2009
Deltag i oprigtig bøn
juni 2009


Besøgsbudskabet

Deltag i oprigtig bøn

Fremlæg under bøn disse skriftsteder og citater eller om nødvendigt et andet princip, som er til velsignelse for de søstre, du besøger. Bær vidnesbyrd om lærdommene. Indbyd dem, I underviser, til at fortælle, hvad de har følt og lært.

Oprigtig bøn har styrkende kraft

Julie B. Beck, Hjælpeforeningens hovedpræsident: »Tænk på vores fælles styrke, hvis hver søster bad en oprigtig bøn morgen og aften, eller endnu bedre – bad uden ophør, som Herren har befalet. Hvis hver eneste familie dagligt holdt familiebøn … , så ville vi være stærkere« (»Hvad sidste dages hellige kvinder er bedst til: At stå fast og urokkelig«, Liahona, nov. 2007, s. 110-112).

Ældste Bruce R. McConkie (1915-1985) fra De Tolv Apostles Kvorum: »Bøn forandrer vores liv. Under bøn søger vi nærmere Herren, og han rækker sin finger ud og rører ved os, så vi aldrig bliver den samme igen.

Bøn er et tårn af styrke, en søjle af uendelig retfærdighed, en mægtig kraft, der flytter bjerge og frelser sjæle« (»Patterns of Prayer«, Ensign, maj 1984, s. 32).

Ældste M. Russell Ballard fra De Tolv Apostles Kvorum: »Hver eneste ærlige og oprigtige bøn føjer endnu et led til ringbrynjen. … En af de vigtigste måder at iføre sig Guds rustning på, er ved at sikre sig, at bøn – ærlig, oprigtig og vedvarende bøn – er en del af ens hverdag« (»Be Strong in the Lord«, Ensign, juli 2004, s. 10).

L&P 112:10: »Vær ydmyg, så skal Herren, din Gud, lede dig ved hånden og besvare dine bønner.«

Oprigtig bøn er hellig kommunikation

Præsident James E. Faust (1920-2007), andenrådgiver i Det Første Præsidentskab: »For det første er bøn en ydmyg anerkendelse af, at Gud er vor Fader, og at Herren Jesus Kristus er vor Frelser og Forløser. For det andet er det en oprigtig bekendelse af synd og overtrædelse og en anmodning om tilgivelse. For det tredje er det en anerkendelse af, at vi har brug for hjælp, som overgår vores egen formåen. For det fjerde er det en mulighed for at takke og vise vor Skaber taknemlighed. Det er vigtigt, at vi ofte siger: ›Vi takker dig … ‹, ›Vi erkender over for dig … ‹, ›Vi er dig taknemlige for …‹ For det femte er det et privilegium at bede Guddommen om særlige velsignelser.

»… Oprigtig bøn kommer fra hjertet. Faktisk kræver oprigtighed, at vi trækker på vores hjertes inderste følelser« (»Bønnens livline«, Liahona, juli 2002, s. 62).

Ældste David A. Bednar fra De Tolv Apostles Kvorum: »Meningsfuld bøn kræver både hellig kommunikation og en helhjertet indsats. Velsignelser kræver en vis indsats fra vores side, før vi får dem, og bøn, som ›en form for indsats … er en anvist metode for opnå den højeste af alle velsignelser‹ (Bible Dictionary, ›Prayer‹, s. 753). Vi stræber fremad og holder ud i bønnens hellige arbejde, efter vi har sagt ›amen,‹ ved at handle i overensstemmelse med det, vi har udtrykt over for vor himmelske Fader« (»Bed i tro«, Liahona, maj 2008, s. 95).

Præsident Thomas S. Monson: »Når vi tilbeder Herren som familie og gennem personlige bønner, så lad os gøre det i tro og tillid til ham. Lad os huske på Paulus’ formaning til hebræerne: ›For den, som kommer til Gud, må tro, at han er til og lønner dem, som søger ham.‹ Hvis nogen af os har været sen til at lytte til rådet om altid at bede, er der ikke noget bedre tidspunkt at begynde på end nu« (»Et kongeligt præstedømme«, Liahona,, nov. 2007, s. 61).

Baggrund © Corbis; fotoillustration: Craig Dimond