2009
Enhed
Februar 2009


Profeten Joseph Smiths lærdomme

Enhed

Fra Kirkens præsidenters lærdomme: Joseph Smith, Studievejledning for Det Melkisedekske Præstedømme og Hjælpeforeningen, 2008, s. 271, 273, 275.

Joseph Smith forstod den kraft, som ligger i et være ét.

I Kirkens tidlige dage befalede Herren de sidste dages hellige at være ét (se L&P 38:27). Gennem hele sit liv organiserede og forenede profeten Joseph Smith de hellige, så de kunne udføre Guds værk. Han underviste dem, ledte dem og opmuntrede dem til at ofre deres tid, talenter og ejendele for Zions sag. Her er nogle af hans lærdomme om enhed.

Sådan skal Herrens værk udføres

»Vi er virkelig glade for at vide, at der eksisterer en sådan fællesskabsånd over hele Kirken, indenlands som udenlands … , for gennem dette princip og ved en fælles indsats vil vi være i stand til at iværksætte vor Guds hensigter.«

»Enighed gør stærk. … Lad Den Allerhøjestes hellige altid forædle dette princip, og så skal de herligste velsignelser følge, ikke blot til dem hver især, men til hele kirken.«

Fjern selviske følelser

»Lad de hellige huske, at store ting afhænger af deres individuelle anstrengelser, og at de er kaldet til at være medarbejdere med os og den Helligånd ved fuldførelsen af de sidste dages store værk.

Lad os erkende, at vi ikke skal leve for os selv, men for Gud. Hvis vi gør det, vil de største velsignelser hvile på os både nu og i evigheden.«

Velsignelserne ved enhed

»Kun ved en koncentreret påvirkning og en forenet indsats kan vi fuldføre de sidste dages værk … hvorved både vore timelige og åndelige interesser bliver væsentligt styrket, og himlens velsignelser må strømme til os i en uafbrudt strøm.«

Joseph Smith jun., af Brad Teare