2015
Sabbatten er en fryd
August 2015


Sabbatten er en fryd

Fem måder at gøre jeres søndage mere meningsfulde.

Med alle udfordringerne omkring os har det fået større betydning at ære sabbatten, fordi den bidrager til, at vi kan forblive åndeligt stærke. Disse unge fra Østeuropa fortæller om deres tanker omkring, hvordan sabbatten styrker dem — og hvordan den også kan styrke dig.

Kom Herren nærmere

Sabbatten er en dag, hvor jeg bedre kan give af mig selv til Herren. Jeg prøver ikke at spilde tiden, men i stedet bruge den til at blive bedre og komme vor himmelske Fader nærmere. På søndage er jeg virkelig glad for at tjene Kirkens medlemmer ved at sidde i nærheden af dem for at vise dem, at de ikke er glemt. Det at tjene andre bringer mig lykke.

For mig er sabbatten en dag, hvor jeg lærer, er lykkelig og føler glæde, mens jeg lærer at tjene Herren. Jeg holder sabbatten så hellig, som jeg kan. Hvis vi stoler på vor himmelske Fader i alt, vil det bringe os glæde og lykke på jorden og i himlen sammen med ham og hans Søn, Jesus Kristus.

Arvis B., 18 år, Letland

Tag nadveren

Hver dag ser jeg frem til den dag, hvor jeg kan gå i kirke og modtage nadveren. Jeg kan ikke vente, til jeg kan tage mit søndagstøj på, forberede mig selv, gå i kirke og igen forny mine pagter med Gud.

Nogle gange er jeg lidt gnaven, når jeg står op om morgenen. Men når jeg skal i kirke og modtage nadveren, overvære mine møder og studere skrifterne, så mærker jeg Helligånden, og det gør mig glad. Det er vigtigt at modtage nadveren hver uge, for Frelseren selv viste os, hvad vi skal gøre.

Diana D., 14 år, Letland

Studér skrifterne med andre

Deltagelse i vore søndagsmøder og at modtage nadveren fylder os med Ånden hele ugen. Vi får flere oplysninger fra skrifterne, og vore læreres oplevelser hjælper os til at forstå skrifterne bedre. Når vi studerer skrifterne sammen, kan vi få nye indblik i dem og lære af hinanden.

Antonina B., 18 år, Centrale Føderale Distrikt, Rusland

Vælg aktiviteter til at fastholde Ånden

Jesu anmodning om at blive og våge sammen med ham (se Matt 26:38) rørte mit hjerte og ledte mig til at forstå, at sabbatsdagen er en dag, hvor vi kan modtage nadveren som et tegn på vores erindring om hans indsats for os.

Jo mere jeg tænker på dette, jo mere ønsker jeg at kende ham. Denne stræben hjælper mig til at vælge det rette på en dag, der er fri for alle verdslige hensyn: Søndagen. Det omfatter at læse og studere i skrifterne, hjælpe min familie, se opløftende film, fortælle venner om åndelige indblik og konstant at bede. Jo mere jeg vender mit hjerte mod Jesus, jo mere kommer jeg til at kende ham og komme ham nærmere. Jeg kan ikke nævne nogen velsignelse, der er mere vidunderlig end denne.

Søster Aleksandrovna C., 25 år, Novosibirsk-missionen i Rusland

Bliv opløftet af Ånden

For mig er sabbatten en mulighed for at studere Jesu Kristi evangelium mere dybtgående. En person, som kommer forberedt til kirke og ønsker at deltage i nadveren, og som prøver at lære, vil utvivlsomt modtage velsignelser og blive opløftet ved Ånden, ikke kun om søndagen, men hele den efterfølgende uge.

Der er mange muligheder uden for kirkens mure, hvor vi kan holde sabbatten hellig, tilbringe tid sammen med familien, hjælpe missionærerne, tjene i menigheden og læse kirkelitteratur. Sabbatsdagen er en tid til at forstå Guds love. Når vi erkender dette og takker Gud for denne mulighed, vil det ikke være svært at holde sabbatsdagen hellig.

Ældste Vladimir Aleksandrovich Z., 18 år, Novosibirsk-missionen i Rusland

Illustrationer: J. Beth Jepson