2008
Jesu Kristi evangelium lærer oss om Guds barns evige potensial
September 2008


Besøkende lærerinners budskap

Jesu Kristi evangelium lærer oss om Guds barns evige potensial

Bruk de skriftsteder og sitater som best dekker behovene til de søstrene du besøker. Bær vitnesbyrd om læresetningene. Oppfordre dem du underviser til å fortelle hva de har følt og lært.

Hva er mitt evige potensial?

Eldste Russell M. Nelson i De tolv apostlers quorum: «En kvinne oppnår sin rikeste belønning når hun oppfyller sitt kall som Guds hengivne datter. Til alle trofaste hellige har han lovet troner, riker, fyrstedømmer, herlighet, udødelighet og evig liv. (Se Romerne 2:7; L&p 75:5, 128:12, 23; 132:19.) Dette er kvinnenes potensial i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. Dette er opphøyende, evig og guddommelig» («Kvinne – av uendelig verdi», Lys over Norge, jan. 1990, 18).

Julie B. Beck, Hjelpeforeningens generalpresident: «Måtte enhver pike og kvinne få et vitnesbyrd om sitt potensial for evig moderskap… Kvinnenes rolle startet ikke her på jorden og tar heller ikke slutt her. En kvinne som verdsetter morsrollen på jorden, vil verdsette den i neste verden, ”for hvor [hennes] skatt er, der vil også [hennes] hjerte være” (Matteus 6:21). Ved å utvikle ”en mors hjerte” forbereder piker og kvinner seg for sin guddommelige og evige oppgave som mor» («En ”mors hjerte” », Liahona, mai 2004, 75).

Hva kan hjelpe meg å nå mitt evige potensial?

Eldste M. Russell Ballard i De tolv apostlers quorum: «Gud gir uttrykk for sin kjærlighet til oss ved å gi oss den veiledning vi trenger for å gå fremover og virkeliggjøre våre muligheter… Han som vet mest om oss, vårt potensial og våre evige muligheter, har gitt oss guddommelige råd og bud i sin instruksjonsbok – den hellige skrift» («Gud elsker sine barn», Lys over Norge, juli 1988, 52).

President Henry B. Eyring, førsterådgiver i Det første presidentskap: «Formålet med Guds skaperverk og det at han har gitt oss livet, er at vi skal få anledning til å lære det som er nødvendig for oss for å komme tilbake til ham, for å leve hos ham i evighet. Dette er bare mulig hvis vi forandrer vår natur ved tro på Herren Jesus Kristus, sann omvendelse og ved å inngå og holde paktene han tilbyr alle sin Faders barn gjennom sin kirke» («Education for Real Life», Ensign, okt. 2002, 16).

President John Taylor (1808-87): «Vårt hovedformål [er] evig liv og opphøyelse. Vårt hovedformål er å forberede oss, våre etterkommere og våre forfedre til å arve troner, fyrstedømmer og herredømmer i de evige verdener … , så … de og vi måtte være forberedt, idet vi har oppfylt vår skapelses hensikt på jorden, til å omgås intelligensene som eksisterer i de evige verdener, igjen får adgang til vår Faders nærhet, hvor vi kom fra, og deltar i de evige sannheter som menneskeheten, uten åpenbaring, ikke vet noe om. Vi er her i denne hensikt… Vi bygger templer i den hensikt, vi mottar begavelser i den hensikt» (Læresetninger fra Kirkens presidenter – John Taylor [Det melkisedekske prestedømmes og Hjelpeforeningens studiekurs for 2001], 8-9).

L&p 78:18: «Vær … ved godt mot, for jeg vil lede dere. Riket er deres, rikets velsignelser er deres, og evighetens rikdommer er deres.»