2016
Vår spalte
September 2016


Vår spalte

Gud så min sorg

Bilde
young woman receiving envelope

Av Danelys W. Rodriguéz, Den dominikanske republikk

En søndag i kirken innså jeg at min tid i Unge kvinners program snart var over, og at jeg snart ville være sammen med de unge enslige voksne. Jeg var lei meg fordi jeg visste at ting aldri ville bli som før. Etter Søndagsskolen prøvde jeg å få opp humøret, men jeg klarte det ikke. Jeg prøvde å si til meg selv at vår himmelske Fader ikke ville at jeg skulle være trist, men heller føle glede (se 2 Nephi 2:25).

Det var like før jeg begynte å gråte på min venns skulder i gangen da menighetssekretæren kom bort til meg og sa: “Søster Danelys, her er posten!” Han ga meg en hvit konvolutt med bare mitt navn på. Jeg var nysgjerrig på hva det var, så jeg spurte sekretæren hvem som hadde sendt den. Idet han gikk sin vei, sa han at det var fra patriarken, og at det var en kopi av min patriarkalske velsignelse. Jeg gråt, men tårene var gledestårer fordi jeg visste at Gud hadde sett min sorg og hadde gjort det mulig for meg å finne glede i sorgen. Min patriarkalske velsignelse hadde endelig kommet skriftlig, akkurat da jeg trengte det mest.

Da jeg kom hjem og leste den, gråt jeg igjen og ba og takket Gud for den og for at han hjalp meg å huske hvor heldig jeg er fordi jeg vet at jeg er hans datter og har det evige evangeliums lys i mitt liv.

Når triste ting skjer, vet jeg at Gud kan hjelpe meg å finne lykke, selv om jeg kanskje ikke forstår det der og da. Jeg har lært dette på grunn av den kjærlighet som Gud viser meg i mitt liv. Han tilbyr denne kjærligheten til hver enkelt av oss, og det er opp til oss å ta imot denne fantastiske følelsen. Vi kan overvinne prøvelser med Guds veiledning. Vi kan smile og være glade.

Illustrasjon: Ben Simonsen

Mitt favorittskriftsted

Av Kwamena Koomson, Ghana

Helaman 5:12

Dette skriftstedet hjelper meg å forstå at det bare er ved å ha Jesus Kristus som midtpunkt i vårt liv at vi kan overvinne djevelen. Også når prøvelsene kommer over oss, er alt mulig hvis vi er bygget på Jesu Kristi klippe.

Dette skriftstedet har hjulpet meg holde meg sterk i vanskelige tider.

Jeg vet at Gud lever og at han sendte sin enbårne Sønn til jorden for å sone for menneskehetens synder.