2019
Om ni älskar mig
Januari 2019


Om ni älskar mig

Bild
Young Women General Presidency

Temat för veckoträffarna 2019 är en uppmaning till handling – en personlig inbjudan från vår Frälsare. Vill du ge allt? Älskar du honom? Är du villig att gå i hans fotspår?

Vår Frälsare Jesus Kristus gjorde något för oss som vi omöjligt kan göra för oss själva. Och vad ber han om i gengäld? Han ber oss att hålla hans bud så att vi kan välsignas med att alltid ha hans Ande hos oss (se Moro. 4:3).

Buden är kärleksgåvor. Frälsaren sa helt enkelt: ”Om ni älskar mig håller ni fast vid mina bud.” Men varför? Därför att han älskar DIG! Han vill att du ska vara lycklig. Han vill att ditt liv ska vara fyllt av glädje och oändliga möjligheter. Han vill att du ska vara i säkerhet och skyddas från världens ondska. Han vill utgjuta välsignelser över dig som är så stora att ”det inte finns plats nog att ta emot dem” (se 3 Ne. 24:10). Han vill att du ska återvända och leva med honom och få ta del av alla vår himmelske Faders utlovade välsignelser.

Kom alltid ihåg hur mycket vår himmelske Fader älskar sina barn. Han känner fullkomlig kärlek för dig. Du kan visa att du älskar honom genom att hålla hans bud. Dina rättfärdiga handlingar skänker dig och de som finns omkring dig enorma välsignelser.

Som vår profet president Russell M. Nelson har sagt: ”Vi behöver ha dig med oss i Herrens ungdomskår. Det blir inte detsamma utan dig!” Han bad dig att ”sticka ut och vara annorlunda än världen” genom att följa värderingarna i Vägledning för de unga och genom att hålla buden – för att ”se ut som, låta som, bete dig som och klä dig som en sann lärjunge till Jesus Kristus” (”Israels hopp” [världsomfattande andakt för ungdomar, 3 juni 2018], HopeOfIsrael.lds.org).

När du försöker lyda Herren och hans profeter fyller den Helige Andens kraft dig med Guds kärlek och vittnar för dig om din gudomliga identitet som Guds son eller dotter. De välsignelserna växer när du försöker leva rättfärdigt. Herren och profeten litar på dig. De älskar dig. Vi lovar att du kommer att känna stort självförtroende, självtillit och tröst när du lyder och håller buden.