2019
Neem mijn geboden in acht
Januari 2019


Neem mijn geboden in acht

Afbeelding
Young Men General Presidency

Heb je ooit gedacht: hoe kan ik mijn hemelse Vader laten zien dat ik echt wil dat Hij mijn gebeden beantwoordt en me zegent? De Heiland heeft ons het antwoord gegeven met de woorden: ‘Als u Mij liefhebt, neem dan Mijn geboden in acht’ (John 14:15).

Met andere woorden we laten onze hemelse Vader zien dat we van Hem houden als we zijn geboden onderhouden.

Soms komt een antwoord niet wanneer en zoals we het verwachten, en dan zijn we in de verleiding om het op te geven of niet gehoorzaam meer te zijn. Maar als we geduldig zijn en luisteren, zal de Heer op zijn eigen tijd en wijze antwoord geven. Hij beantwoordt onze rechtschapen gebeden altijd. Hij zegent ons altijd voor onze gehoorzaamheid (zie Mosiah 2:21–24).

De wereld leert ons dat liefde geen verantwoordelijkheid inhoudt. Maar in werkelijkheid is het tegenovergestelde waar. We tonen onze liefde voor God doordat we bereid zijn om zijn geboden ijverig te onderhouden.

De Heiland heeft gezegd: ‘De waarheid zal u vrijmaken’ (Johannes 8:32). De profeet Alma heeft verklaard: ‘Goddeloosheid heeft nooit geluk betekend’ (Alma 41:10). En de Heer heeft door de profeet Joseph Smith gezegd: ‘Er is een wet vóór de grondlegging van deze wereld onherroepelijk in de hemel afgekondigd, waarop alle zegeningen zijn gegrond – en wanneer wij enige zegening van God ontvangen, is het door gehoorzaamheid aan die wet waarop zij is gegrond’ (Leer en Verbonden 130:20–21).

Geluk, zegeningen en leiding komen door gehoorzaamheid. Onze hemelse Vader wil dat je gelukkig en vrij bent, want Hij houdt van je en daarom geeft Hij je geboden. Om de vrede te vinden die niet in deze wereld te vinden is, moeten we leren dat ons onderwerpen aan de wil van onze hemelse Vader de enige weg naar geluk is.

Onze hemelse Vader wil dat wij eeuwig geluk vinden. Zijn profeten willen dat je oneindige vreugde vindt. Wij willen dat jij de gemoedsrust vindt die wij door het volgen van de Heiland hebben gevonden. Bewandel het pad dat Hij ons wees. (Zie ‘U wil ik volgen, Heer’, Lofzangen, nr. 153.) Besluit gehoorzaam te zijn. Bereidwillige gehoorzaamheid zal je naar ware vrijheid en geluk leiden.