2020
Højdepunkter fra oktoberkonferencen 2020
November 2020


Højdepunkter fra oktoberkonferencen 2020

Midt i en tid med usikkerhed fandt millioner af mennesker en fredelig stund under generalkonferencen, der blev afholdt den 3.-4. oktober 2020. Kirkeledere pegede mod Jesus Kristus med budskaber om samhørighed og kærlighed, håb og helbredelse og fred i guddommelige formål.

Præsident Russell M. Nelson lærte os, hvordan man opnår velsignelser ved at blive Guds folk.

»Når I vælger at lade Gud råde i jeres liv, vil I selv opleve, at Gud er en ›gud, der gør mirakler‹ (Morm 9:11).« – Præsident Russell M. Nelson (se s. 92)

Mange talere talte om personlig udvikling ved at følge Jesus Kristus, stole på ham og følge hans vilje og ikke vores.

»Når vi ydmygt søger [Jesus Kristus], vil han øge vores evne til at forbedre os.« – Becky Craven (se s. 58)

Atter påvirkede den nye coronavirus det, vi så og hørte ved konferencen. Med flere erfaringer kom imidlertid et større perspektiv, da talerne ikke blot fokuserede på håb, men også på en større forståelse af Guds plan for vores evige lykke.

»Test i livets skole en afgørende del af vores evige udvikling … Jeg beder om, at vi … lærer de værdifulde lektier, som kun udfordrende oplevelser kan lære os.« – Ældste David A. Bednar (se s. 8)

Social uro påvirker store dele af verden, og ledere fordømte racisme og vold. De bad om, at vi som sidste dages hellige bliver ét i retskaffenhed, finder samhørighed i forskellighed og bidrager til at opbygge et moralsk og kærligt samfund.

»Vi lever … i en tid præget af stærk splittelse … Vi kan påvirke i god retning og være til generel velsignelse i samfundet.« – Ældste Quentin L. Cook (se s. 18)

Når I genoplever konferencen i dette nummer, håber vi, at I igen vil opleve det håb og den inspiration, som I mærkede første gang, såvel som at opnå nye indblik gennem jeres studium i de kommende måneder.