Nuoret
Jeesus Kristus auttaa sinua


”Jeesus Kristus auttaa sinua”, Nuorten voimaksi – opas valintojen tekemiseen, 2022

”Jeesus Kristus auttaa sinua”, Nuorten voimaksi

Kuva
Maalaus Jeesuksesta Kristuksesta.

Jeesus Kristus auttaa sinua

Ps. 147:3

Jeesus Kristus on sinun voimasi. Hän on tehnyt kaiken tarvittavan, jotta sinulla olisi iloa tässä elämässä ja ikuisesti. Valitsemalla Hänet ja Hänen evankeliuminsa valitset iankaikkisen ilon.

Kuva
Maalaus miehestä, jonka suljettua silmää Jeesuksen käsi koskettaa.

Silloinkin kun pyrit parhaasi mukaan tekemään hyviä valintoja, teet joskus virheitä. Teet asioita, joita myöhemmin kadut. Kaikki tekevät niin. Kun niin tapahtuu, on helppoa tuntea lannistuvansa tai miettiä, tuleeko sinusta koskaan riittävän hyvää. Nyt seuraa hyvä uutinen – mahtava uutinen täynnä toivoa! Koska Jumala rakastaa sinua, Hän lähetti Poikansa Jeesuksen Kristuksen, joka otti päälleen sinun syntisi, jotta voit tehdä parannuksen ja jatkaa edistymistä.

Iankaikkisia totuuksia

Jeesus Kristus voi antaa sinulle voimaa. Hän voi auttaa sinua muuttamaan halujasi, ajatuksiasi ja tekojasi. Kun olet huolissasi, peloissasi tai sinulla on jollakin tavoin vaikeaa, Hän lohduttaa sinua. Hän auttaa sinua elämäsi kaikilla osa-alueilla.

Parannus ei ole rangaistus synnistä, vaan se on tapa, jolla Vapahtaja vapauttaa meidät synnistä. Parannuksen tekeminen tarkoittaa muuttumista – kääntymistä pois synnistä ja kohti Jumalaa. Se tarkoittaa sitä, että tulee paremmaksi ja saa anteeksiannon. Tällainen muutos ei ole kertaluonteinen tapahtuma. Se on jatkuva prosessi.

Kehotuksia

Tee parannusta. Käänny Herran puoleen haluten kehittyä. Kun olet tehnyt jotakin väärin, myönnä se rehellisesti Jumalan edessä ja tarvittaessa piispallesi ja kaikille, joita olet saattanut vahingoittaa. Tee parhaasi asioiden korjaamiseksi.

Riemuitse lahjasta toimia paremmin ja olla parempi. Silloinkin kun se ei ole helppoa ja vie enemmän aikaa kuin haluaisit, älä koskaan lakkaa yrittämästä. Tee edelleen työtä sen eteen ja luota Herraan. Vapahtaja auttaa sinua joka askeleella.

Luvattuja siunauksia

Jeesus Kristus antaa sinulle anteeksi ja parantaa sinut, kun teet parannuksen. Hän korvaa syyllisyytesi rauhalla ja ilolla. Hän ei enää muista syntejäsi. Hänen voimassaan sinun halusi pitää Hänen käskynsä kasvaa.

Hän muuttaa sydämesi ja elämäsi. Vähitellen sinä kehityt ja sinusta tulee enemmän Hänen kaltaisensa. Liittoyhteytesi Häneen antaa sinulle paremman mahdollisuuden saada Hänen voimaansa.

Kuva
kysymyksiä ja vastauksia -kuvake

Kysymyksiä ja vastauksia

Mistä tiedän, että Jumala on antanut minulle anteeksi? Jumala lupaa antaa anteeksi niille, jotka tekevät parannuksen. Kun tunnet Hengen tuovan lohtua, voit tietää, että Vapahtajan sovittava voima toimii elämässäsi.

Milloin tarvitsen piispan apua tehdäkseni parannuksen? Piispallasi on pappeuden avaimet ja hengellisiä lahjoja, jotka auttavat sinua tekemään parannuksen. Voit pyytää hänen apuaan ja neuvojaan milloin tahansa. Jos olet tehnyt vakavia virheitä, kuten rikkonut siveyden lakia, mene tapaamaan piispaasi. Hän ei tuomitse sinua. Hän edustaa Jeesusta Kristusta ja auttaa sinua tietämään, kuinka voit tehdä täyden parannuksen ja saada Vapahtajan parantavaa ja vahvistavaa voimaa.

Yritän tehdä parannusta, mutta teen jatkuvasti samoja virheitä. Mitä minun pitäisi tehdä nyt? Hyvien tottumusten omaksuminen ja huonoista eroon pääseminen vie aikaa, joten älä anna periksi. Käänny kohti Kristusta. Hänen armonsa riittää. Yritä uudelleen. Et ole koskaan yksin pyrkiessäsi edistymään. Jeesus Kristus on aina kanssasi.

Kuva
Maalaus Jeesuksesta pitelemässä Pietaria kädestä raivoavien aaltojen keskellä.

Ks. En. 1:6 (syyllisyys voidaan pyyhkiä pois); Moosia 4:3 (Pyhän Hengen välityksellä Jumala antaa sinun tietää, että olet saanut anteeksi); 26:30 (Vapahtaja antaa anteeksi niin usein kuin me teemme parannuksen); Et. 12:27 (Vapahtajan armo voi tehdä sen, mikä on heikkoa, vahvaksi); Moroni 6:8 (ne, jotka tekevät parannuksen, saavat anteeksi); 10:32 (tulkaa täydellisiksi Kristuksessa); OL 1:32 (Herra antaa anteeksi niille, jotka tekevät parannuksen); 58:42–43 (parannukseen sisältyy synnin tunnustaminen ja sen hylkääminen).

Kuva
temppelikuvake

Temppelisuosituskysymyksiä

Uskotko Jumalaan, iankaikkiseen Isään, Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen, ja onko sinulla todistus Heistä?

Onko sinulla todistus Jeesuksen Kristuksen sovituksesta ja Hänen tehtävästään Vapahtajanasi ja Lunastajanasi?