2003
Bønn
Mai 2003


Bønn

Det er min bønn at hver og en av oss søker å leve nærmere Herren og samtaler med ham oftere og med større tro.

Mine kjære brødre og søstre, vi burde alle føle inderlig takknemlighet for denne strålende konferansen. Vi har møtt sammen i fred og ro uten forstyrrelser. I stor grad har vi kunnet reflektere over Herrens store velsignelser. Vår verdsettelse av de herlige velsignelsene vi får gjennom evangeliet er kraftig styrket. Når vi har lyttet til talernes vitnesbyrd, har vårt eget vitnesbyrd om sannheten blitt fornyet som en lys og levende flamme. Jeg håper at alle som har deltatt på denne store konferansen, har fornyet seg, at hver og en av oss har blitt en bedre kvinne eller mann etter å ha vært sammen her disse to siste dagene. For min egen del føler jeg at jeg har kommet nærmere Herren. Jeg håper dette også er tilfellet med dere. Jeg har et sterkere ønske om å adlyde Hans bud, etterleve Hans læresetninger og samtale med Ham i bønn, for dermed å opprettholde et forhold til Ham som er min Fader og min Gud.

Og når vi nå avslutter denne store sammenkomst av siste-dagers-hellige, er det min bønn at hver og en av oss søker å leve nærmere Herren og samtaler med ham oftere og med større tro.

Fedre og mødre, be for deres barn. Be om at de kan være skjermet mot verdens ondskap. Be om at de må vokse i tro og kunnskap. Be om at de må bli ledet mot en livsførsel som vil være gavnlig og god. Ektemenn, be for deres hustruer. Gi uttrykk for takknemlighet til Herren for dem og bønnfall Ham om å stå dem bi. Hustruer, be for deres ektemenn. Mange av dem har det meget tungt, med utallige problemer og vanskeligheter. Bønnfall Den allmektige om at de kan bli rettledet, velsignet, beskyttet og inspirert i sine rettferdige gjøremål.

Be om fred på jord så Den allmektige som styrer universet, vil strekke ut sin hånd og la sin Ånd påvirke menneskene slik at nasjonene ikke vil rase mot hverandre. Be for været. I ett område har vi flom, i et annet har vi tørke. Hvis et tilstrekkelig antall bønner om nedbør over et område når opp til himmelen, er jeg overbevist om at Herren vil besvare de bønnene for de rettferdiges skyld.

I året 1969 var jeg i Sør-Amerika. Jeg fløy fra Argentina til Santiago i Chile. Det var tørke i Andes-fjellene. Det var ikke noe sne. Gresset var tørrsvidd. Chile opplevde en fryktelig tørke.

Folket ba om hjelp for å få nedbør.

Vi innviet to nye bygninger under det besøket. På hvert av innvielsesmøtene bønnfalt vi Herren om å la det regne. Jeg har hørt fra mange som var på de møtene, at himmelen åpnet seg og at regnet strømmet ned i så store mengder at folk ba Herren om å la det stoppe.

Be om visdom og forstand når du gjennomgår livets vanskeligheter. Hvis du har bestemt deg for å gjøre ufornuftige og dumme ting, tror jeg ikke at Herren vil hindre deg i det. Men hvis du søker Hans visdom og følger de veiledende innskytelser som kommer til deg, er jeg overbevist om at du vil bli velsignet.

La oss være et folk som ber ofte. La oss oppdra våre barn i Herrens tukt og formaning. Må himmelens velsignelser velfortjent bli deres. I 5. Mosebok leser vi: «Og nå, Israel, hva krever Herren din Gud av deg uten at du skal frykte Herren din Gud og vandre på alle hans veier og elske ham og tjene Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel» (5. Mos. 10:12).

Om dette ber jeg ydmykt, idet jeg gir dere min velsignelse og uttrykker min kjærlighet til dere, i vår Herre Jesu Kristi, vår Forløsers hellige og guddommelige navn. Amen