2010
Søg og modtag personlig åbenbaring
April 2010


Besøgsbudskabet

Søg og modtag personlig åbenbaring

Fremlæg disse skriftsteder og citater eller om nødvendigt et andet princip, som er til velsignelse for de søstre, du besøger. Bær vidnesbyrd om lærdommene. Indbyd dem, I underviser, til at fortælle, hvad de har følt og lært.

Hvordan kan jeg søge personlig åbenbaring?

»Vi forbereder os på personlig åbenbaring ligesom profeterne ved at studere skrifterne, faste, bede og opbygge tro. Tro er nøglen. Husk Josephs forberedelse i forbindelse med hans første åbenbaring:

›Men hvis nogen af jer står tilbage i visdom, skal han bede om at få den af Gud …

Men han skal bede i tro, uden at tvivle.‹«1

Ældste Robert D. Hales fra De Tolv Apostles Kvorum

»Bøn er din personlige nøgle til himlen. Låsen befinder sig på din side af sløret.

Men det er ikke alt. Til en, som troede, at åbenbaring strømmede til en uden nogen indsats, sagde Herren:

›Se, du har ikke forstået det; du er gået ud fra, at jeg ville give dig det, uden at du gjorde dig nogen tanke ud over at spørge mig.

Men se, jeg siger dig, at du må gennemtænke det i dit sind; dernæst må du spørge mig, om det er rigtigt, og hvis det er rigtigt, vil jeg bevirke, at det brænder i brystet på dig, således skal du føle, at det er rigtigt.‹«2

Præsident Boyd K. Packer, præsident for De Tolv Apostles Kvorum.

Hvordan kan jeg modtage personlig åbenbaring?

»De mere kendte måder at modtage åbenbaring eller inspiration på er dog ved ord eller tanker i sindet (se En 1:10; L&P 8:2-3), ved at forstanden pludselig oplyses (se L&P 6:14-15), ved gode eller dårlige følelser for en tiltænkt handling eller endog ved inspirerede opførelser, sådan som det sker ved en koncert eller en teaterforestilling. Som ældste Boyd K. Packer … præsident for De Tolv Apostles Kvorum, har sagt: »Inspiration modtages oftere som en følelse end som en røst.«3

Ældste Dallin H. Oaks fra De Tolv Apostles Kvorum

»Templet er et lærdommens hus. Meget af den undervisning, som finder sted i templet, er symbolsk og forstås ved Ånden. Det betyder, at vi undervises fra det høje … Vores forståelse af ordinancernes og pagternes betydning øges, når vi ofte vender tilbage til templet med et ønske om at lære og overveje de evige sandheder, som forkyndes der … Lad os nyde den åndelige styrke og de åbenbaringer, som vi kan modtage, når vi regelmæssigt kommer i templet.«4

Silvia H. Allred, førsterådgiver i Hjælpeforeningens hovedpræsidentskab.

Noter

  1. »Personlig åbenbaring: Profeternes lærdomme og eksempler«, Liahona, nov. 2007, s. 88.

  2. »Personlig åbenbaring: Gaven, prøven og løftet«, Stjernen, jan. 1995, s. 60.

  3. »Otte grunde til åbenbaring«, Liahona, sep. 2004, s. 8.

  4. »Hellige templer, hellige pagter«, Liahona, nov. 2008, s. 113, 114.

Fotoillustration: Juan Pablo Aragón Armas