2020
Vi kan spre evangeliets lys
April 2020


Unge voksne

Vi kan spre evangeliets lys

Bilde
smiling young adults

Fotografi: Weston C. Colton

Ung voksen alder er en tid for vekst, muligheter og en sjanse til å begynne å bygge opp livet ditt. Det kan være overveldende, spennende og skummelt på samme tid (det har det absolutt vært for oss).

Men selv om vi kanskje ikke vet svarene på alle livets mest presserende spørsmål, er det én ting vi er helt sikre på – at unge voksne alltid har vært en avgjørende styrke i den vedvarende gjenopprettelsen av Jesu Kristi Kirke.

Da vi planla denne månedens del, snakket vi med mange unge voksne om deres deltagelse i Israels innsamling. Og vi har følt stor ydmykhet på grunn av deres oppriktige kjærlighet og hengivenhet til Jesu Kristi evangelium. Uavhengig av deres omstendigheter forstår disse unge hellige den avgjørende rolle de har i denne siste evangelieutdeling. I “Hvordan unge voksne utgjør en forskjell i den vedvarende gjenopprettelsen” på side 44 kan du lese hvordan unge voksne fra India, Ungarn, Barbados, Australia og USA forbereder verden til Frelserens annet komme.

I artikler som bare finnes digitalt, gir Cesar innsikt i hvordan vi kan finne vår hensikt og bli bedre ledere. Lauri snakker om velsignelsene vi får når vi følger profetens råd. Andre unge voksne deler sine erfaringer med tempeltjeneste, omsorgstjeneste, slektshistorie og misjonærarbeid. Vi deler også et eksempel fra en ung voksen i Ny-Caledonia som illustrerer hvordan unge medlemmer gjør Herrens arbeid i mindre områder av Kirken.

Uansett hvor du er og hva dine omstendigheter måtte være, kan du gjøre en større forskjell i Israels innsamling enn du kanskje tror. Som unge voksne er vi fremtidige ledere i denne Kirken. Og gnisten av våre anstrengelser i dag vil tenne og spre evangeliets lys over hele verden i morgen.

Vennlig hilsen

Chakell Wardleigh og Mindy Selu

redaktører for unge voksnes del av Kirkens tidsskrifter