Liahona
Sovituksen siunaamina
Maaliskuu 2024


Vain sähköisenä: Kirkon johtohenkilöiden opetuksia sosiaalisessa mediassa

Jeesuksen Kristuksen sovituksen siunaamina

Lue, mitä profeetat, apostolit ja muut kirkon johtohenkilöt ovat opettaneet äskettäin sosiaalisessa mediassa Jeesuksen Kristuksen sovituksesta.

Kuva
Kristus rukoilee Getsemanen puutarhassa

Kristus rukoilee Getsemanen puutarhassa, Hermann Clementz

Kohdassa Alma 7:11–14 meille muistutetaan, että Jeesuksen Kristuksen sovituksen ansiosta meidät voidaan puhdistaa synneistämme, kun teemme parannuksen, ja me voimme saada Jeesukselta Kristukselta voimaa, joka auttaa meitä kestämään tuskamme ja sairautemme.

Presidentti Russell M. Nelson on muistuttanut, että tämä vapautus tapahtuu nimenomaan Jeesuksen Kristuksen avulla. Presidentti Nelson on sanonut: ”Opillisesti on puutteellista käyttää Herran sovitusuhrista lyhennettyjä ilmauksia, kuten ’sovitus’ tai ’sovituksen mahdollistava voima’ tai ’sovituksen hyödyntäminen’ tai ’sovituksen vahvistamana’. Näissä ilmauksissa on se todellinen vaara, että usko ohjautuu virheellisesti koskemaan tapahtumaa ikään kuin sillä olisi taivaallisesta Isästämme ja Hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta riippumaton elävä olemassaolo ja Heistä riippumattomia kykyjä.

Isän suuressa iankaikkisessa suunnitelmassa nimenomaan Vapahtaja kärsi. Nimenomaan Vapahtaja mursi kuoleman kahleet. Nimenomaan Vapahtaja maksoi meidän syntiemme ja rikkomustemme hinnan sekä pyyhkii ne pois parannuksentekomme ehdolla. Nimenomaan Vapahtaja vapauttaa meidät fyysisestä ja hengellisestä kuolemasta.

Ei ole olemassa mitään epämääräistä olentoa nimeltä ’sovitus’, jolta voimme pyytää apua, parantumista, anteeksiantoa tai voimaa. Niiden lähteenä on Jeesus Kristus. Pyhät sanat kuten sovitus ja ylösnousemus kuvailevat, mitä Vapahtaja teki Isän suunnitelman mukaisesti, jotta meillä olisi toivo tässä elämässä ja voisimme saada iankaikkisen elämän tulevassa maailmassa. Vapahtajan sovitusuhria – koko ihmiskunnan historian keskeistä tekoa – ymmärretään ja arvostetaan parhaiten, kun liitämme sen selkeästi ja täsmällisesti Häneen.”1

Millä muilla tavoin Jeesus Kristus ja Hänen sovitusuhrinsa voivat siunata meitä? Katso alla olevista lainauksista, mitä kirkon johtohenkilöt ovat kertoneet tästä aiheesta sosiaalisessa mediassa. Voit myös lukea lisää yleiskonferenssipuheista, jotka käsittelevät Jeesuksen Kristuksen sovitusta.

Mitä jos syyllistyn jatkuvasti samoihin synteihin?

”Eräs Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon nuori jäsen kysyi minulta äskettäin, mitä Vapahtaja ajattelee meistä, kun teemme uudelleen samoja syntejä.

Kerroin, että uskon Vapahtajan pitävän sitä tyypillisenä kaikille taivaallisen Isämme lapsille, eikä se vähennä sitä rakkautta, jota Hänellä ja taivaallisella Isällämme on meitä kohtaan.

Parannuksen avulla meidät voidaan puhdistaa synneistämme, ja se on ilo, ei taakka. Kun teemme parannuksen, rakastava Vapahtajamme ojentaa käsivartensa ja ottaa vastaan kaikki ihmiset, jotta he voivat nauttia suurimmista siunauksista, mitä Jumalalla on lapsiaan varten.”

