2008
Hver søster er en elsket datter av himmelske foreldre og har en guddommelig fremtid
August 2008


Besøkende lærerinners budskap

Hver søster er en elsket datter av himmelske foreldre og har en guddommelig fremtid

Undervis om de skriftsteder og uttalelser som best dekker behovene til de søstrene du besøker. Bær vitnesbyrd om læresetningen. Oppfordre dem du underviser, til å fortelle hva de har følt og lært.

Hva betyr det å være en elsket datter av himmelske foreldre?

Julie B. Beck, Hjelpeforeningens generalpresident: «Dere er i bokstavelig forstand Guds åndedøtre, dere har ”himmelske foreldre”, guddommelig natur og en evig hensikt. Dere fikk deres første leksjoner i åndenes verden av deres himmelske foreldre. Dere har blitt sendt til jorden for å ”prøves”…

Dere er skattede barn, slik som Gud har sagt. Hvis dere vil holde Herrens lover og bud og lytte til hans røst, har han lovet at ”han vil sette [dere] høyt over alle folk han har skapt, til pris og ry”.» («Dere er av edel fødselsrett», Liahona, mai 2006, 106-107.)

President James E. Faust (1920-2007), annenrådgiver i Det første presidentskap: «Overbevisning om at du er en Guds datter, gir deg tillit til ditt egenverd. Det betyr at du kan finne styrke i Kristi helbredende kraft. Det vil hjelpe deg å møte hjertesorg og utfordringer med tro og sinnsro.» («Hva det vil si å være en Guds datter», Liahona, jan. 2000, 123.)

President Lorenzo Snow (1814-1901): «Vi tror at vi er barn av vår Fader i himmelen, og at vi i vårt åndelegeme har de samme evner, krefter og anlegg som vår Fader har, om enn i en uutviklet tilstand som krever at de må gjennomgå en viss utvikling eller ildprøve for at de skal bli utviklet og forbedret i forhold til den akt vi gir på prinsippene vi har mottatt.» («Discourse», Deseret News, 24. jan. 1872, 597.)

Hvordan kan jeg forstå og nå min guddommelige fremtid?

President Spencer W. Kimball (1895-1985): «Dere trenger alle å få en dyp forståelse av evangeliets sannheter om deres individuelle identitets evige natur og deres unike personlighet. Dere trenger i større og større grad å føle den fullkomne kjærlighet som vår Fader i himmelen har til dere og den verdi han setter på hver og en av dere som enkeltpersoner. Tenk grundig over disse store sannheter, spesielt i de øyeblikk når dere (innhyllet av slik uro som dere som enkeltpersoner kan føle) ellers kunne bli slått av undring og være rådville.» (Læresetninger fra Kirkens presidenter – Spencer W. Kimball [2006], 225.)

Romerne 8:16-17: «Ånden selv vitner sammen med vår ånd at vi er Guds barn. Men er vi barn, da er vi også arvinger. Vi er Guds arvinger og Kristi medarvinger, så sant vi lider med ham, for at vi også skal herliggjøres med ham.»

Eldste Russell M. Nelson i De tolv apostlers quorum: «Vi skal være skapere på vår egen måte – bygge opp en personlig tro på Gud, tro på den Herre Jesus Kristus og tro på hans kirke. Vi skal bygge opp familier og bli beseglet i hellige templer. Vi skal bygge opp Kirken og Guds rike på jorden. Vi skal forberede oss til vår egen guddommelige fremtid – herlighet, udødelighet og evig liv. Disse overjordiske velsignelser kan vi få, ved å være trofaste.» («Skapelsen», Liahona, juli 2000, 104-105.)