۲۰۱۰-۲۰۱۹
بیاید، به صدای یک پیامبر گوش فرا دهید.
اکتبر ٢٠١۸

بییاید، به صدای پیامبر گوش فرا دهید.

وقتی ما زندگی خود را با گوش دادن و اطاعت کردن به صدای پیامبران زنده استوار می کنیم، برکتهای ابدی را بدست می آوریم.

سَروَر در مورد رئیس کلیسای عیسی مسیح مقدّسین آخرین زمان چنین اعلام کرد:

”و دوباره، تکلیف رئیس وظیفۀ کشیشی اعظم مدیر اجرایی بودن بر تمامی کلیسا است، و مانند موسی بودن است -

”…آری، برای یک رائی، یک دیافت کنندۀ وحی، یک مترجم، و یک پیامبر، همۀ هدیه های خدا را که او بر رئیس کلیسا عطا می کند دارا است“ (اصول و پیمان ها 107:91–92؛ پافشاری اضافه شده).

اجازه دهید تجربه ای که من شاهد دیدن برکت برخی از هدایای که خدا بر پیامبرانش می دهد را برای شما بیان کنم. قبل از رسالت فعلی، من، در شناسایی و توصیه های مکان های معبد آینده کمک می کردم. پس از 11 هم سپتامبر 2001، عبور از مرزها بین ایالات متحد و ونکوور کانادا زیر نظر کنترل بیشتری قرار گرفت. در نتیجه رفتن به معبد از ونکوور، کانادا تا سیاتل واشینگتن برای اعضای کلیسا ساعتها طول می کشید. رئیس گوردون بی هینکلی، رئیس کلیسا در آن زمان، پیشنهاد کردند که با ساختن معبد در ونکوور زندگی اعظاء کلیسا پر برکت خواهد شد. تجسس برای مکان مجاز شد، و بعد بررسی از چند اموال متعلق به کلیسا اجرا شد، و همچنین مکان های دیگری که متعلق به کلیسا نبود مورد بررسی قرار گرفت.

مکان زیبایی با منطقه بندی مذهبی نزدیک بزرگراه ترنس کانادا پیدا شد. دسترسی به این ملک عالی بود، درختهای کاج زیبای کانادایی داشت، و مکان برجسته ای داشت که هزاران نفر رانندگان آن را می توانستند ببیند.

تصاویر و نقشه های این مکان را در جلسۀ ماهانۀ کمیتۀ مکان بندی معبد معرفی کردیم. رئیس هینکلی اجازه دادند که به مطالعۀ بیشتری ادامه دهیم. در ماه دسابر آن سال، گذارش دادیم که نتیجۀ آزمایش مثبت بود، و درخواست اجازۀ خرید ملک کردیم. بعد از شنیدن گذارش ما، رئیس هینکلی گفتند، ”احساس می کنم باید این مکان را خودم ببینم. “

در همان ماه، دو روز بعد از کریسمس، ما با رئیس هینکلی؛ رئیس توماس اس. مانسون، و بیل ویلیامز معمار معبد، رفتیم به ونکوور. رئیس وتد محلی، پال کریستنسن، ما را ملاقات کرد و به آن مکان برد. حوای آن روز کمی مرطوب بود، ولی رئیس هینکلی از ماشین پریدند بیرون و شروع کردند به قدم زند در سرار آن مکان.

پس از مدتی، من از رئیس هینکلی پرسیدم که آیا او مایل هست که مکان های دیگری که در نظر گرفته شده بود را ببینند؟ وی گفتند بله، چنین کار رادوست می دارند. با دیدن مکان های دیگر ما می توانستیم تفاوت حسن آنها را تشخیص دهیم.

ما یک دور بزرگی در اطراف ونکوور به دیدن ملک های دیگری زدیم، و در نهایت برگشتیم به مکان اصلی. رئیس هینکلی کفتند، ”اینجا جای زیباییست.“ سپس پرسیدند، ”می توانیم به ساختمانی که متعلق به کلیسا است و در حدود .4 کیلومتر قرار دارد برویم؟“

”البته، رئیس،“ ما پاسخ دادیم.

دوباره سوار ماشین شدیم و حرکت کردیم به کلیسای نزدیک. به کلیسا که رسیدیم رئیس هینکلی گفت، ”بپیچید دست چپ اینجا.“ به دستوری که به ما گفته شده بود ما خیابان را پی گرفتیم. خیابان ندرتی به شییب بالا گرفتن شروع کرد.

