2017
Jesu navne
August 2017


Jesu navne

Prøv dette forslag til en kristuscentreret aktivitet til familieaften.

Billede
names of Jesus

Her er en aktivitet for hele familien. Lær om Jesus Kristus ved at læse disse skriftsteder og skrive navne fra versene ind i de tomme felter. Derefter kan I tale om, hvordan I ved, at Jesus elsker jer!

Mosija 3:20

Jesus er vor _____________ og Forløser. Han frelste eller forløste os fra død og synd gennem forsoningen. På grund af det har vi mulighed for at leve med vores himmelske Forældre igen en dag.

Jarom 1:11

Navnet _______________ betyder »den salvede.« Dette navn for Jesus minder os om, at han var den konge, som profeterne og skrifterne havde talt om.

Abraham 2:8

Inden Jesus blev født, blev han kaldt ________________, Israels Gud. Dette navn var så helligt, at det jødiske folk ikke sagde det højt, men i stedet brugte de andre navne såsom Herren for at tale om ham.

Salmerne 23:1-3

Jesus er den gode _______________. Han elsker os og ønsker at vejlede og beskytte os, akkurat som en hyrde tager sig af sin flok.

2 Nefi 2:28

En _________________ er en mellemmand eller en, som hjælper med at løse problemer mellem folk. Eftersom vi alle synder, har vi alle brug for hjælp for at kunne bo sammen med Gud igen engang. Jesus kan hjælpe os med det problem. Han »formidler« for os og giver os chancen for at ændre os og få evigt liv, selv når vi har begået fejl.

Esajas 40:28

Jesus kaldes sommetider for _________________, fordi han hjalp med at skabe denne smukke jord til os under ledelse af vor himmelske Fader.

Johannes 8:12

Jesus er ____________________. Selvom der sker dårlige ting, kan vi føle fred og håb ved at lære om Jesus og følge hans lære. Han elsker hvert eneste menneske i denne verden – inklusive dig!

I kan også se en video på Mormon.org om de forskellige navne for Jesus Kristus.