2008
Jesu Kristi evangelium forkynder Guds børns evige potentiale
September 2008


Besøgsbudskabet

Jesu Kristi evangelium forkynder Guds børns evige potentiale

Udvælg de skriftsteder og lærdomme, som bedst svarer til de behov, som de søstre, I skal besøge, har. Bær vidnesbyrd om den pågældende lære. Bed dem, I underviser, om at fortælle, hvad de har lært og følt.

Hvad er mit evige potentiale?

Ældste Russell M. Nelson fra De Tolv Apostles Kvorum: »En kvinde modtager sine største belønninger, når hun rejser sig for at leve op til sin bestemmelse som en hengiven datter af Gud. Til alle trofaste hellige har han lovet troner, riger, fyrstendømmer, herlighed, udødelighed og evigt liv (se Rom 2:7; L&P 75:5; 128:12, 23; 132:19). Dette er mulighederne for kvinder i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. Det er ophøjende, evigt og guddommeligt« (»Kvinden – Af uendelig værdi«, Stjernen, jan. 1990, s. 20).

Julie B. Beck, Hjælpeforeningens hovedpræsident: »Oh, må hver eneste pige og kvinde få et vidnesbyrd om sit potentiale som en evig mor … De kvindelige roller begyndte ikke på jorden, og de ender ikke her. En kvinde, som værdsætter moderskabet på jorden, vil værdsætte moderskabet i de kommende verdner, for ›hvor [hendes] skat er, dér vil også [hendes] hjerte være‹ (Matt 6:21). Ved at udvikle et moderhjerte forbereder hver eneste pige og kvinde sig til sin guddommelige og evige mission i moderskabet« (»Et moderhjerte«, Liahona, maj 2004, s. 76).

Hvad kan hjælpe mig til at nå mit evige potentiale?

Ældste M. Russell Ballard fra De Tolv Apostles Kvorum: »Gud udtrykker sin kærlighed til os ved at skænke os den vejledning, vi har brug for til at udvikle os og nå vores potentiale … Han, som kender os, vores potentiale og vore evige muligheder bedst, har givet os guddommelig vejledning og befalinger i sine brugsanvisninger, nemlig de hellige skrifter« (se »Guds kærlighed til sine børn«, Stjernen, maj 1988, s. 52-54).

Præsident Henry B. Eyring, førsterådgiver i Det Første Præsidentskab: »Hensigten med, at Gud skabte os og skænkede os liv, er, at vi skal kunne opnå de nødvendige erfaringer til at kunne vende tilbage til ham og leve hos ham i evigt liv. Det er kun muligt, hvis vores natur ændres gennem tro på Herren Jesus Kristus, sand omvendelse samt indgåelse og overholdelse af de pagter, som han tilbyder alle sin Faders børn gennem sin kirke« (»Education for Real Life«, Ensign, okt. 2002, s. 16).

Præsident John Taylor (1808-1887): »Vores største mål er at forberede os, vore efterkommere og forfædre til troner, fyrstendømmer og magter i de evige verdner … så de og vi kan være beredte og have fuldført formålet med vores skabelse på jorden og være sammen med de intelligenser, som lever i de evige verdener og atter blive lukket ind i vor Faders nærhed, hvor vi kommer fra og få del i evige sandheder, som mennesket intet kender til uden åbenbaring. Vi er her med dette formål … vi bygger templer med dette formål, vi modtager vores tempelbegavelse med dette formål« (Kirkens præsidenters lærdomme: John Taylor (Det Melkisedekske Præstedømmes og Hjælpeforeningens studiehæfte, 2001), s. 8-9).

L&P 78:18: »Vær alligevel ved godt mod, for jeg vil lede jer frem. Riget er jeres, og dets velsignelser er jeres, og evighedens rigdomme er jeres.«