2016
Onze plek
September 2016


Onze plek

God zag mijn verdriet

Afbeelding
young woman receiving envelope

Danelys W. Rodriguéz, Dominicaanse Republiek

Op een zondag in de kerk besefte ik dat ik bijna klaar was met het jongevrouwenprogramma en dat ik binnenkort naar de jonge alleenstaanden zou overgaan. Ik was verdrietig omdat ik wist dat mijn leven voorgoed zou veranderen. Na de zondagsschool probeerde ik opgewekt te zijn, maar ik kon het gewoon niet. Ik probeerde me in te prenten dat onze hemelse Vader niet wilde dat ik verdrietig was. Hij wilde dat ik gelukkig was (zie 2 Nephi 2:25).

Ik stond op het punt om in de gang op de schouder van mijn vriendin uit te huilen toen de wijkadministrateur naar me toe kwam en zei: ‘Zuster Danelys, er is post!’ Hij gaf me een witte envelop met mijn naam op. Ik vroeg me af wat erin zat en vroeg de administrateur wie de afzender was. Hij zei dat de patriarch de brief gestuurd had en dat het een kopie van mijn patriarchale zegen was. Ik moest huilen, maar het waren tranen van blijdschap omdat ik wist dat God mijn verdriet gezien had en me een manier gaf om vreugde in mijn verdriet te vinden. Ik had eindelijk mijn patriarchale zegen op papier gekregen, op het moment dat ik hem het meest nodig had.

Toen ik thuiskwam en hem las, moest ik weer huilen. Ik bad en dankte God voor de zegen en omdat Hij me eraan herinnerd had dat ik zijn dochter ben en het geluk heb om het licht van het eeuwige evangelie in mijn leven te hebben.

Als ik beproevingen ervaar die ik niet altijd begrijp, weet ik dat God me kan helpen om gelukkig te zijn. Dat heb ik ondervonden door de liefde die God me geeft. Hij geeft iedereen liefde, maar het is aan ons om dat prachtige gevoel aan te nemen. Met Gods leiding kunnen we beproevingen overwinnen. We kunnen glimlachen en gelukkig zijn.

Illustratie Ben Simonsen

Mijn lievelingstekst

Kwamena Koomson, Ghana

Helaman 5:12

Door deze Schrifttekst heb ik geleerd dat we de tegenstander alleen het hoofd kunnen bieden als we Jezus Christus centraal stellen. Zelfs in tijden van beproeving is alles mogelijk als we ons fundament op de rots van Jezus Christus bouwen.

Dankzij deze Schrifttekst blijf ik sterk in moeilijke tijden.

Ik weet dat God leeft en dat Hij zijn eniggeboren Zoon naar de aarde gestuurd heeft om verzoening voor de zonden van de mens te brengen.