok og de hellige skrifter er gitt … til [vår] undervisning” (L&p 33:16). Alle kvinner kan undervise i evangeliet i sitt hjem, og alle søstre i Kirken trenger kunnskap om evangeliet som ledere og lærere. Hvis dere ikke allerede har utviklet vanen med daglig skriftstudium, så begynn nå og hold det gående for å forberede dere for deres ansvarsoppgaver i dette liv og i evigheten.» («Min sjel fryder seg over Skriftene», Liahona, mai 2004, 107-8.)