Lijahona
Sigurno vođeni do mjesta gdje trebamo biti
ožujak 2024.

»Sigurno vođeni do mjesta gdje trebamo biti«, Lijahona, ožujak 2024.

Dođi i slijedi me

2 Nefi 25–32

Sigurno vođeni do mjesta gdje trebamo biti

Spasitelj će nam dosljedno pomagati na našem putovanju na čudesne načine.

noge hodaju po snijegu

Kad sam imao 12 godina, moja obitelj preselila se iz suptropskog Hong Konga u mjesto s hladnim, nepoznatim zimama. Ubrzo sam bio pozvan na svoje prvo zimsko planinarenje s mladićima u svojem odjelu.

Na dan našeg pješačenja obukao sam se što sam toplije znao. Dok smo se penjali vjetrovitom planinskom stazom, bio sam ushićen vidjeti kako snijeg koji pada pokriva tlo. Međutim, bio sam neadekvatno odjeven za teren i vremenske prilike te sam teško držao korak sa svojom skupinom. Rekao sam im da idu naprijed, a ja ću se pridružiti onima za koje sam vjerovao da nas slijede.

Dok sam nastavio vlastitim tempom, cipele i odjeća namočili su se, a moje su ruke, stopala i lice utrnuli. Tada je snijeg počeo padati tako intenzivno da više nisam mogao vidjeti stazu. Nakon što sam lutao neko vrijeme, shvatio sam da sam izgubljen, sam i nisam siguran zna li itko da sam nestao.

Ponekad ćemo se tijekom životnog putovanja osjećati nespremnima, izgubljenima ili ostavljenima. Možemo izgubiti svoj osjećaj za smjer i pogled na put pred nama. Može se činiti da što teže pokušavamo ići naprijed, da se sve više udaljavamo od odredišta. Može doći do razočaranja, a iskušenje da odustanemo postaje privlačno.

Providnosno, Spasitelj Isus Krist ima moć učvrstiti naše korake, podići nas kad posrnemo (vidi Psalmi 37:23–24) i donijeti nam počinak (vidi Matej 11:28), iscjeljenje (vidi Izaija 53:5; Alma 15:8; Nauk i savezi 42:48), pouzdanje (vidi Nauk i savezi 121:45) i mir (vidi Mosija 4:3; Alma 38:8; Nauk i savezi 19:23). Rekao je: »Približite se meni i ja ću se približiti vama; tražite me marljivo i naći ćete me; ištite, i primit ćete; kucajte, i otvorit će vam se.« (Nauk i savezi 88:63). Neposredan put možda neće uvijek biti jasan, ali možemo slijediti Spasitelja s vjerom da će naše putovanje završiti lijepo i pobjedonosno jer će nas On sigurno voditi tamo gdje trebamo biti.

Uvijek možemo gledati u Isusa Krista jer Isus Krist je »put, istina i život« (Ivan 14:6).

Pravi put za naše putovanje

U našem proučavanju Mormonove knjige ove godine, pratili smo Lehija i njegovu obitelj na njihovu putovanju u obećanu zemlju. Razmotrite što je Lehijeva obitelj pretrpjela tijekom svojeg putovanja:

• ismijavanje zbog vjerovanja u proroke i slijeđenja proroka

• zamjenu poznate udobnosti za nepoznatu divljinu

• putovanje bez jasnoće o udaljenosti, odredištu ili trajanju putovanja

• glad, tugu, bolest i smrt

• teške zadatke, ponekad bez razumijevanja razloga za njih ili načina na koji ih izvršiti

• prepreke, kašnjenja, nesuglasice i razočaranja

• teške okolnosti za podizanje mladih obitelji.

Putem smo također promatrali kako im je Gospodin dosljedno pomagao. On je osigurao:

• proročko vodstvo i osobna objavu

• Sveta pisma koja sadrže obećane blagoslove i saveze

• rodoslovne zapise i obiteljsku povijest

• nove alate i metode za skrb o njihovim potrebama

• povećanu sposobnost da izdrže teškoće

• mudrost i uputu za ostvarivanje nepoznatih zadataka

• Lijahonu (alat koji će im pomoći navigirati na njihovu putovanju) i

• sigurnost i zaštitu za njihove obitelji.

Baš kao i za Lehijevu obitelj, naša putovanja neće biti bez izazova i žrtve. Spasitelj će nam isto tako dosljedno pomagati na čudesne načine. Nefi je podučio: »Pravi [je] put vjerovati u Krista… svom moću, umom i snagom svojom, i cijelom dušom svojom« (2 Nefi 25:29). Ako odaberemo vjeru u Isusa Krista, ponizno primimo njegovu riječ i imamo hrabrosti djelovati, pronaći ćemo radost i blagoslove usred teškoća s kojima se suočavamo. Tijekom puta možemo imati pouzdanje da možemo ostvariti ono što on želi da činimo (vidi 1 Nefi 3:7).

