2021
Henkilökohtaisen ilmoituksen voima
Tammikuu 2021


Henkilökohtaisen ilmoituksen voima

Kuinka saada yksilöllistä ilmoitusta oman elämän tueksi.

Kuva
illustration of man in suit standing by window

Kuvitus Allen Garns

”Rukoilkaa Jeesuksen Kristuksen nimessä huolenaiheistanne, peloistanne, heikkouksistanne – niin, sydämenne kaipauksista. Ja sitten kuunnelkaa! Kirjoittakaa ajatukset, joita tulee mieleenne. Tallentakaa tuntemuksenne ja toteuttakaa ne teot, joihin tunnette innoitusta. Kun toistatte tämän prosessin päivä toisensa jälkeen, kuukausi toisensa jälkeen, vuosi toisensa jälkeen, te ’[kasvatte] ilmoituksen periaatteessa’.

Haluaako Jumala todellakin puhua teille? Kyllä!”

Presidentti Russell M. Nelson, Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon presidentti, ”Ilmoitusta kirkkoa varten, ilmoitusta elämäämme varten”, Liahona, toukokuu 2018, s. 95.

”Te voitte saada henkilökohtaista innoitusta ja ilmoitusta, joka on yhdenmukaista Hänen käskyjensä kanssa ja joka on räätälöity teitä varten. Teillä on elämässä ainutlaatuisia kutsumuksia ja tehtäviä, ja teille annetaan yksilöllistä johdatusta niiden täyttämiseen.

Nefillä, Jeredin veljellä ja myös Mooseksella oli iso vesialue ylitettävänä – ja he kukin tekivät sen eri tavalla. Nefi ’[käsitteli] puita taidokkaasti’. Jeredin veli rakensi aluksia, jotka olivat ’tiiviitä kuin astia’. Ja Mooses ’[kulki] meren poikki kuivaa maata pitkin’.

Heistä jokainen sai henkilökohtaista ohjausta, joka oli räätälöity juuri heitä varten, ja jokainen luotti Herraan ja toimi.”

Michelle Craig, ensimmäinen neuvonantaja Nuorten Naisten ylimmässä johtokunnassa, ”Hengellinen kyky”, Liahona, marraskuu 2019, s. 21.

”Todellinen kestitseminen on enemmän kuin herkullisesta ateriasta nauttimista. Se on kokemus, johon liittyy iloa, ravintoa, juhlimista, jakamista ja rakkauden ilmaisemista perhettä ja läheisiä kohtaan, kiitollisuutemme ilmaisemista Jumalalle sekä ihmissuhteiden vahvistamista samalla kun nauttii runsaasta, uskomattoman herkullisesta ruoasta. Uskon, että kun kestitsemme itseämme Kristuksen sanoilla, meidän pitäisi ajatella samankaltaista kokemusta. – –

Itsemme kestitseminen Kristuksen sanoilla tuo elämää ylläpitävää ilmoitusta, vahvistaa oman todellisen identiteettimme ja arvomme Jumalan edessä Hänen lapsenaan sekä johdattaa ystäviämme Kristuksen luokse ja iankaikkiseen elämään.”

Vanhin Takashi Wada seitsemänkymmenen koorumista, ”Kestitkää itseänne Kristuksen sanoilla”, Liahona, toukokuu 2019, s. 39–40.

”Sakramentti on myös aikaa, jolloin taivaallinen Isä opettaa meille rakkaan Poikansa – meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen – sovitusta koskevia asioita ja jolloin me saamme sitä koskevaa ilmoitusta. Se on aikaa kolkuttaa, niin meille avataan, pyytää ja vastaanottaa tätä tietoa. Se on meille aikaa pyytää Jumalalta tätä tietoa kunnioittavasti. Ja jos teemme niin, olen varma siitä, että me saamme tätä tietoa, joka siunaa meidän elämäämme mittaamattomasti.”

Vanhin Claudio R. M. Costa seitsemänkymmenen koorumista, ”Että he muistavat Hänet aina”, Liahona, marraskuu 2015, s. 103.

”Olkaa kuuliaisia, muistakaa ne kerrat, kun olette tunteneet Henkeä aiemmin, ja pyytäkää uskossa. Te saatte vastauksenne ja tunnette Vapahtajan rakkautta ja rauhaa. Vastaus ei ehkä tule niin nopeasti tai siinä muodossa kuin haluatte, mutta se tulee. Älkää antako periksi! Älkää koskaan antako periksi!”

Vanhin James B. Martino seitsemänkymmenen koorumista, ”Kääntykää Herran puoleen, niin vastauksia tulee”, Liahona, marraskuu 2015, s. 59.

”Herra on toistuvasti käskenyt meitä etsimään ’oppia vieläpä tutkimalla ja myös uskon kautta’. Me voimme saada valoa ja ymmärrystä paitsi tekemällä järkeenkäypiä päätelmiä mielessämme myös Pyhän Hengen johdatuksen ja innoituksen avulla. – –

Kun nämä kaksi näkökulmaa sitten yhdistyvät sielussamme, yksi täydellinen kuva osoittaa todellisuuden asioista sellaisina kuin ne todella ovat.”

Vanhin Mathias Held seitsemänkymmenen koorumista, ”Tiedon etsiminen Hengen avulla”, Liahona, toukokuu 2019, s. 31, 33.