Presidentti Dallin H. Oaks, Facebook, 20. heinäkuuta 2023, facebook.com/dallin.h.oaks.

Luonteemme täytyy muuttua

”Jeesuksen Kristuksen seuraaminen tarkoittaa sitä, että luonteemme muuttuu Jeesuksen Kristuksen sovituksen avulla. Se on ainoa keino, jolla voimme rakentaa Hänen varmalle perustukselleen ja pysyä lujina edessä olevien kiusausten ja koettelemusten myrskyissä.

Me voimme kokea tämän muutoksen vain siten, että tulemme lapsen kaltaisiksi – pieniksi lapsiksi.

Joidenkuiden on vaikea hyväksyä sitä. Useimmat meistä haluavat olla vahvoja. Saatamme nähdä lapsen kaltaisuuden heikkoutena. Mutta se, että on kuin lapsi, ei tarkoita sitä, että on lapsellinen.

Se tarkoittaa, että on Vapahtajan kaltainen – Hänen, joka rukoili Isäänsä saadakseen voimaa kyetä tekemään Isänsä tahdon ja sovittamaan kaikkien Isänsä lasten synnit ja sitten teki niin. Meidän luonteemme täytyy muuttua, jotta meistä voi tulla lapsen kaltaisia ja jotta voimme saada sen voiman, jota tarvitsemme pysyäksemme vakaina vaaran aikoina.

Tuo muutos tekee meistä kelvollisia nauttimaan niistä lahjoista, jotka tulevat Pyhän Hengen kautta. Pyhän Hengen kumppanuus lohduttaa, opastaa ja vahvistaa meitä.”

Presidentti Henry B. Eyring, Facebook, 14. kesäkuuta 2022, facebook.com/henry.b.eyring.

Kun teillä on vaikea päivä, ajatelkaa Getsemanea

”Älkää koskaan kadottako näkyvistä Getsemanea. Jos teillä on vaikea päivä – ja luultavasti joskus on – istahtakaa hetkeksi ajattelemaan Getsemanea. Ajatelkaa Vapahtajaa ja sitä, mitä Hän oli halukas tekemään teidän ja minun hyväksi. Lupaan, että kun teette niin, kuormanne kevennetään ja te tunnette Herran Jeesuksen Kristuksen vaikutuksen ja voiman elämässänne. Hänellä on voima auttaa teitä.”

Presidentti M. Russell Ballard (1928–2023), Facebook, 3. toukokuuta 2023, facebook.com/mrussell.ballard.

Me voimme nousta pystyyn uudelleen

Tämä on video lapsenlapseni lapsesta, joka oppii kävelemään. Me, jotka kerran olimme hänen tilanteessaan, kompuroimmeja kaaduimme toisinaan ennen kuin saimme taidon täysin haltuun.

Monilla meistä oli kuitenkin rakastavat vanhemmat kannustamassa meitä jatkamaan oppimista, kun kaaduimme, koska he halusivat, että kasvamme ja tulemme sellaisiksi ihmisiksi kuin he tietävät meidän voivan tulla. Samalla tavoin armollinen taivaallinen Isämme tietää, että me epäonnistumme useammin kuin kerran.

Virheemme ja vajavuutemme aiheuttavat meille toisinaan katumusta tai tuskaa. Tämä on osa kuolevaisuuden kokemustamme – usein omien valintojemme seurauksena. Mutta jos emme anna vajavuutemme lannistaa itseämme, nämä virheet voivat olla suurenmoisia opettajia. Se, ettemme aina onnistu elämään parhaalla mahdollisella tavalla, ei ole merkki siitä, että olemme viallisia – se on merkki siitä, että kuulumme ihmissukuun. Epäonnistuminen on hinta, joka meidän on maksettava tullaksemme paremmiksi.