Slijede neki od mnogih načina na koje nam Spasitelj neprestano pomaže.

slika Isusa Krista

The Dawning of a Brighter Day [Svitanje sjajnijeg dana], Simon Dewey

Daje nam svoj nauk

Isus Krist zna »svršetak od začetka« (Abraham 2:8). Također: »On put označi, smjer nam dâ«.1 Njegov nauk, poznat u Svetim pismima kao nauk Kristov, put je koji svi mi moramo slijediti kako bismo bili izbavljeni i spašeni.

Moramo stalno primjenjivati vjeru u Isusa Krista, redovito se kajati, biti kršteni, primiti dar Duha Svetoga, ući u saveze i dati sve od sebe kako bismo izdržali. Zauzvrat, obećani su nam oprost, nada i vječni život. (Vidi 2 Nefi 31:2–20.)

U svijetu različitih putova i proturječnih gledišta, Kristov nauk pruža jasne i djelotvorne smjernice koje možemo slijediti kako bismo išli pravim putem (vidi 2 Nefi 31:21).

On nam donosi utjehu

Kroz svoju pomirbenu žrtvu, Spasitelj zna kakav je osjećaj biti istinski sam i napušten. On također savršeno zna kako nas utješiti. Rekao je: »Neka se ne uznemiruje vaše srce« (Ivan 14:1), i, »Neću vas ostaviti siročad: Vratit ću se k vama« (Ivan 14:18).

Spasitelj je obećao dar Branitelja, koji je Duh Sveti, onima koji vjeruju u njega. Rekao je da Branitelj »naučit će vas sve i sjetiti vas svega« (Ivan 14:26).

Pruža nam riječ Božju

Kroz Obnovu evanđelja Isusa Krista u naše doba, Gospodin nam je dao drevna Sveta pisma i Sveta pisma posljednjih dana koja sadrže riječ Božju. Nefi je podučio: »I koji god budu poslušali riječ Božju, i čvrsto se nje budu držali, (…) neće nikad propasti« (1 Nefi 15:24).

Svakodnevno gošćenje Božjom riječju donosi zaštitu i vodi nas da obilnije iskusimo Božju ljubav. Njegova riječ rasvjetljuje naš put (vidi Psalmi 119:105) i »govorit će vam sve što trebate činiti« (2 Nefi 32:3).

On nas vodi kroz svoje sluge – proroke i apostole

Isus Krist pozvao je proroke i apostole da nam pomognu. Njihovi su savjeti i učenja za nas i naše vrijeme. Otkrijete li da ste izgubljeni ili dezorijentirani na svojem putovanju, moglo bi vam biti korisno promisliti o sljedeća tri pitanja:

1. Kako me je Gospodin pripremio kroz riječi proroka i apostola za kušnje koje sam iskusio?

2. Na što me proroci i apostoli pozivaju da činim danas kako bih se pripremio za izazove koji su preda mnom?

3. Što sada radim kako bih postupao prema proročkim pozivima?

Promišljajući o tim pitanjima možemo prepoznati važnost vodstva proroka i apostola. Možemo bolje čuti Gospodinov glas i primijetiti kako nam dosljedno pomaže. Odaberemo li, možemo slušati proroke i apostole te pronaći vodstvo, blagostanje i zaštitu na putu koji vodi natrag do Nebeskog Oca i njegova Sina Isusa Krista.

Starješina Tai na vrhu planine

Starješina Tai u području Sierra Nevade u Kaliforniji oko 1988. godine. Priča koju je ispričao dogodila se na planini Baden Powell u planinama San Gabriel u Kaliforniji 1984. godine.

Fotografiju ljubazno ustupio autor

Vjera da se krene naprijed

Izgubljen, promrzao i sam na onoj snježnoj planini prije mnogo godina, postao sam očajan. Ne znajući što drugo učiniti, kleknuo sam u tek napadao snijeg i molio se svojemu Nebeskom Ocu za pomoć. Iznio sam mu svoju nevolju i strahove te se molio da me se pronađe i spasi.

Kad sam ustao iz svoje molitve, snijeg se spuštao posvuda oko mene, a stabla je ispunila prekrasna, mirna tišina. Taj je spokoj bio narušen kada sam čuo šuštanje u obližnjem grmlju. Pojavila su se dva starija dječaka. Već su stigli do vrha i umjesto da slijede stazu, odlučili su se spustiti niz planinu. Od svih mjesta, spustili su se točno do mjesta gdje sam ja bio!

Kad su me pitali što tamo radim, rekao sam im da sam se izgubio. Pozvali su me da im se pridružim i zajedno smo se sigurno spustili do početka staze u podnožju planine. Naposljetku smo se ponovno ujedinili s ostatkom naše skupine.

Dok idemo naprijed na našim osobnim putovanjima s vjerom, predanošću i ustrajnošću, prepoznajmo kako Spasitelj hoda s nama i aktivno nam pomaže. Isus Krist jest put, istina i život. Neka naša vjera u njega donese mir našim umovima i radost na našem putovanju.