2014
Notities oktoberconferentie 2013
Februari 2014


Notities oktoberconferentie 2013

U kunt deze pagina’s (en de conferentienotities in toekomstige uitgaven) gebruiken om de leringen die de levende profeten, apostelen en andere kerkleiders in de algemene oktoberconferentie 2013 hebben besproken, te onderzoeken en toe te passen.

‘Wat Ik, de Heer, heb gesproken, heb Ik gesproken, […] hetzij door mijn eigen stem, hetzij door de stem van mijn dienstknechten, dat is hetzelfde’ (LV 1:38).

Profetische belofte

Afbeelding
President Henry B. Eyring

‘We kunnen Gods kinderen niet dwingen om de weg naar geluk te kiezen. God kan dat niet doen omdat Hij ons keuzevrijheid heeft gegeven.

‘Onze hemelse Vader en zijn geliefde Zoon hebben al Gods kinderen lief, ongeacht wat zij besluiten te doen of te worden. De Heiland heeft de prijs voor alle zonden betaald, ongeacht hoe erg ze zijn. Hoewel er rechtvaardigheid moet zijn, wordt er barmhartigheid geboden die de rechtvaardigheid niet berooft. […] We kunnen altijd moed putten uit de verzekering dat we allemaal de vreugde hebben gevoeld van ons lidmaatschap in het liefdevolle gezin van onze hemelse Vader. Met Gods hulp kunnen we allemaal die hoop en vreugde weer voelen.’

President Henry B. Eyring, eerste raadgever in het Eerste Presidium, ‘Aan mijn kleinkinderen’, Liahona, november 2013, pp. 71, 72.

Profetische boodschappen over psychische en emotionele problemen

‘Hoe gaat u om met de psychische of emotionele problemen waar u of een van uw dierbaren mee te maken krijgt? Verlies eerst en vooral niet uw geloof in uw hemelse Vader, die meer van u houdt dan u beseft. […] Twijfel daar geen moment aan en verhard nooit uw hart. Houd u aan de beproefde aanbiddingsmomenten die de Geest van de Heer in uw leven brengen. Raadpleeg leiders die de sleutels voor uw geestelijke welzijn dragen. Vraag om een priesterschapszegen en put er kracht uit. Neem elke week deel aan het avondmaal, en houd u vast aan de vervolmakende beloften van de verzoening van Jezus Christus. Geloof in wonderen. Ik heb zoveel wonderen zien gebeuren toen alle hoop vervlogen leek. Hoop vervliegt nooit. Als die wonderen niet snel, niet ten volle of in het geheel niet lijken te gebeuren, neem dan Jezus’ eigen kwelling tot voorbeeld: als de bittere beker niet voorbijgaat, drink dan en wees sterk, en vertrouw op gelukkiger dagen in het verschiet. […]

‘Ik getuig van die dag waarop dierbaren die in dit sterfelijk leven beperkingen hadden, verheerlijkt, verheven, en adembenemend volmaakt naar lijf en brein zullen zijn.’

Ouderling Jeffrey R. Holland van het Quorum der Twaalf Apostelen, ‘Als een gebroken kruik’, Liahona, november 2013, pp. 40–41, 42.