2011
Kom til templet og gør krav på dine velsignelser
Juli 2011


Besøgsbudskabet

Kom til templet og gør krav på dine velsignelser

Gennemgå dette materiale og drøft det på passende vis med de søstre, du besøger. Anvend spørgsmålene som en hjælp til at styrke dine søstre og gøre Hjælpeforeningen til en aktiv del af dit liv.

Tro • Familie • Tjeneste

Søstre, vi er rigt velsignet. Frelseren er denne kirkes overhoved. Vi ledes af levende profeter. Vi har de hellige skrifter. Og vi har mange hellige templer over hele verden, hvor vi kan modtage de ordinancer, som er nødvendige for at vende tilbage til vor himmelske Fader.

Først tager vi til templet på egne vegne. »Hovedformålet med templet,« forklarede ældste Robert D. Hales fra De Tolv Apostles Kvorum, »er at sørge for de ordinancer, som er nødvendige for vores ophøjelse i det celestiale rige. Templets ordinancer leder os til vor Frelser og giver os de velsignelser, som skænkes os takket være Jesu Kristi forsoning. Templerne er de største universiteter for højere lærdom, som vi kender, for de giver os kundskab og visdom om verdens skabelse. Begavelsesinstruktionerne vejleder os i, hvordan vi skal leve vores liv her i dødeligheden … Ordinancen består af en række instruktioner om, hvordan vi bør leve samt pagter, som vi indgår, om at leve retskaffent ved at følge vor Frelser.«1

Men vores tempeltjeneste stopper ikke her. Præsident Boyd K. Packer, præsident for De Tolv Apostles Kvorum, har sagt: »Her vil du som stedfortræder for en, som er gået på den anden side af sløret, få repeteret de pagter, som du selv har indgået. Du får styrket indtrykket af de store, åndelige velsignelser, som forbindes med Herrens hus … De velsignelser, som du kan gøre krav på i det hellige tempel er centreret i pagterne og ordinancerne.«2

Kom til templet og vend tilbage igen. Når vi indgår og efterlever tempelpagter, bliver vi holdt på den kurs, der fører til den største af alle velsignelser – evigt liv.

Barbara Thompson, andenrådgiver i Hjælpeforeningens hovedpræsidentskab.

Fra skrifterne

Es 2:3; 1 Kor 11:11; Åb 7:13-15; L&P 109

Fra vores historie

Profeten Joseph talte ofte til søstrene i Hjælpeforeningen ved deres møder. Da templet i Nauvoo var under opførelse, instruerede profeten søstrene i læren om templet, så de blev beredt til at modtage yderligere kundskab gennem templets ordinancer. I 1842 sagde han til Mercy Fielding Thompson, at begavelsen »fører dig ud af mørket og ind i et vidunderligt lys«.3

Det anslås, at 6000 sidste dages hellige modtog deres tempelordinancer, inden udvandringen fra Nauvoo. Præsident Brigham Young (1801-1877) sagde: »Den længsel, som de hellige har vist efter at modtage tempelordinancerne, og den længsel, som vi har haft efter at betjene dem, har været af en sådan art, at jeg helt har hengivet mig til Herrens arbejde i templet nat og dag uden mere end fire timers søvn i gennemsnit i døgnet, og jeg tog kun hjem én gang om ugen.«4 Tempelordinancernes styrke og kraft opbyggede de hellige, da de forlod deres by og deres tempel for at rejse ud i ukendte.

Noter

  1. Robert D. Hales, »Templets velsignelser«, Liahona, okt. 2009, s. 14.

  2. Boyd K. Packer, The Holy Temple, 1980, s. 170, 171.

  3. Kirkens præsidenters lærdomme: Joseph Smith, 2007, s. 410.

  4. Kirkens præsidenters lærdomme: Brigham Young, 1997, s. 299.

Fotoillustration: Athley Glori