Kyllä, me teemme virheitä. Mutta kun kaadumme, voimme nousta taas pystyyn, koska tiedämme, että Jumala on auttamassa meitä, missä ja milloin vain. Hän on opastajamme, opettajamme, parantajamme, voimamme, Vapahtajamme.

Missä sitten olettekin elämässä, älkää antako periksi. Älkää koskaan menettäkö toivoa! Ja muistakaa, ettette ole koskaan yksin. Jumala on kanssanne. Jeesus Kristus on teidän voimanne. Omassa elämässäni olen oppinut, että uusia alkuja on paljon, jopa päivittäin. Jeesuksen Kristuksen evankeliumi, Jeesuksen Kristuksen uhri ja halukkuutemme kulkea parannuksen ja anteeksiannon polkua avaavat ovet näihin uusiin alkuihin.

Jeesuksen Kristuksen sovituksen ansiosta virheemme auttavat meitä oppimaan ja kasvamaan paremmiksi versioiksi itsestämme.”

Vanhin Dieter F. Uchtdorf, Facebook, 27. helmikuuta 2023, facebook.com/dieterf.uchtdorf.

Jeesus Kristus on meidän kunnioituksemme ja iankaikkisen kiitollisuutemme arvoinen

”Jeesuksen Kristuksen opetuslapsena minä todistan Hänestä. Hän on minun Herrani ja Vapahtajani. Hän on voittanut synnin ja kuoleman. Hänen avullaan jokainen meistä voi tehdä samoin.

Kiitollisuuden tunteet Vapahtajaa kohtaan valtasivat minut tänään, kun pohdimme Hänen uhriaan kahdessa erityisessä paikassa. Vierailimme puutarhahaudalla – muinaisella haudalla, joka on verrattavissa paikkaan, jonne Kristuksen ruumis laskettiin Hänen ristiinnaulitsemisensa jälkeen.

Kävimme myös alueella, jota jotkut pitävät Getsemanen puutarhana. Kun kävelimme vuosisatoja vanhojen oliivipuiden keskellä, kuuntelimme pyhien kirjoitusten jakeita, joissa kuvaillaan Vapahtajan pyhää uhria puolestamme puutarhassa ja ristillä.

Jeesuksen Kristuksen tuskallinen kokemus Getsemanen puutarhassa ja ristillä ansaitsee täyden arvonantomme ja ehdottoman kunnioituksemme. Samalla tavoin ne ihmeelliset tapahtumat, jotka tapahtuivat kolmantena päivänä Hänen ristiinnaulitsemisensa jälkeen, ansaitsevat sen, että ne valtaavat kunnioituksen ja iankaikkisen kiitollisuuden paikan sydämessämme ja mielessämme.

Kristuksen opetuslapsena saan siunauksekseni julistaa todistukseni siitä, että Hän elää!

Mieleeni tulevat laulun ’Hän on noussut’ sanat:

’Hän on noussut! Hän on noussut!

Iloiten nyt kertokaa:

Jeesus haudastaan on noussut,

Riemuitkoon siis kaikki maa.

Kuolon kahleet katkesi,

Kristus voiton saavutti.’”

Vanhin Dieter F. Uchtdorf, Facebook, 23. huhtikuuta 2023, facebook.com/dieterf.uchtdorf.

Miettikää öljypuristimen vertauskuvallisuutta

”Äskettäinen käyntimme Getsemanessa sai minut pohtimaan Vapahtajan uhria meidän jokaisen puolesta. Saatatte jo tietää, että heprean kielellä ’geth’ tarkoittaa ’puristinta’ ja ’shemen’ tarkoittaa ’öljyä’. Getsemane on kirjaimellisesti öljypuristin.

Tästä määritelmästä tuli minulle hyvin todellinen, kun sain tilaisuuden nähdä ja käyttää muinaista oliivipuristinta BYU:n Jerusalem-keskuksessa.

