2007
Bli et redskap i Guds hender ved å styrke ditt personlige vitnesbyrd om Jesus Kristus
Februar 2007


Besøkende lærerinners budskap

Bli et redskap i Guds hender ved å styrke ditt personlige vitnesbyrd om Jesus Kristus

Velg ydmykt og les de skriftsteder og læresetninger fra dette budskapet som best dekker behovene til de søstrene du besøker. Gi søstrene del i dine erfaringer og ditt vitnesbyrd. Oppfordre dem du underviser, til å gjøre det samme.

Hvordan kan jeg styrke mitt vitnesbyrd?

Alma 32:27: «Prøv mine ord og utøv tro i den minste grad, ja, selv om dere ikke kan gjøre mer enn ønske å tro, la dette ønske virke i dere.»

Eldste Richard G. Scott i De tolv apostlers quorum: «Vurder ærlig ditt eget liv. Hvor sterkt er ditt vitnesbyrd? Er det virkelig en støtte og styrke i ditt liv, eller er det mer et håp om at det du har lært, er sant? … Ditt vitnesbyrd vil bli sterkere når du utøver tro på Jesus Kristus, på hans læresetninger og på hans ubegrensede evne… Et sterkt vitnesbyrd kommer i stille stunder med bønn og meditasjon… Et sterkt vitnesbyrd kommer linje på linje, bud på bud. Det krever tro, tid, trofast lydighet og villighet til å ofre.» («Kraften i et sterkt vitnesbyrd», Liahona, jan. 2002, 101-103.)

Biskop Keith B. McMullin, annenrådgiver i Det presiderende biskopsråd: «Et … vitnesbyrd kommer … ikke uten personlig anstrengelse. Man må hige etter kunnskap, studere for å lære, leve slik at man fortjener det og be om å motta det. Når dette gjøres i ydmykhet og tro, vil kunnskapen komme, og med kunnskapen kommer både den gode forvissningen om at alt vil gå bra og den indre styrken til å gjøre det slik.» («Ved tanken på min Frelser kjær», Liahona, mai 2004, 33.)

Hvordan kan mitt vitnesbyrd lede meg til å gjøre Guds vilje?

Moroni 10:32: «Kom til Kristus og bli fullkommengjort i ham, og nekt dere all ugudelighet. Og hvis dere nekter dere all ugudelighet og elsker Gud av hele deres makt, sinn og styrke, da er hans nåde tilstrekkelig for dere, så dere ved hans nåde kan bli fullkomne i Kristus.»

Eldste Dallin H. Oaks i De tolv apostlers quorum: «Det er ikke … nok for oss å bli overbevist om evangeliet. Vi må handle og tenke slik at vi blir omvendt ved det. I motsetning til verdens institusjoner, som lærer oss å vite noe, utfordrer Jesu Kristi evangelium oss til å bli noe… Dette gjør vi ikke bare ved å gjøre det som er riktig, men ved å gjøre det av riktig grunn – med Kristi rene kjærlighet… Kjærlighet, “Kristi rene kjærlighet” (Moroni 7:47), er ikke en handling, men en tilstand eller et stadium. Kjærlighet utvikles ved en rekke handlinger som resulterer i omvendelse. Kjærlig er noe man blir.» («Utfordringen å bli», Liahona, jan. 2001, 40-42.)

Anne C. Pingree, annenrådgiver i Hjelpeforeningens presidentskap på generalplan: «Vi kan glede oss sammen over Jesu Kristi gjengitte evangelium og takknemlig erkjenne velsignelsen ved å ha et vitnesbyrd om Frelseren og hans forsoning for hver av oss. Dette vet jeg – våre personlige bestrebelser på å bli redskaper i Guds hender har ikke vært lette, og de har strukket oss åndelig – beriket vår reise i jordelivet på ytterst personlige, strålende måter.» («Du kan vite Herrens vilje med deg», Liahona, nov. 2005, 114.)