2022
Da der ikke var nogen glæde mit liv, vendte jeg mig til evangeliet
Juli 2022


Kun digitalt: Unge Voksne

Da der ikke var nogen glæde mit liv, vendte jeg mig til evangeliet

Jeg følte, at der manglede noget i mit hjerte – indtil jeg opdagede den sande, evigtvarende glæde, der kommer af Jesu Kristi evangelium.

Billede
Ung filippinsk kvinde, der læner sig op ad et gelænder

Det var endnu en trist, livløs og kedelig dag. I det sidste stykke tid havde der ikke været nogen forandringer, og selvom jeg prøvede at være glad, begyndte jeg at kede mig og var rastløs. Det var midt under COVID-19-pandemien, og mit land var i lockdown, så vi blev alle opfordret til at blive hjemme.

Hver dag, når jeg så på mig selv i spejlet, så jeg en tomhed. Det skyldtes måske, at jeg ikke kunne se mine venner, eller at jeg ikke var i stand til at arbejde eller forsørge min familie på det tidspunkt. Jeg var lige blevet færdig på universitetet og ønskede at blive lærer, men jeg var nødt til at bestå en eksamen, der var blevet udskudt på grund af pandemien.

Jeg var ked af det og havde det, som om der manglede noget i mit hjerte. Men jeg kunne ikke helt forstå, hvad det var, eller hvordan jeg kunne genvinde det.

Møde med missionærerne

En aften bladrede min kusine igennem en bog. Den var mørkeblå og havde titlen »Ang Aklat ni Mormon« (Mormons Bog). Hun var for nylig taget med sin ven til noget, der blev kaldt »hjemmeaften«, og hun havde talt i telefon med missionærerne nogle få aftener om ugen lige siden. Denne aften talte hun i telefon, mens hun skimmede bogen igennem, da hun pludselig spurgte, om jeg kunne hjælpe hende med at besvare et spørgsmål fra en af missionærerne.

»Seriøst?«, tænkte jeg. »Det er dig, der bliver spurgt, så hvorfor skal jeg hjælpe?«

Men jeg gav efter og spurgte hende, hvad spørgsmålet var. Og hun sagde: »Ano daw layunin mo sa buhay?« (»Hvad tror du, at meningen med livet er?«)

Mit hjerte begyndte at banke meget hurtigt, da jeg hørte spørgsmålet.

»Det er det! Det er det, jeg har ledt efter. Det er det, der har manglet i mit hjerte,« tænkte jeg.

Jeg stirrede på min kusine, smilede og lånte telefonen for at besvare missionærens spørgsmål. Jeg fortalte ham, at jeg mente, at formålet med livet er at være lykkelig, nyde livet, tjene andre og være venlige mod dem. Og han var enig!

Han og hans makker spurgte også, om de kunne lære min kusine og mig mere om evangeliet, og vi sagde ja. Min familie var blevet undervist af missionærer, da jeg var ung. Min mor er medlem, men havde været mindre aktiv det meste af mit liv, men efter samtalen i telefonen ønskede jeg at lære mere.

Hver gang missionærerne fortalte noget om evangeliet, følte jeg glæde i mit hjerte, især ved at lære om frelsesplanen og vor himmelske Faders og Frelserens løfter. Til sidst gik vi i kirke, og medlemmerne bød os velkommen med deres varme hjerter og hjælpende hænder.

Jeg kunne i mit hjerte mærke, at jeg fulgte den rette sti. Og efter nogle måneder blev jeg døbt af en nær ven, der havde hjulpet mig med at bevæge mig fremad i evangeliet.

Kilden til sand lykke

Det var svært at lave mange ændringer i mit liv, efter jeg havde tilsluttet mig Kirken. Og mit liv er langt fra let eller lykkeligt hele tiden. Men da jeg har fået nye muligheder for at tjene og styrke mit vidnesbyrd, har jeg fået sikker viden om, at evigtvarende glæde virkelig findes i dette evangelium.

Jeg føler glæde i mit hjerte, hver gang jeg læser skrifterne, hører guddommelig inspiration fra vores profeter og apostle og er vidne til medlemmernes vidnesbyrd omkring mig. Jeg har fundet mit svar på det spørgsmål, som missionærerne stillede over telefonen: Meningen med livet er at blive et bedre menneske for Gud, for mig selv og for min familie, alt imens jeg stræber efter at vende tilbage til ham. Og denne kundskab har givet mig præcis den lykke, jeg har ledt efter. Det er nu min førsteprioritet at fortsætte med at tjene mennesker og tage min familie med i kirke, for jeg ønsker, at de oplever sand glæde.

Præsident Russell M. Nelson har sagt: »Når vi har fokus på Guds frelsesplan … og Jesus Kristus og hans evangelium, kan vi føle glæde, uanset hvad der sker – eller ikke sker – i vores liv.«1

Jeg vidner også om, at sand lykke kun kan findes ved at følge Jesus Kristus. Enhver mulighed jeg har haft i Jesu Kristi evangelium, har fyldt min sjæl med glæde, især når jeg har ladet disse oplevelser hjælpe mig til at komme ham nærmere.

Inden COVID-19-pandemien havde jeg været glad for mit liv. Men den sande glæde, som evangeliet bringer, adskiller sig fra bare at være glad. Selv i pandemien giver evangeliet mig fred og viser mig formålet med livet, som hjælper mig til at fortsætte med at bevæge mig fremad med tro og håb.

Endelig fandt jeg det, der manglende. Jeg havde som alle andre brug for den glæde, det giver i mit hjerte og liv at følge Jesus Kristus.