Vapahtajan elinaikana öljyä valmistettiin vierittämällä ensin isoa kiveä oliivien päällä. Sitten murskatut oliivit puristettiin raskaiden hirsien väliin, jotta saataisiin aikaan hienoa öljyä. Jotta varmistettaisiin, että jokainen mahdollinen öljypisara saadaan esiin, hirsien päälle asetettiin suuria kiviä, jotka murskasivat jäännökset.

Miettikää tämän prosessin vertauskuvallisuutta, kun pohditte Jeesuksen Kristuksen kokemusta Getsemanessa, missä ’veri tihkui jokaisesta huokosesta’ (Moosia 3:7), kun Vapahtaja kärsi käsittämättömällä tavalla polvistuessaan voimakkaaseen rukoukseen ja antaessaan itsensä syntiemme lunnaiksi.

Täydellisessä rakkaudessaan Hän antoi kaiken, jotta me voisimme saada kaiken. Hänen ylimaallinen uhrinsa muistuttaa meitä siitä yleismaailmallisesta kiitollisuudenvelasta, jonka olemme velkaa Kristukselle Hänen jumalallisesta lahjastaan.”

Vanhin Dieter F. Uchtdorf, Facebook, 24. huhtikuuta 2023, facebook.com/dieterf.uchtdorf.

Teidän ei tarvitse odottaa

”Kenties olette jo lipsuneet asettamistanne uudenvuoden tavoitteista ja päätöksistä. Muistakaa, ettei teidän tarvitse odottaa [ensi vuoden] tammikuun ensimmäiseen päivään yrittääksenne uudelleen. Jeesuksen Kristuksen ansiosta voitte aloittaa alusta jälleen tänään ja joka päivä.

Kuinka kiitollinen olenkaan siitä parannuksen lahjasta, joka annettiin meille Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta.

Opetuslapseuden järjestys on yksinkertainen ja suoraviivainen: osoita uskoa Vapahtajaan, tee parannus, ota vastaan välttämättömät liitot ja toimitukset, muutu, pyri aina säilyttämään syntien anteeksianto ja ponnistele uskollisesti eteenpäin liittopolulla.”

Vanhin David A. Bednar, Facebook, 19. tammikuuta 2023, facebook.com/davida.bednar.

Katsokaamme ensiksi Lunastajaamme

”Parannus edellyttää Lunastajaa. Kääntyminen pois pahasta ei tuo hengellistä parantumista, ellemme käänny Hänen puoleensa.

Ezra Taft Benson (1899–1994), Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon presidentti, opetti, että parannus todellakin saa aikaan muutoksia asenteissa ja käyttäytymisessä, mutta pelkkä asenteiden ja käyttäytymisen muuttaminen ei ole parannusta.

Presidentti Benson sanoi: ’Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen on perusta, jolle vilpitön ja merkityksellinen parannus täytyy rakentaa. Jos me todella pyrimme hylkäämään synnin, meidän täytyy ensin katsoa Häneen, joka on pelastuksemme tuoja.’”

Vanhin David A. Bednar, Facebook, 8. syyskuuta 2023, facebook.com/davida.bednar.

”Aie” ja ”sydän” liittyvät parannukseen

Mormonin kirjassa – toisessa todistuksessa Jeesuksesta Kristuksesta opetetaan: ’Uskokaa, että teidän täytyy tehdä parannus synneistänne ja hylätä ne ja nöyrtyä Jumalan edessä, ja pyytäkää vilpittömin sydämin, että hän antaa teille anteeksi; ja nyt, jos uskotte kaiken tämän, katsokaa että teette sen’ (Moosia 4:10).

