2005
HALLITTAVIEN KOHTIEN VOIMA
Syyskuu 2005


IDEALISTA

HALLITTAVIEN KOHTIEN VOIMA

Ghanan Kumasin vaarnan seminaarioppilaat opettelevat mielellään hallittavia pyhien kirjoitusten kohtia. Heillä on muutamia hienoja ideoita kerrottavaksi muillekin siitä, kuinka ne voi oppia ulkoa ja kuinka niitä voi käyttää siunaamaan elämää.

Muistin avuksi

  • Rukoile, että Henki olisi kanssasi opiskellessasi. Henki ”palauttaa mieleenne kaiken” (Joh. 14:26).

  • Kirjoita pyhien kirjoitusten kohta kortille ja lue se yhä uudelleen ja uudelleen. Ota tavoitteeksi oppia yksi pyhien kirjoitusten kohta ulkoa muutaman päivän välein.

  • Pyydä vanhempiasi auttamaan. He voivat kuulustella, osaatko jakeen todella.

  • Mieti jaetta ja varmistu, että ymmärrät sen. Voi olla avuksi, jos luet koko luvun, jossa se on.

  • Kirjoita jae yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes olet oppinut sen täydellisesti.

  • Valitse tietty hetki päivästä, jolloin opiskelet jakeita tietyn ajan, ja pysy suunnitelmassasi.

  • Opeta perheellesi, ystävillesi tai tutkijoille jotakin jakeesta.

  • Noudata sitä, mitä jakeissa opetetaan, niin voit saada todistuksen niissä olevista periaatteista.

  • Tee jakeen sanoista laulu. Laula sitä itsellesi yhä uudelleen.

  • Opettele ulkoa kaksi riviä kerrallaan, kunnes osaat ne hyvin, ja sitten taas kaksi riviä, kunnes osaat koko jakeen.

Siunauksia hallittavien kohtien osaamisesta

  • ”Hallittavien kohtien oppiminen on auttanut minua kohtaamaan hengellisiä ongelmia, laajentamaan uskoani ja voittamaan monia kiusauksia.”

  • ”Ne auttavat sillä tavoin, että minulla on tietoa, kun joudun pitämään puheita tai lausun todistukseni.”

  • ”Vaikka minulla ei ole pyhiä kirjoituksia mukanani, minulla on joitakin niistä mielessäni.”

  • ”Pystyn lainaamaan jakeita pyhistä kirjoituksista ilman yhtään virhettä.”

  • ”Pyhien kirjoitusten hallinta on auttanut minua tottelemaan Herran käskyjä ja pitämään pappeustehtäviäni kunniassa.”

  • ”Hallittavat pyhien kirjoitusten kohdat vastaavat kysymyksiin, joita tutkijat tavallisesti esittävät, joten pystyn suoriutumaan tilanteista, joihin joudun, ja opetan nyt evankeliumia toisille hermostumatta.”

  • ”Löydän ne nyt paljon nopeammin silloin kun minun on etsittävä niitä.”

  • ”Se, että olen käyttänyt aikaa ulkoa opettelemiseen, on auttanut minua koulutehtävissäni. Pidän myös siitä, että päässäni on pyhien kirjoitusten kohtia, joita voin ajatella.”

  • -”Haluan painaa mieleeni 100 pyhien kirjoitusten kohtaa, jotta voin valmistautua lähetystyöhön lähtöön.”