وقتی که ماشین به بالای بلندی رسید، رئیس هینکلی گفت، ”ماشین را نگه دارید، بایستید. “ سپس به طرف دست راست به قطعه ای زمین اشاره کرد و گفت، ”در مورد این اموال چه خبر؟ اینجا جایی است که معبد می رود. سَروَر می خواهد که معبد اینجا باشد. می توانید آن را بخرید؟ می توانید آن را بخرید؟“

تا آن زمان ما به این ملک نگاه نکرده بودیم. مکانش دور و از جادۀ اصلی دور بود و برای فروش اعلام نشده بود. وقتی که گفتیم نمی دانیم، رئیس هینکلی دوباره به ملک اشاره کرد و گفت، ”اینجا جای معبد است.“ چند دقیقه ای بیشتر ماندیم و سپس بازگشتیم به فرودگاه و خانه هایمان.

روز بعد، برادر ویلیامز و من به دفتر رئیس هینکلی دعوت شدیم. او روی کاغذ همه چیزرا کشیده بود: جاده ها، کلیسا، بپیچید دست چپ، و نقطۀ ایکس  نشانۀ جای معبد بود. از ما پرسید چه چیزهایی پیدا کردیم. ما گفتیم که او نمی توانست جای دشوارتر از آن مکان اتخاب کند. آن ملک متعلق به سه نفر بود: یکی از کانادا، یکی از هند و یکی از چین! و منطقه بندی لزوم مذهبی را نیز نداشت.

وی گفت، ”پس خوب سعی کنید. “

سپس معجزه ها اتفاق افتادند. چند ماه بعد ما مالک آن ملک شدیم، و بعد شهر لانگلی بریتیش کلامبیا، به ما اجازۀ ساخت معبد را به ما داد.

تصویر
معبد ونکوور بریتیش کلمبیا

وقتی که در مورد این تجربه فکر می کنم، با فروتنی درک می کنم که در حالی که من و برادر ویلیامز دارای تحصیلات رسمی و سالها تجربه در املاک و مستغلات و طرح ریزی معبد داشتیم، رئیس هینکلی تعلیمات رسمی نداشتند، امّا وی دارای یک چیزی بسیار بزرگتر بود – هدیۀ رائی نبوی را داشت. او می توانست تصور کند معبد خدا کجا باید ساخته شود.

در اوایل وقتی که سَروَر به مقدسین این دوره دستور داد معبد بسازند، وی اعلام کرد:

”بلکه بگذارید خانه ای به نام من برپایۀ نمونه ای که من به آنها نشان خواهم داد ساخته شود.

”و اگر مردم من آن را برپایۀ نمونه ای که من … نشان خواهم داد نسازند ، من آن را از دستان آنها نخواهم پذیرفت. “ (اصول و پیمان ها 115:14–15 ).

همان گونه ای که بود با مقدّسین اولیه، همچنین است با ما امروز: سَروَر آشکار کرده و ادامه می دهد به آشکار ساختن رئیس کلیسا با الگویی که ملکوتش در امروز ما باید هدایت شود. و، در سطح شخصی، او برای ما آشکار می کند که چگونه زندگی های خود را به طوری که رفتار مان نیز برای سَروَر قابل قبول باشد، هدایت کنیم.

در ماه آوریل 2013، من در بارۀ تلاش هایی که در آماده سازی بنیاد هر معبد چگونه صورت می گیرد که بتواند مقاومت داشته باشد بر علیه طوفان ها و مصیبت هایی که تحت تحمل خواهد گرفت، صحبت کردم. ولی بنیاد آن تنها آغاز آن است. یک معبد با بسیاری سازگرهایی که هر کدام بر طبق الگوی پیش طراحی شده با هم ترکیب می گیرد. اگر زندگی هایمان آن معبدی باشد که می خواهیم طبق آموزش سَروَر بسازیم (ببینید 1  قرنتیان 3:16–17 )، ما می توانیم منطقی از خود بپرسیم، ”چه سازگرهایی باید بجا بسپاریم تا زندگی خود را زیبا و با شکوه ومقاوم بر طوفان های دنیا و بسازیم؟“

این پاسخ ها را در کتاب مورمون می توانیم پیدا کنیم. در مورد کتاب مورمون، پیامبر جوزف اسمیت گفت، ”من به برادران گفتم که کتاب مورمون درست ترین کتاب روی زمین، و ستون دین ماست، و یک انسان با فرمانبری از دستوراتش، نسبت به هر کتاب دیگری، به خدا نزدیک تر خواهد شد“ (پیشگفتارکتاب مورمون). به ما آموخته شده که ”کسانی که از روح القدس[یک] گواهی یزدانی دریافت کردند که [کتاب مورمون کلام خداست،] آنها نیز با همان قدرت خواهند دانست که عیسی مسیح ناجی دنیاست، که جوزف اسمیت دریافت کنندۀ وحی او و [پیامبر باز آوری؛] و کلییسای عیسی مسیح مقدّسین آخرین زمان ملکوت سَروَر دو باره در زمین تاًسیس گشته است. “

برخی از سازگر های زرور شخصی ایمان و گواهی های ما چنین می باشند:

1. عیسی مسیح ناجی دنیاست.

