2014
Pimeydestä valoon
Tammikuu 2014


Me puhumme Kristuksesta

Pimeydestä valoon

Eläessämme pimeydessä voimme tietää varmasti, että Jeesus Kristus voi muuttaa tuon pimeyden valoksi, kun teemme vilpittömän parannuksen.

Elämässäni on ollut aikoja, jolloin minusta tuntui, ettei minulla olisi mitään mahdollisuutta tulla onnelliseksi tai palata taivaallisen Isämme luokse. Joitakin vuosia sitten jäsenoikeuteni kirkossa poistettiin. Olin elänyt ylpeydessä ja synnissä, ja olin kärsinyt suuresti teoistani. Kihlaukseni rakastamani naisen kanssa purkautui, muut ihmissuhteenikin kärsivät, enkä ollut onnellinen.

Vaikka toivoinkin, että olisin valinnut nöyrtymisen paljon aiemmin, minun oli pakko nöyrtyä ja pyrkiä tekemään Herran tahto. Aloin lukea pyhiä kirjoituksia säännöllisemmin, rukoilla useammin ja pyrkiä palvelemaan toisia. Yritin korjailla ihmissuhteita, joita olin laiminlyönyt kauan, samoin kuin suhdettani taivaalliseen Isään. Halusin todella kokea sydämenmuutoksen.

Eräänä varhaisena aamuna ajoin kouluun. Aurinko ei ollut vielä noussut. Itäinen taivaanranta hehkui ja läntinen taivaanranta oli pimeänä. Täysikuu oli laskemassa sen taakse. Minulle oli tullut tavaksi keskustella taivaallisen Isäni kanssa, kun ajoin autoa. Kun rukoilin tällä automatkalla, mieleni valaistui ja sydämessäni virisi uusi toivo.

Tajusin, että elämäni hehkui ja oli tulossa yhä valoisammaksi aivan kuin itäinen taivaanranta. Pimeys oli hälvenemässä, ja syntini, jotka olivat suuria kuin täysikuu, olivat painumassa pois. Ne eivät vielä olleet poissa, mutta tiesin, että ne pian olisivat, jos jatkaisin vilpitöntä parannuksentekoani. Minulla oli toivo siitä, että jonakin päivänä elämäni olisi yhtä kirkas kuin keskipäivän aurinko.

Ajan myötä, ja kun rukoilin rakkautta taivaallista Isääni ja muita kohtaan, minusta tuli nöyrempi. Lisääntynyt nöyryys johdatti minua palvelemaan Jumalaa ja muita epäitsekkäämmin, ja toivoni iankaikkisesta elämästä ja paremmasta tulevaisuudesta uudistui ja täydentyi. Tuon toivon kasvaessa vahvistui myös uskoni siihen, että Vapahtajani Jeesus Kristus on voimallinen pelastamaan ja puhdistamaan minut kaikesta jumalattomuudesta. Minä tiedän, että seuraavat Mormonin kirjan sanat ovat totta: ”Teidän tulee toivoa Kristuksen sovituksen ja hänen ylösnousemuksensa voiman kautta tulevanne herätetyiksi iankaikkiseen elämään” (Moroni 7:41).

Valokuva © Shutterstock.com/Vitali Krivošejev