2018
Het doel van de schepping
January 2018


Tot weerziens

Het doel van de schepping

Uit ‘Celestial Marriages and Eternal Families’, Ensign, mei 1980, 15–18.

We kunnen allemaal van ons thuis een hemel op aarde maken.

Afbeelding
couple with baby

Laten we eerst eens kijken naar […] het doel van de schepping van de aarde. In de Schriften wordt duidelijk dat het […] doel was om een plek te verschaffen aan de zonen en dochters van God waar ze in het sterfelijk leven konden wonen en waar ze, door het onderhouden van de geboden, konden bewijzen dat ze hun terugkeer naar de nabijheid van God, vanwaar ze kwamen, waardig zouden zijn.

Na de schepping van de aarde zei God: ‘Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis;

‘En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.

‘En God zegende hen en God zei tegen hen: Wees vruchtbaar, word talrijk, vervul de aarde en onderwerp haar’ (Genesis 1:26–28).

Toen God de vrouw had geschapen en haar naar de man gebracht, zei Hij:

‘Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zich aan zijn vrouw hechten; en zij zullen tot één vlees zijn’ (Genesis 2:24).

Ja, het huwelijk is door God ingesteld en, na die eerste vermelding van de man en de vrouw, komen we geregeld teksten tegen die aantonen dat man en vrouw echtgenoten werden in een huwelijksceremonie. […] We zijn hier niet alleen maar om te zeggen: ‘Eet, drink en wees vrolijk’ (2 Nephi 28:7). […]

Het is belangrijk dat we begrijpen, zoals we in de Schriften kunnen lezen, dat God eeuwig is, dat zijn scheppingen eeuwig zijn en dat zijn waarheden eeuwig zijn. Dus toen Hij Adam en Eva in de echt verbond, was die verbintenis eeuwig. […]

Als ouders het doel van hun bestaan begrijpen, dat ze letterlijk nakomelingen van hun Vader in de hemel zijn, en dat ze de taak hebben om anderen van een sterfelijk lichaam te voorzien, dan verheugen zij zich in het wonder van de geboorte, in het besef dat ze partners met God zijn in de schepping van ieder kind dat in hun gezin komt. […]

Ik weet dat we, door het evangelie van Jezus Christus en door het onderhouden van de geboden van God en de verbonden die we met Hem sluiten, van ons huis een hemel op aarde kunnen maken, als we onszelf en onze kinderen voorbereiden om bij onze hemelse Vader terug te keren.