Tästä ja muista pyhien kirjoitusten kohdista me opimme, että sanat ’aie’ ja ’sydän’ liittyvät parannuksentekoon. Kun luotamme Herraan ja käännymme Hänen puoleensa, meidän täytyy olla rehellisiä itsellemme. Meillä täytyy olla vakaat aikeet ja meidän täytyy olla rehellisiä Hänelle, jonka anteeksiantoa me etsimme. Aidon tunnustamisen Jumalalle – ja tarvittaessa pappeusjohtajille – täytyy olla täydellinen ja kokonaisvaltainen.”

Vanhin David A. Bednar, Facebook, 9. syyskuuta 2023, facebook.com/davida.bednar.

Meistä voi tulla täydellisiä Kristuksessa

”Käydessämme Tyynenmeren vyöhykkeellä Kathy ja minä vietimme aikaa Tasmanian osavaltiossa Australiassa. Siellä ollessamme kävimme eräässä entisessä rangaistussiirtokunnassa Port Arthurissa, uudisasutuksessa, jota käytettiin vankien (joista monet tulivat Isosta-Britanniasta) majoittamiseen 1800-luvulla. Nykyään Port Arthur on historiallinen kohde, jossa käy paljon vierailijoita. Entisellä vankila-alueella on hoidettuja puutarhoja, rehevää metsää ja vaikuttavaa arkkitehtuuria.

Port Arthurissa kokeiltiin erilaisia rangaistuksen ja kuntoutuksen muotoja vaihtelevalla menestyksellä sen lähes 50-vuotisen historian aikana. Minä puolestani en voinut olla ajattelematta Jeesuksen Kristuksen sovituksen ääretöntä ja kattavaa ulottuvuutta. Kristuksen armo voi muuttaa meidät. Hänen avullaan me voimme päästä minkä tahansa esteen tai virheen yli. Meidän ei tarvitse olla kuoleman tai synnin vankeja – sen sijaan meistä voi tulla täydellisiä Hänessä.”

Vanhin D. Todd Christofferson, Facebook, 11. kesäkuuta 2023, facebook.com/dtodd.christofferson.

Jeesuksen Kristuksen sovitusuhri ulottuu koskemaan kaikkia

”Todistan, että Jeesus Kristus elää ja että Hänen täydellinen rakkautensa, joka ilmenee Hänen sovitusuhrissaan, on tarjolla kaikille, jotka haluavat kulkea Hänen kanssaan ja nauttia Hänen rauhastaan tässä maailmassa ja tulevassa maailmassa.”

Vanhin Ulisses Soares, Facebook, 8. huhtikuuta 2023, facebook.com/soares.u.

Jeesus Kristus tarjoaa huojennusta taakkoihimme

”Me kaikki koemme kuolevaisuuden taakkoja. Me koemme sairautta, menetystä, murhetta, pettymystä ja vaikeuksia – mutta kun sovitamme sydämemme ja mielemme sopusointuun Jeesuksen Kristuksen kanssa, Hän tukee meitä. Hän tarjoaa huojennusta.”

Ylijohtaja Camille N. Johnson, Facebook, 2. kesäkuuta 2023, facebook.com/RSGeneralPresident.

Kukaan ei ole Kristuksen lunastavan voiman ulottumattomissa

”Yksi lempikertomuksiani pyhissä kirjoituksissa on kertomus naisesta kaivolla. Kohdassa Joh. 4:5–30 kerrotaan, kuinka Jeesus lausui ensimmäisen muistiin tallennetun julkisen julistuksen siitä, että Hän on Messias. Hän lausui sen samarialaiselle naiselle, joka – – eli synnissä. Ja kuitenkin Jeesus meni kaivolle Samariassa ja tapasi tämän naisen, josta Hän tiesi kaiken, ja julisti tälle olevansa Messias ja kutsui tätä juomaan Hänen elävää vettään. Tällä naisella oli henkilökohtainen kokemus Vapahtajan kanssa, ja hänestä tuli Vapahtajan todistaja, kun hän juoksi kaupunkiin käskien kaikkia halukkaita tulemaan ja näkemään Kristuksen, minkä monet tekivätkin.

