2014
Rukoilin Alman tavoin ystäväni puolesta
Syyskuu 2014


Rukoilin Alman tavoin ystäväni puolesta

Kirjoittaja asuu Distrito Federalissa Brasiliassa.

”Ja tämä, koska hän rukoili uskossa” (Alma 31:38).

Kuva
composite photo of young men talking and young man praying

Paras ystäväni oli käynyt kanssani kirkossa parin viime viikon ajan. Mutta kun jälleen kutsuin hänet, hän sanoi, ettei hän tulisi kanssani. Hän halusi nauttia loppuviikonlopusta nukkumalla pitkään ja lähtemällä ulos pitämään hauskaa. Hyväksyin hänen vastauksensa, mutta tunsin sydämessäni surua, koska todellakin halusin hänen tulevan ja tuntevan Hengen vaikutusta ja oppivan lisää Jumalasta. Kun tulin kotiin, menin huoneeseeni ja rukoilin kertoen taivaalliselle Isälle surustani ja pyytäen Hänen lohtuaan ja johdatustaan.

Lopetettuani rukoukseni menin keittiöön pesemään astioita. Isäni kysyi, lähtisikö ystäväni kanssani kirkkoon taas seuraavana päivänä. Kun kerroin hänelle, mitä ystäväni oli sanonut, isä huomasi, että olin huolissani ja surullinen. Hän sanoi vain: ”Sinä teit oman osasi. Ihmisillä on oma tahdonvapaus. Olet kylvänyt siemenen.” Isän uskoa osoittavat sanat toivat rauhaa sydämeeni.

Valmistautuessani pyhäkouluun luin luvut Alma 30–32. Luvussa 31 Alma rukoilee Herraa koko sydämestään veljiensä soramilaisten puolesta, jotka olivat hylänneet Herran tiet ja alkaneet vaipua erheeseen. Kun luin hänen sanojaan, Henki kosketti minua ja tunsin innoitusta rukoilla itsekin.

Polvistuin ja lausuin parhaan ystäväni puolesta samankaltaisen rukouksen kuin Alma. Alman tavoin kerroin taivaalliselle Isälle, että ystäväni sielu on kallisarvoinen ja että hän on minun veljeni. Sen tähden pyysin Herralta voimaa ja viisautta, jotta voin tuoda tämän veljeni jälleen Hänen luokseen. (Ks. Alma 31:35.)

Seuraavana päivänä valmistauduin lähtemään kirkkoon tietoisena siitä, ettei ystäväni lähtisi kanssani. Minulla oli kuitenkin rauha sydämessäni, koska Alman tavoin olin rukoillut uskossa. Kun olin lähdössä kirkkoon, ystäväni soitti minulle. Hän kysyi, olinko jo lähtenyt kotoa ja voisinko pistäytyä hakemaan hänet. Meillä oli hieno kokous sinä sunnuntaina, ja tiedän, että Henki todisti ystävälleni totuudesta.

Tiedän, ettei ystäväni ollut ainoa, jota sinä päivänä siunattiin Mormonin kirjan ja uskon rukouksen ansiosta. Oma todistukseni Herrasta ja tästä kirjasta vahvistui, ja tuo todistus johdatti minut palvelemaan lähetystyössä ja tuon todistuksen ansiosta pystyin todistamaan totuudesta. Tiedän, että Mormonin kirja tuo meidät lähemmäksi Jumalaa, että se opettaa meitä tulemaan Kristuksen luokse ja että Hän pelastaa meidän sielumme.