2017
Jesu forskjellige navn
August 2017


Jesu forskjellige navn

Prøv dette Kristus-sentrerte forslaget til familiens hjemmeaften.

Bilde
names of Jesus

Her er en aktivitet som familien din kan ha. Lær om Jesus Kristus ved å lese disse skriftstedene og fylle ut navnet som brukes i verset. Si så hvordan du vet at Jesus er glad i deg!

Mosiah 3:20

Jesus er vår _____________ og Forløser. Han har frelst, eller “forløst” oss fra død og synd ved forsoningen. På grunn av dette, kan vi få bo hos våre himmelske foreldre igjen en dag.

Jarom 1:11

Navnet _______________ betyr “den salvede”. Dette navnet på Jesus minner oss om at han var den kongen profetene og Skriftene hadde undervist om.

Abraham 2:8

Før Jesus ble født på jorden, ble han kalt ________________, Israels Gud. Dette navnet var så hellig at jødene ikke sa det høyt, men i stedet brukte andre navn, som Herren, når de snakket om ham.

Salmene 23:1-3

Jesus er den gode _______________. Han elsker oss og ønsker å veilede og beskytte oss, akkurat slik en hyrde bryr seg om sin hjord.

2 Nephi 2:28

En _________________ er et bindeledd, eller en som bidrar til å løse problemer mellom mennesker. Fordi vi alle synder, trenger vi alle hjelp for å kunne bo hos Gud igjen. Jesus kan hjelpe oss med dette problemet! Han går imellom for oss og gir oss muligheter til å forandre oss og få evig liv selv om vi gjør feil.

Jesaja 40:28

Jesus kalles noen ganger _______________ fordi han var med på å skape denne vakre jorden for oss, under ledelse av vår himmelske Fader.

Johannes 8:12

Jesus er ____________________. Også når det skjer vonde ting, kan vi føle fred og håp ved å lære om Jesus og følge hans læresetninger. Han elsker alle i denne verden – også deg!

Du kan også se en video på Mormon.org om navnene på Jesus Kristus.