2017
Stærk hele ugen
July 2017


Stærk hele ugen

Disse unge fortæller om, hvordan de bliver styrket, når de tager nadveren og husker deres pagter hele ugen.

Billede
young woman taking the sacrament

Det er søndag aften. Det vil sige, at det er mandag i morgen – tilbage til lektierne, jobbet, fodboldtræning, klavertimer og så videre. Der er virkelig mange gøremål i denne uge! Men I kan klare det. I kan overkomme den lange liste over gøremål denne uge.

Vil I vide hvordan?

I har den åndelige styrke på jeres side. Hver søndag kan I tage nadveren og forny de pagter, I har indgået. Når I gør det, bliver I lovet, at dersom I påtager jer Jesu Kristi navn, erindrer ham og holder hans befalinger, vil I altid have hans Ånd hos jer (se L&P 20:77, 79). Det betyder, at I kan føle jer åndeligt styrket, uanset hvad der sker i ugens løb.

Vi bad nogle unge om at dele deres erfaringer med nadveren, og hvordan det har styrket dem, når de har husket deres pagter hele ugen. Se engang, hvad de fortæller. I har måske oplevet noget lignende!

Det altid at huske Frelseren giver mig mod, når jeg står i svære situationer. Da jeg var halvvejs igennem mit sidste år på high school, flyttede min familie tilbage til USA, men jeg blev i Australien for at gøre skolen færdig. Efter jeg havde besøgt dem i en skoleferie, fløj jeg tilbage til Australien, og jeg følte mig utrolig ensom. Men så kom jeg pludselig i tanke om, at jeg ikke var alene, det var jeg aldrig, og det vil jeg aldrig være, for Frelserens Ånd vil altid være med mig, når jeg stræber efter at følge ham. Det var den største trøst, jeg kunne modtage i det øjeblik.

Shannon S. er 19 år og fra Sydney i Australien

Når jeg hører nadverbønnerne, minder jeg mig selv om, at holder jeg min del af min dåbspagt kan Ånden blive hos mig. Min uge bliver meget lettere, når jeg holder mig nær til Ånden. Mange elever på min skole bruger for eksempel et grimt sprog og taler upassende. Når jeg husker mine pagter, hjælper det mig til at ignorere, hvad jeg hører, og jeg kan endda påvirke nogle af mine kammerater til at holde op med at tale på den måde.

Jacob B. er 14 år og fra Colorado i USA

I skolen var der en pige med et handicap. De fleste brugte det som en undskyldning for at gøre nar af hende. Min ven og jeg var de eneste, der prøvede at hjælpe hende. Nogle dage virkede det som, at hele klassen rottede sig sammen mod hende. Det var svært at vide, hvordan man skulle tackle det. Jeg havde bare lyst til at gå væk, men jeg valgte at huske på, at hun var et af Guds børn, og prøve at tænke på, hvordan Jesus ville behandle hende. Jeg følte Helligåndens beroligende virkning. Jeg huskede, at jeg kunne gøre en forskel. Det hjalp mig meget at følge Frelserens eksempel, og jeg vidste, at alt ville ordne sig.

I min dåbspagt blev jeg lovet, at jeg altid ville have Helligånden med mig, hvis jeg handlede, som Frelseren ville have gjort. Jeg er taknemlig for at have følt Helligånden trøste og styrke mig.

Alexis L. er 13 år og fra Kansas i USA

Det giver mig en følelse af pligt til at følge Kristus, når jeg ved, at jeg har indgået pagt om at påtage mig hans navn, men det er ikke altid let. En gang til en gruppeaktivitet så jeg en dreng, der ikke havde nogen at snakke med. Jeg følte, at jeg skulle gå over og tale med ham. Til at begynde med ville jeg ikke. Jeg er ikke så god til at få nye venner. Men jeg huskede, hvad Kristus ville gøre, så jeg fandt styrken til at få en ny ven. Mens jeg talte med ham, kunne jeg mærke Ånden tilskynde mig til at stille spørgsmål og lave sjov.

Evan A. er 16 år og fra Utah i USA

Under nadveren plejede jeg at tænke over ting, jeg gerne ville gøre i ugens løb, i skolen eller sammen med mine venner. Men gennem søndagsskolelektionerne og vores profeters budskaber begyndte jeg at forstå meningen med nadveren. Nu tænker jeg på Jesu Kristi sonoffer, at han gav sit liv for os, betalte for vores synder og led alt. Det giver mig hver dag motivationen til at sige, at jeg kan stræbe efter at blive som ham og udvise den samme kærlighed, som han viste andre. Jeg kan fortælle andre om evangeliet. Jeg kan gøre noget for at være mere værdig til at tage i templet og tage nadveren.

Alessandra B. er 17 år og fra Santiago i Chile

Nadveren er ugens åndelige boost. Den minder mig om de pagter, jeg har indgået med min Fader i himlen, og den vejleder mig i ugens løb. Den får mig til at tænke på Jesu Kristi offer for os, og den forbereder mig åndeligt på den kommende uge.

En gang var jeg stresset og frustreret, men jeg tog nadveren og læste nadversalmen, og jeg blev fyldt med Ånden. Jeg glemte alt om min stress og rettede min opmærksomhed mod Frelseren.

Brett B. er 17 år og fra Colorado i USA

For mig betyder det at påtage mig Jesu Kristi navn at huske, at hans Ånd altid kan være hos os, og at vi må vælge, hvad der er det rette at gøre. Engang til en fødselsdagsfest drak mine venner, og de tilbød mig noget alkohol. Jeg sagde nej. Så kom en af mine venner fra Kirken og fortalte dem, at vi ikke drak alkohol på grund af vores tro. Det at huske Frelseren gør altid, at jeg kan have Ånden nær og holde de dårlige ting væk fra mig.

Miguel C. er 16 år og fra Paraná i Brasilien

Når jeg tager nadveren, får jeg en følelse af fred og tanker, der overbeviser mig om, at jeg kan klare, hvad livet end byder mig. Sidste juni havde jeg det svært. En af mine bedste venner var flyttet væk, jeg kæmpede med en depression, og jeg led af en urealistisk kropsopfattelse. En søndag tog jeg nadveren og en følelse af fred skyllede ind over mig. Jeg følte mig virkelig glad.

Olivia T. er 14 år og fra Virginia i USA