2005
Glæd jer over vores viden om Guddommen
Februar 2005


BESØGSLÆRERINDEBUDSKABET

Glæd jer over vores viden om Guddommen

Udvælg under bøn og læs de skriftsteder og lærdomme fra dette budskab, som opfylder behovene hos søstrene på din kreds. Fortæl dem om dine egne erfaringer og bær vidnesbyrd. Bed dem, du underviser, om at gøre det samme.

Joseph Smith – Historie 1:17: »… så jeg to personer, hvis glans og herlighed trodser enhver beskrivelse … Den ene af dem talte til mig, kaldte mig ved navn og sagde, idet han pegede på den anden: Denne er min elskede Søn . Hør ham!«

Hvad ved vi om Guddommen?

Præsident Gordon B. Hinckley: »Vi tror på Gud, den evige Fader, på hans Søn Jesus Kristus og på Helligånden. Jeg blev døbt i disse tres navn. Jeg blev gift i disse tres navn. Jeg har ingen tvivl om deres virkelighed, og at de er enkeltpersoner … Det største af alle mirakler og største af alle undere: De er interesserede i os, og vi er midtpunktet for deres store omsorg. De er der for os alle. Vi kontakter Faderen gennem Sønnen. Han er vores mægler ved Guds trone. Hvor er det vidunderligt, at vi således kan tale til Faderen i Sønnens navn. Jeg vidner om disse store og allerstørste sandheder. Og det gør jeg gennem Helligåndens kraft« (»Faderen, Sønnen og Helligånden«, Liahona , marts 1998, s. 8-9).

Ældste L. Tom Perry fra De Tolv Apostles Kvorum: »[Joseph Smiths] oplevelse afklarede for menneskeheden eksistensen af Gud Faderen, Gud Sønnen og Gud Helligånden. Således fik verden forståelsen for, at tre personer udgør dette store præsiderende råd i universet, og at de har åbenbaret sig selv for menneskeheden som tre særskilte personer, fysisk forskellige fra hinanden … Helligånden … består af ånd. Helligånden er et vidne om Faderen og Sønnen, som over for mennesker forkynder deres egenskaber og bærer vidnesbyrd om Guddommens andre personer« (»Trosartiklerne«, Stjernen , juli 1998, s. 23-24).

Hvordan kan vores viden om Guddommen bringe os nærmere til dem?

Ældste Jeffrey R. Holland fra De Tolv Apostles Kvorum: »… i alt det, Jesus kom for at sige og gøre … viste han os, hvem og hvad Gud, vor evige Fader, er, hvor fuldstændig hengiven han er over for sine børn i enhver tidsalder og ethvert land. I ord og gerning forsøgte Jesus at åbenbare sin Faders, vor himmelske Faders sande natur, og gøre det personligt for os. Han gjorde det i det mindste delvist, fordi vi dengang og nu alle har brug for at kende Gud mere fuldstændigt for at kunne elske ham højere og adlyde ham i højere grad« (»Guds storhed«, Liahona, nov. 2003, s. 70).

Anne C. Pingree, andenrådgiver i Hjælpeforeningens hovedpræsidentskab: »Som sidste dages hellige kvinder, som har indgået pagter, må vi alle have en klar forståelse af den natur og de roller, som Guddommens medlemmer har og udfører. At bede til en Fader i himlen, som kender og elsker os; have tillid til Jesus Kristus som vor Frelser og Forløser, og at føle Helligåndens fællesskab og tilskyndelser, som belærer og vidner om Faderen og Sønnen og bringer os glæde i disse urolige tider.«

Ether 12:41: »Og nu vil jeg anbefale jer at søge denne Jesus … så at den nåde, der er i Gud Faderen og ligeledes i den Herre Jesus Kristus og i den Helligånd, som bærer vidnesbyrd om dem, må bo og være med jer evindelig.«