2010
Ons geloof in God de Vader en Jezus Christus vergroten door individuele schriftstudie
Maart 2010


Huisbezoekboodschap

Ons geloof in God de Vader en Jezus Christus vergroten door individuele schriftstudie

Behandel de teksten en citaten of, indien nodig, andere beginselen die de zusters die u bezoekt tot zegen zullen zijn. Geef uw getuigenis van de leer. Vraag de zusters wat ze voelen en leren.

‘Toen ik pasgetrouwd was (…) werd ik uitgenodigd voor een lunch met alle ZHV-zusters in de wijk die het Boek van Mormon of een boekje over de geschiedenis van de kerk hadden gelezen. Ik las toen onregelmatig in de Schriften, maar ik mocht aan de lunch meedoen omdat ik het boekje had gelezen, dat gemakkelijk was en minder tijd kostte. Terwijl ik zat te eten, kreeg ik sterk het gevoel dat het geschiedenisboekje wel interessant was, maar dat ik het Boek van Mormon had moeten lezen. De Heilige Geest liet me weten dat ik veranderingen moest aanbrengen in mijn schriftstudie. Vanaf die dag ben ik dagelijks in het Boek van Mormon gaan lezen, en daar ben ik nooit meer mee opgehouden. (…) Omdat ik de Schriften dagelijks ben gaan lezen, heb ik geleerd wie mijn hemelse Vader en zijn Zoon, Jezus Christus, zijn en wat ik moet doen om meer op Hen te gaan lijken. (…)

‘(…) Iedere vrouw kan thuis een leerkracht evangelieleer zijn, en iedere zuster in de kerk heeft als leidster en leerkracht kennis van het evangelie nodig. Als jullie nog niet de gewoonte hebben ontwikkeld om dagelijks de Schriften te bestuderen, begin daar dan nu mee en blijf studeren als voorbereiding op je taken in dit leven en in de eeuwigheid.’1

Julie B. Beck, algemeen ZHV-presidente

‘Door schriftstudie kunnen we ons eigen getuigenis en dat van onze gezinsleden versterken. Onze kinderen groeien tegenwoordig op, omringd door stemmen die erop aandringen dat zij alles achter zich laten wat goed is, om zich te richten op de pleziertjes van de wereld. Als zij geen stevig fundament hebben in het evangelie van Jezus Christus, een getuigenis van de waarheid en vastberadenheid om rechtschapen te leven, staan zij open voor die invloeden. Het is onze plicht om hen te sterken en te beschermen.’2

President Thomas S. Monson

‘Wij willen dat onze zusters een schriftgeleerde worden. (…) U dient voor uw eigen welzijn bekend te zijn met zijn eeuwige waarheden, en om uw kinderen en ieder ander die zich binnen uw invloedssfeer bevindt, te kunnen onderwijzen.’3

‘We willen dat onze gezinnen worden gezegend met zusters die de Schriften kennen — of ze nu alleenstaand of gehuwd zijn, jong of oud, weduwe zijn of een gezinsleven hebben. (…) Word een schriftgeleerde — niet om anderen neer te halen, maar om ze op te bouwen!’4

President Spencer W. Kimball (1895–1985)

Noten

  1. Julie B. Beck, ‘Mijn ziel verheugt zich in de Schriften’, Liahona, mei 2004, pp.107–109.

  2. Thomas S. Monson, ‘Drie doelen tot leidraad’, Liahona, november 2007, p. 118.

  3. Spencer W. Kimball, ‘Privileges and Responsibilities of Sisters’, Ensign, november 1978, p. 102.

  4. Spencer W. Kimball, ‘The Role of Righteous Women’, Ensign, november 1979, p. 102.

Foto-illustratie Matthew Reier