2017
Jeesuksen nimiä
August 2017


Jeesuksen nimiä

Kokeilkaa tätä Kristukseen keskittyvää perheiltaideaa.

Kuva
names of Jesus

Perheesi voisi tehdä näin: Oppikaa lisää Jeesuksesta Kristuksesta lukemalla nämä pyhien kirjoitusten kohdat ja kirjoittamalla viivalle nimi, jota jakeessa käytetään. Kertokaa sitten jokainen yksi asia, josta tiedätte, että Jeesus rakastaa teitä!

Moosia 3:20

Jeesus on meidän _____________ ja Lunastajamme. Hän pelasti eli lunasti meidät kuolemasta ja synnistä sovituksellaan. Sen ansiosta meillä on mahdollisuus asua jälleen jonakin päivänä taivaallisten vanhempiemme luona.

Jar. 11

Nimi _____________ tarkoittaa ”voideltu”. Tämä Jeesuksen nimi muistuttaa meitä siitä, että Hän on kuningas, josta profeetat ja pyhät kirjoitukset ovat opettaneet.

Abr. 2:8

Ennen kuin Jeesus syntyi maan päälle, Häntä kutsuttiin nimellä ____________, Israelin Jumala. Tämä nimi oli niin pyhä, että juutalaiset eivät sanoneet sitä ääneen vaan käyttivät Hänestä puhuessaan muita nimiä, kuten Herra.

Ps. 23:1–3

Jeesus on hyvä ____________. Hän rakastaa meitä ja haluaa johdattaa ja suojella meitä aivan kuten paimen huolehtii laumoistaan.

2. Nefi 2:28

______________ on sellainen, joka auttaa ratkaisemaan ongelmia ihmisten välillä. Koska me kaikki teemme syntiä, me kaikki tarvitsemme apua, jotta voimme elää jälleen Jumalan luona. Jeesus voi auttaa meitä tässä! Hän toimii ”välittäjänä” meidän hyväksemme antaen meille mahdollisuuksia muuttua ja saada iankaikkisen elämän, vaikka teemmekin virheitä.

Jes. 40:28

Jeesusta kutsutaan toisinaan nimellä __________, koska Hän auttoi valmistamaan meille tämän kauniin maan taivaallisen Isän johdolla.

Joh. 8:12

Jeesus on __________. Silloinkin kun tapahtuu pahoja asioita, me voimme tuntea rauhaa ja toivoa oppimalla Jeesuksesta ja noudattamalla Hänen opetuksiaan. Hän rakastaa joka ainoata ihmistä tässä maailmassa – myös sinua!

Voit myös katsoa Jeesuksen nimiä koskevan videon sivustolla mormon.org.