Vapahtaja tulee myös meidän luoksemme tietäen meistä kaiken. Toisinaan ajattelemme, että meidän täytyy olla ’kelvollisia’ rukoilemaan tai saamaan Vapahtajan rakkautta. Mutta tämä kertomus osoittaa, että Hän on halukas tulemaan luoksemme sellaisina kuin me olemme. Hän haluaa meidän saavan henkilökohtaisen kokemuksen Hänen kanssaan ja tuntevan Hänen rakkautensa, sillä tuo rakkaus on vaikuttava voima, joka voi muuttaa sydämemme niin että voimme kääntyä täydemmin Vapahtajan puoleen. Meistä voi tulla todistajia Hänen muuttavasta voimastaan elämässämme ja me voimme kutsua muita ’tulemaan ja näkemään’ Kristuksen aivan kuten samarialainen nainen teki.

Mielestäni se seikka, että temppeleissä on maalauksia, jotka kuvaavat kertomusta naisesta kaivolla, on hyvin opettavainen. Vapahtajan ja Hänen sovitusuhrinsa ansiosta kukaan ei ole Hänen lunastavan voimansa ulottumattomissa. Meidän ei pidä asettaa rajoituksia sille, kenet luulemme Hänen voivan pelastaa tai kenen puoleen meidän pitäisi kääntyä Hänen nimessään. Kun seuraavan kerran näet maalauksen naisesta kaivolla, muista, että Vapahtajan ansiosta meillä kaikilla on toivoa.”

Sisar J. Anette Dennis, Facebook, 28. helmikuuta 2023, facebook.com/RS1stCounselor.

Jeesus Kristus antaa usein apua muiden välityksellä

”Jokainen meistä on käynyt tai käy läpi vaikeita elämänkokemuksia. Saatatte ihmetellä, kuinka Jeesus Kristus voi antaa huojennusta juuri teidän tilanteessanne.

– – Jeesus Kristus todellakin antaa huojennusta sielullemme. Hänen sovitusuhrinsa kattaa ja läpäisee elämämme kaikki osat. Hän tuntee kaikkien tunteidemme, huoliemme, murheidemme ja onnellisuutemme yksityiskohdat. Ja Hän osaa auttaa ja parantaa läheisesti.

Hän antaa usein apua hienolla tavalla toinen toistemme kautta! Siksi Hän on pyytänyt meitä pitämään huolta toisistamme, suremaan surevien kanssa ja lohduttamaan niitä, jotka ovat lohdutuksen tarpeessa (ks.Moosia 18:9).

Kun sanomme ’Apuyhdistys’, toivomme, että voitte tuntea ja nähdä Vapahtajan ’Avussa’ – koska Apuyhdistyksessä me suuntaamme toisiamme kohti Vapahtajaa, tarjoamme Hänen rakkauttaan ja haluamme olla Hänen kätensä, jotka tuovat kipeästi kaivattua hengellistä ja ajallista apua kaikille Jumalan lapsille.”

Sisar Kristin M. Yee, Facebook, 2. huhtikuuta 2023, facebook.com/RS2ndCounselor.

Keskittykää enemmän Vapauttajaan kuin vapautukseen

”Elettyään toisistaan erillisillä seuduilla lähes kolmen sukupolven ajan nefiläiset olivat jälleen yksi kansa. Limhin kansa, Alman kansa ja Moosian kansa – jopa Sarahemlan kansa. Ensimmäinen asia, jonka he tekivät, kun he olivat kokoontuneet yhteen, oli kertoa vapautuksesta ja etenkin opettaa ja todistaa Vapauttajasta, Jeesuksesta Kristuksesta. Näistä kertomuksista opimme, ettei vapautus ole aina välitöntä mutta Jumalan hyvyys on! (Ks. Moosia 25:10.)

