2018
Jeg føler mig ikke værdig til Frelserens kærlighed. Hvordan kan jeg overvinde den følelse og indse mit eget værd?
December 2018


Spørgsmål & svar

»Jeg føler mig ikke værdig til Frelserens kærlighed. Hvordan kan jeg overvinde den følelse og indse mit eget værd?«

Billede
standing in sunlight

Bed om at mærke hans kærlighed

Vi er alle sønner og døtre af vor himmelske Fader. Hans kærlighed til os er uendelig. Hvis vi nogensinde føler os uværdige til hans kærlighed, bør vi bede til ham. Bed om at mærke hans kærlighed. Bed om, at du må føle dig værdig til hans kærlighed til dig, og at du kan se dig selv, som han ser dig. Han vil til sin tid og på sin måde besvare dine bønner med bekræftelse på hans fuldendte kærlighed. Når som helst jeg har følt mig nedtrykt eller ensom, har det altid opløftet mig at bede om hans kærlighed.

Julia M. er 16 år og fra Virginia i USA

Hold dig tæt på Frelseren

I missionsforberedelsesklassen havde vi for nylig en drøftelse af, hvordan vi kan åbne vores øjne for Guds kærlighed til os. Vi drøftede forskellige ting, vi kunne gøre for at få en større selvværdsfølelse; nogle af disse ting var at tjene sin næste, bede om hjælp til ting, der betyder noget for en, læse i skriften og være missionær. Alle disse ting har til hensigt at føre os nærmere på Jesus Kristus og hjælpe os til at se vores potentiale til at blive ligesom ham.

Santiago Z. er 17 år og fra Arizona i USA

Hold buddene

Sommetider føler jeg mig ikke værdig til Frelserens kærlighed, fordi jeg ikke er helt lydig mod Herrens bud. Jeg kan komme over disse følelser ved at omvende mig, sommetider med hjælp fra biskoppen, som lærer mig, at Herren elsker alle sine børn.

Jacques D. er 15 år og fra Abidjan i Elfenbenskysten

Omvendelse er nøglen

Alle begår vi synder og på grund af det, kan vi føle os uværdige til Frelserens kærlighed. Men han gav sit liv for os – han ofrede sig for os. Denne uselviske handling blev udført af kærlighed. Det eneste, vi behøver for at føle os værdige til hans kærlighed, er at gøre brug af kraften i hans forsoning ved at omvende os fra vores synder. Omvendelse er nøglen til at finde vores selvværd og Frelserens kærlighed.

Søster Custan er 23 år og tjener i Cebu-missionen i Filippinerne.

Elsk andre

En måde at finde vores selvværd på er ved at anerkende andre menneskers værdi. Fokus på andre hjælper os til, at vi får det godt med os selv, fordi vi bygger andre op. Det er en win-win-situation! Da jeg kæmpede med min selvtillid, besluttede jeg mig for at tjene nogle omkring mig, der havde brug for hjælp. Hver dag i en måned gav jeg en kompliment til en ven, der havde det svært. Fokus på andre hjalp mig til at føle mig værdig og brugbar. Når vi stræber efter at elske andre for det, de er, bliver det lettere at se, hvor meget Gud elsker os. At vi hjælper andre til at føle sig værdige til at blive elsket, hjælper os til selv at føle os værdige til kærlighed.

Jayme W. er 15 år og fra Minnesota i USA