2016
Hoe u zendelingen kunt helpen
Juni 2016


Antwoorden van kerkleiders

Hoe JE DE zendelingen kunt helpen

Naar een toespraak, gehouden tijdens de algemene aprilconferentie van 2008.

Afbeelding
prayer

We bidden terecht dat de voltijdzendelingen overal ter wereld veilig zullen zijn en succes mogen hebben. En vaak wordt er in veel gebeden gevraagd of de zendelingen geleid mogen worden naar personen en gezinnen die zijn voorbereid op de boodschap van het evangelie. Maar uiteindelijk is het mijn taak en uw taak om voor de zendelingen mensen te vinden. Zendelingen zijn voltijdleerkrachten; u en ik zijn voltijdvinders. En u en ik behoren als zendeling voor het leven niet te bidden dat de voltijdzendelingen ons werk doen!

Als u en ik, zoals Joseph Smith heeft gedaan, werkelijk zouden bidden in geloof — als we zouden bidden en handelen, niet enkel uitspreken — dan zou de verkondiging van het evangelie een opmerkelijke vlucht nemen. Een dergelijk gelovig gebed kan uit de volgende elementen bestaan:

  • We danken onze hemelse Vader voor de leerstellingen en verordeningen van het herstelde evangelie van Jezus Christus, die ons hoop en geluk schenken.

  • We vragen om de moed om onze mond open te doen en het evangelie aan onze familie en vrienden te vertellen.

  • We smeken onze hemelse Vader of Hij ons wil helpen om personen en gezinnen te vinden die bij ons thuis door te zendelingen willen worden onderwezen.

  • We beloven vandaag en deze week ons best te doen — en smeken Gods hulp af om vrees, angst en aarzeling te overwinnen.

  • We bidden om de gave van onderscheid — om ogen en oren die openstaan voor zendingskansen.

  • We bidden vurig om de kracht naar beste weten te kunnen handelen.

We uiten onze dank en vragen om andere zegeningen in zo’n gebed, waarna we besluiten in de naam van de Heiland. En daarna zorgt u ervoor dat het toegewijde werk van dat gebed doorgaat en toeneemt.

Ditzelfde stramien van heilige communicatie en toegewijd werken kan toegepast worden op onze gebeden voor de armen en behoeftigen, voor de zieken en bezochten, voor gezinsleden en vrienden met problemen, en voor wie niet meer naar de kerk komen.

Ik getuig dat bidden zinvol wordt als we bidden en handelen in geloof. Ik nodig u allemaal uit om in geloof te bidden over het goddelijk bevel om het evangelie te verkondigen. Dan beloof ik u dat er deuren zullen opengaan en we de kansen die ons worden geboden, zullen herkennen en aangrijpen.