2021
Herra paransi minut
Elokuu 2021


Julkaistaan vain sähköisenä: Henkilökuvia uskosta

Herra paransi minut

Löydettyämme Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon meiltä ei ole puuttunut siunauksia.

Kuva
iäkäs hattupäinen mies Boliviassa

Valokuva Leslie Nilsson

Sairastin monia vuosia. Olin lääkityksessä, mutta tilani ei koskaan kohentunut. Pystyin tuskin kävelemään korttelia pysähtymättä lepäämään kolmeen tai neljään kertaan. Ajattelin, että ehkä minua koeteltiin siksi, etten käynyt kirkossa.

Vaimoni Silvia ja minä olemme hyvin kiitollisia niille veljille ja sisarille, jotka auttoivat meidän tuomisessamme Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon. Yksi veli sanoi: ”En aio sanoa sinulle, että sinun on käytävä kirkossa. Herra on se, joka pyytää sinua käymään.”

Siltä meistäkin alkoi tuntua.

Me teimme parannuksen synneistämme, kun meidät tutustutettiin kirkkoon. Parannuksenteko on äärimmäisen tärkeää. Me luovuimme paheistamme ja pyysimme Herraa antamaan meille anteeksi syntimme ja pitämään meistä kiinni kuolemaamme saakka.

Sen jälkeen kun löysimme evankeliumin ja aloimme osallistua kokouksiin, aloin tuntea oloni paremmaksi. Alettuamme käydä temppelissä terveyteni parani vielä entisestään. Pystyin jopa pelaamaan jälleen fútbolia (jalkapalloa). Herra paransi minut sairaudestani. Nykyään vaimollani ja minulla on edelleen fyysisiä haasteita, mutta uskomme ansiosta Herra siunaa ja vahvistaa meitä.

Löydettyämme kirkon meiltä ei ole puuttunut siunauksia. Me maksamme kymmenyksemme, ja Herra antaa meille paljon enemmän kuin me annamme Hänelle. Me olemme kiitollisia kodista, jonka Hän on antanut meille. Me olemme kiitollisia siitä, että meillä on riittävästi, jotta voimme auttaa köyhiä. Me olemme kiitollisia terveellisestä elämästä, josta olemme nauttineet. Me olemme hyvin onnellisia. Me rakastamme kirkkoa ja olemme kiitollisia siitä. Me tiedämme, että se on tosi!

Me tiedämme, että elämämme on taivaallisen Isän ja Jeesuksen Kristuksen käsissä, joten me rukoilemme taivaallista Isää useita kertoja päivässä. Emme tiedä, milloin tulee meidän aikamme kuolla, milloin Herra tulee meitä noutamaan, mutta me olemme kiitollisia siitä, että Hän on osoittanut meille polun takaisin Hänen luokseen.