2021
Suuntana Jeesus Kristus
Tammikuu 2021


Suuntana Jeesus Kristus

Elämä on matka. Liahona voi olla siinä avuksi.

Kuva
line drawing of Liahona

Piirros Liahonasta Beth Whittaker

Mormonin kirjan aikoina Herra valmisti Liahonan auttamaan Lehiä ja tämän perhettä etenemään matkallaan. Se oli ”suunnannäyttäjä, joka osoitti heille suoran reitin luvattuun maahan” (Alma 37:44).

Lehin tavoin mekin olemme matkalla. Eteemme tulee hyviä ja huonoja hetkiä. Aurinkoa ja myrskyjä. Rauhaa ja tuskaa. Mutta kaiken sen takana on jumalallinen tarkoitus, koska meillä on jumalalliset mahdollisuudet. Taivaallinen Isämme ei halua pelkästään, että me palaamme Hänen luokseen; Hän haluaa meidän tulevan enemmän Hänen kaltaisikseen Poikansa Jeesuksen Kristuksen avulla. Joskus kuitenkin tarvitsemme apua.

Meidän aikamme Liahona-lehti on suunniteltu elävien profeettojen ohjauksessa avuksemme, jotta tuntisimme oikean tien ja tietäisimme, kuinka kulkea sitä. Kun opimme Jeesuksen Kristuksen evankeliumia ja elämme sen mukaan, me muutumme. Ja kun olemme ylittäneet omat erämaamme ja valtameremme, huomaamme, että Hänen seuraamisensa niin auringonpaisteessa kuin myrskyssäkin on antanut Hänen tehdä meistä sellaisia, mitä Hän aina tiesi meistä voivan tulla.

Jatka lukemista, niin saat lisää tietoa uudesta Liahonasta.

Kuva
photo collage of eight people

Valokuva kirjoittavasta naisesta Getty Images; kasvokuvat: toisella rivillä ylhäältä alkaen (vasemmalla) ja kolmannella rivillä ylhäältä alkaen (oikealla) Getty Images

Lehti jokaiseen sydämeen ja kotiin

Asutpa Sloveniassa tai Suomessa, Madagaskarilla tai Massachusettsissa, tämä lehti on sinua varten. Puhutpa koreaa tai kiribatia, olipa kotisi tehty betonista tai bambusta, olipa sinut kastettu 80 vuotta sitten tai vasta eilen. Naimisissa, naimaton, vanha, nuori – nämä sivut puhuvat sinulle ja puhuttelevat sinua. Sinun todistuksesi, sinun kokemuksesi, sinun uskon huonekuntasi. Se on suuri siunaus siitä, että meillä on yksi maailmanlaajuinen lehti aikuisille. Se yhdistää meitä ja muistuttaa meille, että kuulumme kaikki maailmanlaajuiseen perheeseen ja maailmanlaajuiseen kirkkoon.

Liity siis joukkoomme, kun me kaikki lähestymme Jeesusta Kristusta. Yksi julkaisu kerrallaan, yksi sivu kerrallaan. Profeettojen ja apostolien opastaessa meitä ja rakastavan Vapahtajan auttaessa meitä. Me kaikki. Yhdessä.

Mitä voit odottaa uudelta Liahonalta

Sanomia profeetoilta ja apostoleilta

Kuva
First Presidency

Liahona-lehdessä on entistä ajankohtaisempia sanomia kirkon johtohenkilöiltä. Nämä sanomat, painettuina ja verkossa, ohjaavat meitä kaikkia kohti Vapahtajaa.

Enemmän tukea kaikille jäsenille

Aiemmin jotkut jäsenet saivat lehden vain muutaman kerran vuodessa kielestään riippuen. Nyt kolme maailmanlaajuista kirkon lehteä painetaan joka kuukausi tai joka toinen kuukausi kielille, joita noin 97 % jäsenistä puhuu.

Enemmän digitaalista sisältöä

Kuva
phone screen with Gospel Library

Jotta voimme auttaa sinua saamaan haluamaasi innoittavaa sisältöä, tarjoamme sitä useammilla tavoilla valintasi mukaan. Löydät entistä parempia digitaalisia elämyksiä sivustolla liahona.churchofjesuschrist.org, Evankeliumi elämässä ja Evankeliumiaiheinen kirjasto -sovelluksissa, sähköpostiviesteissä ja muissa vielä tulevissa vaihtoehdoissa.

Kotiin keskittyvä evankeliumin oppiminen

Jaamme kuukausittain kokemuksia, toimintoja ja opetuksia auttaaksemme myöhempien aikojen pyhiä oppimaan evankeliumia kotona ja opettamaan sitä lapsilleen ja läheisilleen.

Tosikertomuksia todellisilta jäseniltä

Kuva
girl writing in notebook

Valokuva kirjoittavasta naisesta Getty Images; kasvokuvat: toisella rivillä ylhäältä alkaen (vasemmalla) ja kolmannella rivillä ylhäältä alkaen (oikealla) Getty Images

Kun luet eri puolilta maailmaa olevien jäsenten uskoa vahvistavia kokemuksia, oma uskosi vahvistuu. Ja meitä muistutetaan, että kuulumme suurempaan yhteisöön kuin vain oma seurakuntamme. Kerro kokemuksestasi sivustolla liahona.churchofjesuschrist.org tai sähköpostitse liahona@churchofjesuschrist.org.

Kertomuksia ja sanomia läheltäsi

Liahona julkaisee yli 60:tä alueellista versiota, jotka sisältävät tiettyjä maantieteellisiä alueita ja kieliä varten suunnattuja lisäsivuja. Nämä paikalliset sivut yhdistävät sinua lähelläsi oleviin pyhiin, johtohenkilöihin ja asioihin.