2. کتاب مورمون سخن خداست.

3. کلیسان عیسی مسیح مقدّسین آخرین زمان ملکوت خدا روی زمین است.

4. جزف اسمیت یک پیامبر است، و ما امروز پیامبران زنده روی زمین داریم.

در ماه های اخیر، من به همۀ سخنرانی های داده شدۀ رئیس نلسون از زمانی که به عنوان یک رسول خوانده شده اند را گوش کرده ام. این عمل زندگی من را تغییر داده است. با مطالعه و بر رسی کردن خرد رئیس نلسون در مدت این 34 سال، مضامین روشن وثابت در آموختگانشان دریافت کردم. هر کدام از آنها ربط به سازگرهایی که ذکر شده یا سازگرهایی که برای معبد های شخصی هر کدام ما ربط دارند. آنها شامل از ایمان به سَروَر عیسی مسیح، توبه، تعمید برای آمرزش گناه، هدیۀ روح القدّس، بازخریدی مُردگان و کارهای معبد، روز سبت را مقدّس نگه داشتن، زندگی خود را با نظر نتیجۀ پایانی چرخاندن، و در مصیر پیمانها باقی ماندن، می باشند. رئیس نلسون همۀ این چیزها با عشق و صمیمیت ابراز کردند.

سنگ زاویه اصلی و سازگر کلیسا و برای زندگی ما عیسی مسیح است. این کلیسای آن اوست. رئییس نلسون پیامبر اوست. تعلیمات رئیس نلسون شخصیت عیسی مسیح را شهادت و آشکار می سازد برای منفعت زندگی ما. او با عشق و آگاهی از ماهیت ناجی و ماموریتش صحبت می کند. همچنین او شهادت مکرر و مستحکمی از رسالت الهی پیامبران زنده – پیامبر کلیسا – زیر دست کسانی که او خدمت کرده است، داده است.

در حال حاضر، امروز، امتیاز ماست که او را به عنوان پیامبر زندۀ سَروَر روی این زمین با بلند کردن دست حمایت کنیم. ما عادت حمایت دادن داریم تا رهبران کلیسا را با الگوی الهی دست بلند کرده پذیرش و حمایت خود را نشان دهیم. چند دقیقه پیش همین کار را انجام دادیم. امّا پشتیبانی حقیقی فراتر از این نشانۀ بدنیست. همانطور که در اصول و پیمانها 107:22 اشاره شده، ریاست اوّلیه باید ”پشتیبانی شده با اطمینان، ایمان، و نیایشِ کلیسا. “ ما کاملاً و واقاً پیامبر زنده را حمایت می کنیم وقتی که الگوی اعتماد به کلامش نشان می دهیم، و با ایمان بر رویشان عمل می کنیم، و سپس دعا کننده برای او از سَروَر برکت ادامه دار تقاضا کنیم.

وقتی که من در مورد رئیس راسل ام. نلسون فکر می کنم، با سخنان سَروَر آرامش پیدا می کنم که می گوید، ” و اگر مردم من به صدای من گوش دل دهند، و به صدای خدمتگزارانم کسانی که من تعیین کرده ام تا مردم مرا رهبری کنند، بنگرید، همانا من به شما می گویم، آنها از جایشان جابجا نخواهند شد“ (اصول و پیمان ها 124:45).

گوش کردن و گوش دل دادند به پیامبران زنده اثرات عمیقی و حتی تغییرات زندگی برای ما ایجاد می کند. ما نیروبخش می شویم. بیشتر دلگرم و مطمئن در سَروَر می شویم. کلام سَروَر را می شنویم. عشق خدا را حس می کنیم. می دانیم چگونه زندگی خود را با هدف انجام دهیم.

من عشق و حمایت می ورزم به رئیس راسل ام.نلسون و کسان دیگری که به عنوان پیامبر، رائی، و دریافت کنندۀ وحی فرا خوانده شده اند. من شهادت می دهم به هدایای که سَروَر بر سر او اعطا کرده، و گواهی می دهم که وقتی ما زندگی خود را با تمرین گوش کردن و دنبال کردن صدای پیامبرانِ زنده استوار می کنیم، زندگی خود را بر اساس الگوی الهیی که سَروَر به ما داده می سازیم، و برکتهای وعده دادۀ ابدی دریافت می کنیم. این دعوت به همه داده شده. بیاید، به صدای پیامبر گوش دهید، آری، به مسیح آیید و زنده شوید. به نام عیسی مسیح، آمین.