Kom dan en volg Mij
U geeft les in de Kerk van Jezus Christus


‘U geeft les in de Kerk van Jezus Christus’, Kom dan en volg Mij – voor de zondagsschool: Boek van Mormon 2020 (2020)

‘U geeft les in de Kerk van Jezus Christus’, Kom dan en volg Mij – voor de zondagsschool: 2020

Afbeelding
Jezus onderwijst mensen

U geeft les in de Kerk van Jezus Christus

God heeft u geroepen om zijn kinderen naar het voorbeeld van de Heiland te onderwijzen. U bent met het gezag van zijn heilige priesterschap aangesteld. Zelfs als u geen ervaring als leerkracht heeft, zal uw hemelse Vader u helpen slagen door u de invloed en de macht van de Heilige Geest te schenken als u waardig leeft, dagelijks bidt en de Schriften bestudeert (zie 2 Nephi 33:1).

Allen die aan uw zorg zijn toevertrouwd, zijn kinderen van onze hemelse Vader. Hij weet wat ze nodig hebben en hoe we hen het beste kunnen bereiken. God zal u tijdens uw voorbereiding en les door de Heilige Geest leiden. Hij zal u onthullen wat u moet zeggen en doen (zie 2 Nephi 32:5).

Het essentiële doel van evangeliestudie en -onderwijs is mensen veranderen. Uw doel als leerkracht is om wie u onderwijst te helpen met hun bekering tot het evangelie van Jezus Christus. Een inspanning die veel verder strekt dan de lestijd. Moedig wie u onderwijst aan om actief de beginselen en leerstellingen van Jezus Christus te bestuderen, en te handelen naar wat ze hebben geleerd. Moedig hen aan om in de eerste plaats thuis het evangelie individueel en in gezinsverband te bestuderen. Door individueel of in gezinsverband te studeren, handelen ze in geloof en nodigen ze de Geest uit, en het is de Geest die echte bekering tot stand brengt. Alles wat u als leerkracht doet, hoort op dit heilige doel te zijn gericht.

Onderwijs alleen in de leer van het herstelde evangelie van Jezus Christus zoals die in de Schriften en in de leringen van de hedendaagse profeten vervat is. Zuivere leer, de eeuwige, onveranderlijke waarheid zoals daarin door God en zijn dienstknechten onderwezen wordt, nodigt de Geest uit en heeft de macht om mensen te veranderen.

Uw roeping om te onderwijzen is een heilige verantwoordelijkheid, en het is normaal dat u zich soms overstelpt voelt. Maar blijf indachtig dat uw hemelse Vader u heeft geroepen en dat Hij u nooit in de steek laat. Dit is het werk van de Heer, en wanneer u ‘met geheel uw hart, macht, verstand en kracht dient’ (LV 4:2), vergroot Hij uw kwaliteiten, gaven en talenten en bent u met uw inzet hen die u onderwijst tot zegen.