2008
Hver eneste søster er en elsket datter af himmelske forældre og har guddommeligt potentiale
August 2008


Besøgsbudskabet

Hver eneste søster er en elsket datter af himmelske forældre og har guddommeligt potentiale

Udvælg de skriftsteder og lærdomme, som bedst passer til de behov, som de sø-stre, I skal besøge, har. Bær vidnesbyrd om den pågældende lære. Bed dem, I underviser, om at fortælle, hvad de har lært og følt.

Hvad vil det sige at være en elsket datter af himmelske forældre?

Julie Beck, Hjælpeforeningens hovedpræsident: »I [er] bogstaveligt Guds åndelige døtre, ›efterkommere af ophøjede forældre‹ med en guddommelig natur og evig skæbne. I modtog jeres første undervisning i åndeverdenen af jeres himmelske forældre. I er blevet sendt ned til jorden for at blive prøvet …

I er de skattede børn, som løftet handler om. Hvis I holder Herrens love og befalinger og lytter til hans stemme, har han lovet, at han vil ophøje jer over alle folk til lovsang, berømmelse og herlighed« (»I har en ædel førstefødselsret«, Liahona, maj 2006, s. 106-108).

Præsident James E. Faust (1920-2007), andenrådgiver i Det Første Præsidentskab: »En overbevisning om, at I er Guds døtre, giver jer en følelse af tryghed og selvværd. Det betyder, at I kan finde styrke i Kristi helbredende kraft. Det hjælper jer til at udholde hjertesorger og udfordringer med tro og sindsro« (»Hvad det vil sige, at være en datter af Gud«, Liahona, jan. 2000, s. 123).

Præsident Lorenzo Snow (1814-1901): »Vi tror, at vi er vor himmelske Faders afkom, og at vi i vores åndelige beskaffenhed besidder de samme evner, kræfter og egenskaber, som vor Fader besidder, skønt de endnu er i deres spæde vorden, og det kræves, at de gennemgår en bestemt kurs eller trængsel, hvorved de udvikles og forbedres i overensstemmelse med den opmærksomhed, som vi udviser over for de principper, vi har modtaget« (»Discourse«, Deseret News, 24. jan. 1872, s. 597).

Hvordan kan jeg forstå og nå mit guddommelige mål?

Præsident Spencer W. Kimball (1895-1985): »I må alle drikke dybt af de evangeliske sandheder om jeres individuelle identitets evige natur og jeres enestående personlighed. I skal i højere og højere grad fornemme den fuldkomne kærlighed, som vor himmelske Fader nærer for jer og fornemme, hvor højt han værdsætter jer som enkeltpersoner. Overvej disse store sandheder, især i de stunder, hvor I (i ængstelige, stille øjeblikke, som vi kan opleve hver især) ellers ville blive bekymrede og forvirrede« (Kirkens præsidenters lærdomme: Spencer W. Kimball, 2006, s. 226).

Rom 8:16-17: »Ånden selv vidner sammen med vores ånd om, at vi er Guds børn. Men når vi er børn, er vi også arvinger, Guds arvinger og Kristi medarvinger, så sandt som vi lider med ham for også at herliggøres med ham.«

Ældste Russell M. Nelson fra De Tolv Apostles Kvorum: »Vi skal selv være skabere og opbygge individuel tro på Gud, tro på Herren Jesus Kristus og tro på hans kirke. Vi skal skabe familier og besegles i hellige templer. Vi skal opbygge Kirken og Guds rige på jorden. Vi skal berede vor egen guddommelige arv –herlighed, udødelighed og evigt liv. Disse guddommelige velsignelser kan alle sammen blive vore gennem vores trofasthed« (»Skabelsen«, Liahona, juli 2000, s. 102-105).