2016
Gå fremad
Januar 2016


Gå fremad

Har I tænkt over, hvor I er på vej hen, og hvor I gerne vil ende? Temaet for GUF i 2016 er 2 Nefi 31:20, og dette ene vers giver jer syv råd til, hvordan I holder retningen i jeres liv. I det vil I finde den guddommeligt påbudte retning, handling, indstilling, læring og lovede belønning for jeres indsats. Lad os se på nogle af nøgleordene i dette skriftsted.

At trænge sig frem indikerer, at I må yde en reel indsats mod en kraft, der går jer imod. Vi er nødt til at opbyde energi for at efterleve evangeliet, fordi vi lever i en verden, hvor vi er omringet af modstand mod Guds bud.

Er I standhaftige i Kristus? Er I urokkeligt trofaste mod ham?

Hvis I bliver i ham (se Joh 15:4) og følger hans lære, så er I virkelig standhaftige, og I vil blive velsignet.

Jeres håb og kærlighed til Gud og mennesker vil vokse, når I forstår og mærker Guds kærlighed til jer personligt. Denne forståelse vil vokse, efterhånden som I tager for jer af Kristi ord, det vil sige, at I taknemligt og bevidst anvender Kristi ord i jeres liv.

Og endelig må I holde ud! Lyder det kedeligt og tyngende? Rent faktisk kan det at udholde betyde, at man fortsætter med det gode, man er i gang med – at man er konstant i sin indsats for at gøre fremskridt. Når I konstant bliver på evangeliets sti, holder I ud.

Er det umagen værd? JA! Vor kærlige Fader i himlen ønsker, at vi kommer tilbage til ham og modtager evigt liv med ham, fordi han ved, at det er der, vi vil få en ægte, varig lykke og glæde, som er udover vores fatteevne. Det er derfor, at han gør det så tydeligt og specifikt i 2 Nefi 31:20, hvad det kræver at vende tilbage til ham. Vi kan klare det med hans hjælp. Herren vil altid åbne en vej for os, så vi kan holde hans bud.