2007
Tule välineeksi Jumalan käsissä valmistautumalla ja osallistumalla temppelipalvelukseen
Elokuu 2007


Kotikäyntiopetussanoma

Tule välineeksi Jumalan käsissä valmistautumalla ja osallistumalla temppelipalvelukseen

Valitkaa rukoillen ja lukekaa tämän sanoman pyhien kirjoitusten kohdista ja opetuksista ne, jotka soveltuvat niiden sisarten tarpeisiin, joiden luona vierailette. Kertokaa kokemuksistanne ja lausukaa todistuksenne. Pyytäkää sisaria, joita opetatte, tekemään samoin.

Kuinka valmistautuminen temppelipalvelukseen voi auttaa minua olemaan väline Jumalan käsissä?

OL 95:8: ”Minä annoin teille käskyn, että teidän tulee rakentaa huone, jossa huoneessa minä aion antaa niille, jotka minä olen valinnut, voiman korkeudesta.”

Vanhin Russell M. Nelson kahdentoista apostolin koorumista: ”Jumalalliset liitot auttavat meitä suodattamaan mielestämme epäpuhtaudet, jotka voisivat vahingoittaa meitä. Kun päätämme luopua kaikesta jumalattomuudesta, me emme menetä mitään arvokasta ja me saamme iankaikkisen elämän kirkkauden. Liitot eivät rajoita meitä, ne kohottavat meidät omien voimiemme ja näkökulmamme rajojen yläpuolelle. – – Temppelitoimitukset liittyvät sekä henkilökohtaiseen edistykseen että kuolleiden esivanhempien lunastukseen. – – Palvelutyö heidän puolestaan tarjoaa toistuvia mahdollisuuksia temppelipalvelukseen. – – Voivatko ihmiset, jotka ovat valmistautuneet saamaan temppelisiunaukset, – – saada aikaan muutoksen tässä maailmassa, joka on hengellisen rappion tilassa? Kyllä! Nämä pyhät ovat Herran liittokansa, – – varustettu ’vanhurskaudella ja Jumalan voimalla suuressa kirkkaudessa’ [1. Nefi 14:14]. Heidän esimerkkinsä voi kohottaa koko ihmiskunnan elämää.” (Ks. ”Henkilökohtainen valmistautuminen temppelisiunauksiin”, Liahona, heinäkuu 2001, s. 38–39.)

Kuinka osallistuminen temppelipalvelukseen voi auttaa minua olemaan väline Jumalan käsissä?

Elaine S. Dalton, ensimmäinen neuvonantaja Nuorten Naisten ylimmässä johtokunnassa: ”Henkilökohtainen kelvollisuus on välttämätöntä, jotta pääsisimme Isän pyhiin temppeleihin ja voisimme lopulta periä kaiken, mitä Hänellä on [ks. OL 84:38]. Herra on sanonut: ’Hyve kaunistakoon ajatuksiasi lakkaamatta; silloin sinun luottamuksesi vahvistuu Jumalan edessä’ [OL 121:45]. Kun teemme niin, voimme mennä luottavaisina Jumalan pyhiin temppeleihin tietäen, että olemme kelvollisia menemään sinne, minne Herra itse menee. Kun olemme kelvollisia, voimme mennä temppeliin, mutta lisäksi temppeli voi tulla meihin. Herran lupaukset pelastuksesta ja onnesta toteutuvat meidän kohdallamme – ja meidän maanpäällisestä elämäntehtävästämme tulee Hänen tehtävänsä.” (Ks. ”Kääntäkää katseenne kohti iankaikkisuutta!”, Liahona, marraskuu 2006, s. 32.)

Vanhin Joseph B. Wirthlin kahdentoista apostolin koorumista: ”Kun saamme oman endaumenttimme temppelissä ja palaamme usein suorittamaan pyhiä toimituksia kuolleiden sukulaistemme puolesta, uskomme lisääntyy, toivomme vahvistuu ja rakkautemme syvenee. Me saamme oman endaumenttimme uskoen ja toivoen, että ymmärrämme Herran suunnitelman lapsiaan varten, oivallamme jumalalliset mahdollisuutemme, jotka meissä jokaisessa on taivaallisen Isämme lapsina, ja pidämme uskollisesti loppuun asti solmimamme liitot. Temppelitoimitusten suorittaminen kuolleiden puolesta on rakkauden osoitus, sillä se tarjoaa ennen meitä eläneille välttämättömät siunaukset niille, jotka eivät olleet heidän ulottuvillaan heidän ollessaan kuolevaisuudessa. Meillä on etuoikeus tehdä heidän puolestaan se, mitä he eivät kykene tekemään itse.” (Ks. ”Jumalallisten ominaisuuksien jalostaminen”, Liahona, tammikuu 1999, s. 31.)