2018
Ons sabbatsheiligdom
Juni 2018


Tot weerziens

Ons sabbatsheiligdom

Uit ‘The Chapel: Our Sabbath Sanctuary’ op prophets.lds.org.

Als we de kapel als een heiligdom van geloof en toewijding aan de avondmaalsdienst kunnen gaan beschouwen, worden we allemaal gezegend.

Afbeelding
church building

De avondmaalsdienst is een heerlijke tijd. Als we de kapel ingaan en ons voorbereiden op het avondmaal, moeten we ons eigenlijk indenken dat we ons in een heiligdom bevinden – een bijzondere, gewijde plek waar we aan Christus en zijn grote, heerlijke zending kunnen denken. We moeten wereldse zaken opzij zetten en aan het eeuwige denken. We moeten onze mobiel wegleggen en aan Jezus Christus, de Zoon van de levende God, denken.

We hebben wekelijks maar 70 minuten om ons op onze liefde voor de Heiland te concentreren. Als we de kapel als een toevluchtsoord van geloof en toewijding aan de avondmaalsdienst kunnen gaan beschouwen, worden we allemaal gezegend.

Ik kan voor de opbouw van Gods koninkrijk niets belangrijkers bedenken dan goed voorbereide avondmaalsdiensten waarin de sprekers het over Christus hebben, van Christus getuigen en het getuigenis van apostelen en profeten uit de Schriften en andere bronnen aanhalen.

We hebben ons als kerk op de sabbatdag geconcentreerd. We hebben daar vooruitgang in gemaakt, maar we zijn er nog niet. We gaan hiermee door tot ieder lid en iedere zendeling bij de aanbidding op de sabbat zo veel geestelijke motivatie opdoet dat ze tegen hun buren, familieleden en de onderzoekers zeggen: ‘Kom zelf eens kijken. Woon een van onze erediensten bij.’ Dat willen we bereiken.

Als we dat als kerk zouden kunnen doen, zouden zij die onze uitnodiging om ‘zelf eens te komen kijken’ de kracht voelen die van de boodschap van de herstelde kerk van Jezus Christus uitgaat. Bij hun aanbidding met ons in onze avondmaalsdiensten wordt hun hart dan geraakt en ontbrandt het licht van het evangelie in hun hart en hun verstand.