2011
Til hele verden
Juli 2011


Til hele verden

Unge voksne må bli den beste generasjonen, sier eldste Perry

“Jeg har sett den glødende åndelige kraften blant Kirkens unge voksne,” sa eldste L. Tom Perry i De tolv apostlers quorum under en Kirkens skoleverks temakveld for unge voksne 6. mars 2011. “Jeg kjenner deres kapasitet.”

Han fremsatte fire ting som vil hjelpe unge voksne å leve opp til sine fremtidsmuligheter og hjelpe andre å gjenvinne sin tro på Kristus: daglig bønn, daglig skriftstudium, tempelverdighet og daglige tjenestegjerninger.

“Dere er den generasjon Herren har spart til denne tid… Jeg utfordrer dere til å bli ‘den beste generasjon,’” sa eldste Perry.

Les, lytt til eller se talen på mange språk på institute.lds.org. Klikk på CES Firesides, og velg så et språk.

Evangeliet gir glede sier eldste Cook til asiatiske hellige

Fra 12. til 20. februar 2011 besøkte eldste Quentin L. Cook i De tolv apostlers quorum de hellige i Korea og Japan.

Han lærte Kirkens medlemmer i Seoul i Korea at vi skulle være takknemlige for det vi har istedenfor å fokusere på det vi ikke har. Han minnet dem om at evangeliet gir den glede, lykke og fred vi alle søker.

Eldste Cook møtte også journalister fra en rekke aviser for å svare på spørsmål.

Eldste Cook tok seg tid til å undervise, gi råd og svare på spørsmål fra misjonærene i Korea Daejeon misjon, og deltok på en prestedømmets lederskapskonferanse i samme misjon.

Besøket ble avsluttet ved at eldste Cook deltok på en stavskonferanse i Cheongju Korea stav. Dette var første gang staven ble besøkt av en apostel.

Eldste Cook deltok også på en prestedømmets lederskapskonferanse i Kobe i Japan, og på stavskonferansen i Okayama Japan stav. Han hadde dessuten samtaler med representanter fra helligdommen Meiji i Tokyo, og gjorde en kort stopp i Vietnam.

Loven gjør det mulig for oss å nå våre mål, sier eldste Christofferson

“Gud delegerer til oss, sine barn, anledningen og ansvaret for å opprette lover og rettssystemer for å regulere mellommenneskelige forhold og adferd,” sa eldste D. Todd Christofferson i De tolv apostlers quorum i en tale til medlemmer av J. Reuben Clark Law Society 4. februar. Han talte om den rolle loven spiller for at enkeltpersoner fullt ut skal kunne nå sine mål i dette og i neste liv.

Eldste Christofferson minnet tilhørerne på at “vi kan ikke oppnå fullkommen rettferdighet uten Jesus Kristus”, og at “det viktigste vi kan gjøre for å hjelpe andre å bli det de kan bli, er å lede dem til Frelseren”. Han bar vitnesbyrd om Frelserens evne til å rette opp i det som er galt, og til å “kompensere for vår utilstrekkelighet og rettferdiggjøre oss ifølge den lov som gjør oss i stand til å bli hans medarvinger til evig liv”. Han avsluttet med sitt vitnesbyrd om at Kristus lever.

På temakvelden ble også eldste Christofferson tildelt utmerkelsen J. Reuben Clark Law Society Distinguished Service Award for sine bidrag til rettsvesenet.

Søster Beck understreker Hjelpeforeningens rolle i Guds plan

Hjelpeforeningens president Julie B. Beck møtte nesten 10 000 Hjelpeforenings-søstre på BYU-Idaho 26. februar 2011 for å styrke deres tro og oppmuntre dem i deres oppgaver i Hjelpeforeningen og i frelsesplanen.

Under et fellesmøte og et lederopplæringsmøte besvarte søster Beck spørsmål fra kvinner og prestedømsledere fra over 40 staver i det sydøstre Idaho.

Søster Beck vitnet om at de som deltar i Hjelpeforeningens arbeid, og som har Herrens hensikter i sine tanker og sitt hjerte og oppfyller hans hensikter her på jorden, vil bli velsignet, styrket, renset og helbredet.

“Vi har en organisasjon som ble opprettet av Herren for å velsigne hans døtre,” sa hun. “Herren vet hvem dere er fordi det er hans verk. Han vil styrke og foredle dere.”

Les mer om hva søster Beck sa, og se en tilhørende film på news.lds.org. (Både film og tekst er kun tilgjengelig på engelsk.)

Under sitt opphold i Syd-Korea minnet eldste Quentin L. Cook de siste-dagers-hellige om at evangeliet gir den glede og fred vi søker. Flere fotografier finnes på news.lds.org.

Foto: geon woo jun