2016
Jaamme iankaikkista onnea
August 2016


Nuorille

Jaamme iankaikkista onnea

Kuva
siblings

Yksi parhaita asioita evankeliumissa on tieto pelastussuunnitelmasta. Meillä on loistava mahdollisuus saada olla perheemme kanssa iankaikkisesti. Tämä tieto auttaa meitä tuntemaan toivoa silloin, kun maailma tuntuu lannistavan meitä. Presidentti Eyring opettaa: ”Meidän rakastava taivaallinen Isämme tuntee meidän sydämemme. Hänen tarkoituksenaan on antaa meille onni (ks. 2. Nefi 2:25). Ja niinpä Hän antoi lahjaksi Poikansa, jotta me voisimme iloita perhesiteistä, jotka jatkuvat ikuisesti. – – Tämä on tarjous, jonka jokainen maailmaan tuleva Jumalan lapsi voi vaatia omakseen.”

Tämä siunaus koskee niitä meistä, jotka elämme tällä hetkellä, ja niitä, jotka ovat kuolleet – mutta vain meidän avullamme. Esivanhempamme ovat tällä hetkellä henkimaailmassa odottamassa sitä, että valmistamme heidän nimensä, jotta temppelitoimitukset suoritetaan heidän puolestaan. Mutta toisinaan voi olla vaikeaa tehdä työtä heidän puolestaan. Saatamme olla liian kiireisiä tai saatamme asua liian kaukana temppelistä käydäksemme siellä kovin usein.

Onneksi on muitakin tapoja, joilla voimme auttaa esivanhempiamme, kuten tekemällä sukututkimustyötä, indeksoimalla tai toimimalla lapsenvahtina, jotta vanhempamme voivat mennä temppeliin. Auttamalla me palvelemme Herraa ja tuomme toivon iankaikkisista perheistä niille, jotka ovat verhon toisella puolella.