Tiedän kokemuksesta, että kun käännyn Jeesuksen Kristuksen puoleen, Hänestä tulee heti osa kertomustani. Sen tähden minun pitäisi keskittyä vähemmän siihen, kuinka vapaudun aikamme haasteista, ja keskittyä enemmän itse Vapauttajaan. Jumala on heti hyvä! Siksi voin luottaa paitsi Hänen tahtoonsa myös Hänen ajoitukseensa.”

Sisar Amy A. Wright, Facebook, 14. maaliskuuta 2023, facebook.com/Primary1stCounselor.

Parannus on palaamista

”Parannus ei ole pelkästään sitä, että lopettaa jonkin väärän tekemisen, vaan kääntymistä tai palaamista siihen, mikä on hyvää, oikeudenmukaista, tervehenkistä ja sopusoinnussa Jeesuksen Kristuksen opetusten kanssa.

Englanninkielisessä Raamatun sanastossa sanotaan: ’Parannus tarkoittaa sitä, että kääntää sydämensä ja tahtonsa Jumalaan sekä hylkää synnin, johon olemme luonnostaan taipuvaisia.’”

Sisar Amy A. Wright, Facebook, 29. huhtikuuta 2023, facebook.com/Primary1stCounselor.

Orjantappuroista voi tulla Jumalan kirkkauden vertauskuva

”Minulla oli hieno tilaisuus matkustaa äskettäin sisar Becky Cravenin mukana ja olla pyhien kanssa Kap Verden tasavallassa, joka on Afrikan ja Portugalin välissä sijaitseva saarivaltio. Tavattuamme Kap Verden presidentin puolison kävelimme presidentin palatsin pihan läpi ja tulimme suurenmoisen kukkaloiston luo. Kap Verden -saattajamme kertoi ryhmällemme, että tämä kasvi tunnettiin saarella yleisesti nimellä ’Kristuksen kruunu’. Mikä merkittävä vertauskuva. Kasvin piikikkäät varret muistuttavat orjantappuroista sidottua piikkikruunua, joka pantiin Vapahtajan päähän yrityksenä pilkata Häntä ennen Hänen ristiinnaulitsemistaan Golgatalla. Mutta kuten kaikessa, Jeesus Kristus voi muuttaa orjantappurat kirkkaudeksi. Aivan kuten piikikkäiden varsien huipulla on kirkkaana loistava näky kauniita, tiheitä, punaisia kukintoja.

Kristus opettaa meille Mormonin kirjassa: ’Ja minun Isäni lähetti minut, jotta minut korotettaisiin ristille ja jotta minä sen jälkeen, kun minut oli korotettu ristille, voisin vetää kaikki ihmiset luokseni’ (3. Nefi 27:14).

Vapahtajan ristiinnaulitseminen, jolla Hänen vihollistensa tarkoituksena oli tehdä loppu Hänen opetuksistaan, Hänen palvelutyöstään ja Hänen seuraajistaan, oli osa Hänen iankaikkista sovitustaan. Jeesus Kristus maksoi synneistämme suuren hinnan, jotta meidät voitaisiin kruunata iankaikkisella elämällä, jos tulisimme Hänen luokseen.

Profeetta Joseph Smith julisti: “Ja nyt, niiden monien todistusten jälkeen, jotka hänestä on annettu, tämän todistuksen, kaikista uusimman, me annamme hänestä, että hän elää!’ (OL 76:22.)

Veljet ja sisaret, lisään tähän Jumalan rakkaan profeetan todistukseen oman todistukseni, että ylösnousemuksen kautta Jeesus Kristus elää! Pääsiäisenä ja joka päivä Hän elää ja kutsuu meitä tulemaan ja olemaan sidottuja Häneen, jotta mekin voimme muuttua; jotta elämämme orjantappuroista voi Hänen sovituksensa avulla tulla vertauskuva Hänen kirkkaudestaan.”

Sisar Tracy Y. Browning, Facebook, 9. huhtikuuta 2023, facebook.com/Primary2ndCounselor.